Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keikkatyöstä ei kerry vuosilomaa?

Vierailija
05.01.2023 |

Miten mahdollista? Lomarahan saan joka tilissä, ja muutoin lomat palkattomia eli vuosilomapalkkaa en saa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään, jos se sulle joka tilissä maksetaan.

Vierailija
2/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se menee. Lomapäiviä kertyy, kun kuukaudessa on vähintään 14 työpäivää ja 16 kalenteripäivää, muuten maksetaan joka tilissa lomakorvaus rahana. Jos olet töissä silloin tällöin, niin saat lomakorvauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saat lomakorvauksen joka tilissä, niin ei sulle enää mitään muuta kuulukaan. Me, joilla on lomaa, niin sen rahan saa loman yhteydessä loma-ajan palkkana.

Vierailija
4/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO?

Vierailija
5/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maksetaan sulle rahana. Saat siis enemmän palkkaa kuin vakituisena saisit ja oletus on, että säästät niistä itse sen lomarahaosan ja pidät sillä jossain vaiheessa lomaa.

Vierailija
6/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et saa lomarahoja vaan lomakorvausta. Lomakorvausta maksetaan, jos työntekijä ei ole pitänyt (syystä tai toisesta) lomaansa lomapäivinä.

Vierailija
7/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään. Sinähän saat lomailla milloin huvittaa! Otat töitä, jos huvittaa, jos ei huvita, olet lomalla. Niistä tileistä säästät sen loma-ajan palkan.

Mä oon tyhmä, mutten sentään noin tyhmä. Tein vuosia keikkatyötä ja älysin säästää loma-ajalle rahaa. Ihan ite. Kesällä sitte lomailin viis viikkoakin!