Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakolliset kulut, poislukien ruoka, 23 % tuloista. Miten muilla eläkeläisillä?

Vierailija
05.01.2023 |

Laskin vastikkeen, sähkön kulutuksen ja siirron sekä puhelimen ja netin, sekä vakuutukset (irtaimisto + tapaturma), tulos on, että 23 % kuukausituloista menee noihin. Käyttöön jää 1 160 €, ruoka n. 350 €/kk. N. 800 € jää muuhun elämiseen.
Asun 78 m2 velattomassa rivarikolmiossa, olen ollut velaton jo pitkään, tämän ostin myytyäni taloni. Mukavasti on säästössäkin.
Olen tyytyväinen, että aikoinaan tuli säntillisesti maksettua talo velattomaksi ja onnellinen, että sain talon myytyä kohtuullisella hinnalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pelkkä vuokra 590 €, kädestä suuhun pitää elää.

Vierailija
2/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on sinulla pakolliset kulut, huijaatko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eläk 922€. Olen 28-vuotias. Onneksi Kela maksaa vuokrankin kaksiossa.

Vierailija
4/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi menevän kuluihin ilman ruokaa 42% tuloista.

Vierailija
5/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kumppanin kanssa kolmiossa. Kumppani käy töissä niin en saa eläkkeensaajan asumistukea. Maksan puolet vuokrasta. Tuloni on n.1100 per kuukautta kohti. Siitä miinustetaan 380 e vuokraa. Sitten siitä lähtee myös opintolainani lyhennykset koska sairastuin kesken opintojen ja puhelinlasku, puolet sähköstä, puolet kotivakuutuksesta ja kulutusluotot jota jouduin ottamaan että pääsin kunnolla lääkäriin koska julkiselta en päässyt. Inflaation myötä oma elintaso on tippunut merkittävästi. Pihistän ruoasta vaikka ruoka voisi auttaa terveyteeni jonka vuoksi olen eläkkeellä.

Kumppanini on toisinaan kiva ja jeesii raha-asioissa esim maksamalla enempi ruoasta mutta sillä itselläänkin on elintaso tippunut inflaation myötä niin että rahaa ei juuri jää säästöön. Paljon menee räppänän auton pitämiseen jota tarvii työssä käyntiinsä.

Haaveilen joskus että voittaisin rahasumman. Se on ainoa keino siihen että arki ei olisi niin tiukkaa rahallisesti. Itse en pysty tilannettani terveyssyistä rahallisesti parantamaan niin että jäisi kunnon summa rahaa säästöön mikä helpottaisi stressiä.

Vierailija
6/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kumppanin kanssa kolmiossa. Kumppani käy töissä niin en saa eläkkeensaajan asumistukea. Maksan puolet vuokrasta. Tuloni on n.1100 per kuukautta kohti. Siitä miinustetaan 380 e vuokraa. Sitten siitä lähtee myös opintolainani lyhennykset koska sairastuin kesken opintojen ja puhelinlasku, puolet sähköstä, puolet kotivakuutuksesta ja kulutusluotot jota jouduin ottamaan että pääsin kunnolla lääkäriin koska julkiselta en päässyt. Inflaation myötä oma elintaso on tippunut merkittävästi. Pihistän ruoasta vaikka ruoka voisi auttaa terveyteeni jonka vuoksi olen eläkkeellä.

Kumppanini on toisinaan kiva ja jeesii raha-asioissa esim maksamalla enempi ruoasta mutta sillä itselläänkin on elintaso tippunut inflaation myötä niin että rahaa ei juuri jää säästöön. Paljon menee räppänän auton pitämiseen jota tarvii työssä käyntiinsä.

Haaveilen joskus että voittaisin rahasumman. Se on ainoa keino siihen että arki ei olisi niin tiukkaa rahallisesti. Itse en pysty tilannettani terveyssyistä rahallisesti parantamaan niin että jäisi kunnon summa rahaa säästöön mikä helpottaisi stressiä.

Kai olet muistanut hakea eläkkeensaajan puolisokorotuksen?

Vierailija
7/7 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jää ruokaan juuri mitään, nythän se eläke kuulemma nousee 922 euroon.

Velkaa on, muuten asumisen kulut riippuvat vuodenajastakin, sähkölämmitys.