Metforminista kyselen
Miten on, onko teillä tärpännyt Metforminin avulla? Aloitettiin viimein (kolmen vuoden luomuyritysten jälkeen) viime syksynä hedelmöityshoidot. Tai siis oltiin aloittamassa, kun lapsettomuuspolin lääkäri totesi minulla endon lisäksi PCOS:n ja pääsin mukaan tutkimukseen, jossa selvitettiin 2-tyypin diabeteslääkityksen vaikutusta juurikin PCOS-potilaan raskaaksituloon. Kuinka ollakaan, tutkimuslääkkeen aloitettuani (joka siis oli joko metfominia tai kalkkia) minulle tuli kierto (ikinä ennen ei ole ollut) ja kolmen kuukauden kuluessa sain todeta olevani raskaana!!!
Tästä lyhyenä päätelmänä placebo-vaikutus on ollut hurja tai olen kuulunut siihen toiseen puoleen, joka todella sai oikeaa lääkettä. Niinpä te, jotka varmasti olette saaneet metforminia raskaaksitulemisen helpottamiseksi: onko siitä ollut apua. Jos on, niin taidanpa lopettaa imetyksen ykkösen kohdalla kolmeen-neljään kuukauteen ja aloittaa lääkkeen uudelleen...
Minulla on kokemuksia Metforminista puolen vuoden ajalta. Raskaaksi en ole vielä ikävä kyllä tullut, mutta kierron sain sen avulla säännölliseksi heti käytön aloitettuani. Eli lääkkeestä on ollut ainakin minulle hyötyä, sillä aikaisemmin en ole saanut kokea säännöllisen kierron ihanuutta. Onnea vaan positiivisesta tuloksesta se antaa myös itselle voimia ja uskoa tulevaan!