Pettymys pariterapeuttiin
Tunnistavatko terapeutit mielestänne henkisen väkivallan suhteessa? Meidän kunnallinen pariterapia päättyi juuri ja oon entistä ahdistuneempi.
Päädyttiin kiireajalla lastensuojelun kautta sinne, miehen aggressiivisuus ja tunteiden hallitsemattomuus oli syynä.
Pelkäsin kotona ja ahdistuin, lapsi oireili.
Terapeutti ei missään vaiheessa puhunut väkivallasta vaan siellä käsiteltiin miehen kokemusta siitä.
Tyyliin kerron,
että mies huutaa aggressiivisesti ja käyttäytyi uhkaavasti, terapeutti ohitti kokemukseni ja kysyi lässyttävällä äänellä mieheltä, että miltäs susta Matti sillä hetkellä tuntuu kun sä huudat?
Ja mies sanoi että vituttaa ja että mä keksin asioita päästäni.
Yritin puhua siitä kerrasta, kun jouduin soittamaan häkeen, mutta terapeutti ohitti senkin ja kyseli mieheltä, miksi hän nyt niin huonosti voi.
Mies ei puhunut totta terapiassa ja kun jäi kiinni valheesta, terapeutti selitti sen niiin, ettei maaperä ole otollinen nyt ettei mieheltä voi vaatia liikaa
Mun kokemukset lähisuhdeväkivallasta ohitettiin, terapeutti lässytti miehelle ja mulla on olo, että mä oon se hullu.
Onko mahdollista, ettei terapeutti tunnista manipulointia tai henkistä väkivaltaa vai mitä ihmettä nyt tapahtuu
Mun pelko, ahdistus ja tunteet jäi aivan sivuun lopussa terapeutti ohjeisti miestä johonkin eroryhmään, kun sanoin että en näe muuta vaihtoehtoa kuin eron
Koko terapian hän puhui mulle sillä tyylillä, että suhde on kahden kauppa ja että minun täytyy ymmärtää miestä.
Kuulemma pelkoni juontuvat lapsuudesta ja uhkaavuus oli liioiteltua, mutta miehen aggressiota taas ei edes selitellyt, vaikka sillä mielestäni on selvä yhteys päihteitä käyttäviin appivanhempiin.
En pysty käsittämään mitä tapahtuipuulla päähän lyöty olo.
Voiko terapeutti valita puolensa?
Kommentit (9)
Miksi hullu tunnistaisi olevansa hullu?
Kannattaa valita hovinsa niin että siinä on vain myötäilijöitä jotka ovat kanssasi samaa mieltä ja haukkuvat valitsemiasi henkilöitä.
Huuda sille: "MIKSÄ PUOLUSTAT SITÄ?!?!!!"
Ja perään mielipuolinen katse.
Pitäiskö sun selailla nettiturvakodin ja väkivaltatyön sivuja ennenkuin saat turpaan fyysisestikin.
Onko teille jo ilmoitettu mitä jatkossa teiltä edellytetään? Luultavasti sossu nyt on yhteydessä siitä miten seuraavaksi toimitaan, kun teillä tuo terapia on ohi. Tuo terapia kuitenkin varmasti on sellainen selvitys teidän perhe tilanteesta jonka sisällön lastensuojelu saa tietää.
Turvakotia kyllä itse suosittelisin, sinne voi lähteä vaikka heti.
Myös lapsuuden traumat voi aiheuttaa pelkoja ja silloin ne ois syytä käsitellä kyllä ihan henkilökohtaisesti terapiassa. Millainen lapsuus sinulla on ollut?
Mulla toisenlainen kokemus. Terapeutti antoi ymmärtää, että mies on toivoton tapaus, eikä mitään tehtävissä. Erottiin ja se olikin parasta siinä.
Teit oikein kun ero ja ota lapsi mukaasi. Eivät kaikki terapeutit ole päteviä. Oli tosiaan outoa että väitti väärin, että "pelot johtuisivat lapsuudestasi", vaikka kyse oli miehen käytöksestä. Ehkä terapeutti pelkäsi miestä myös ja oli ohje olla "tasapuolinen" sekä asiallinen kaikkia kohtaan, jota noudatti liian kirjaimellisesti. Pidä lapsi turvassa, ettei joudu miehen käytöksen kohteeksi enää. Ei kunnan palveluihin pidä luottaa, ainakaan tuohon. Ei pariterapia myös ratkaise, jos joku mies on aggressiivinen, sitä asiaa.
Ehkä kannattaa vaihtaa terapeuttia, jos nykyinen ei vaikuta hyvältä.