Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Asuntolaina

Vierailija
14.11.2006 |

Hei,

Olen asuntolaina-asioissa ensikertalainen... Tai siis olemme miehen kanssa päättäneet että pikkuhiljaa voisi olla aika muuttaa omaan asuntoon. Ennen kuin menemme pyytämään lainatarjousta, haluaisin kommentteja.

Olemme suunnitelleet ostavamme pienen (55-70m2) kolmion turusta keskustan alueelta, mieluiten peruskuntoisen jota itse laittaisimme. Siis isäni laittaisi... ;) Neliöhinnat ovat noin 2100 e luokkaa katselemissamme asunnoissa, mikä tarkottaa että lainaa tarvitsisimme noin 120-130te.

Minä olen gradua vaille valmis ktm, ja olen toistaiseksi osa-aikatöissä. Usko oman alan täyspäivätyön löytymiseen on suht kova, enkä ole liian ronkeli " ekan" työn suhteen. Mies taas opiskelee ja tekee vkl-lääkärinä hommia.

Eli teiltä kokemuksia:

-Saitteko lainaa? Noin paljon kuin me?

-Vai kannattaisko sittenkin ostaa alle 100te kaksio ja muuttaa sitten vasta isompaan kun aletaan saada lapsia? En tykkää muuttaa, ja ajattelen että kolio on kuitenkin aika pieni. Ja kolmas huone on hyvä ensin työ+vierashuoneena ja myöhemmin mahd. lastenhuoneena...

-Miten takaus? Pitääkö pyytää vanhemmat hätiin? Käykö vanhempien sijoitusasunto takuuksi; heillä 2 yksiötä vuokralla.

-Mitä pitäisi ottaa huomioon aikaa (ottaisin mieluummin lyhyen - vähemmän koron maksua) ja lyhennyksen suuruutta ajatellen?

Kiitos kaikille jotka jaksaa kommentoida! Ja lukea näin pitkän... ;)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka asuntolaina 110000, 80 neliötä turusta rivitalo. kaikki lainaa, valtiontakaus.

Vierailija
2/2 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a: te omistaisitte esim. 40% ja vanhempanne 60% osakkeista. Ja myöhemmin voisitte ostaa heiltä lisää osakepääomaa itsellenne, kun taloudellinen tilanteenne vakiintuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan