Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako juuri synnyttäneelle äidille viedä ruokaa mukanaan?

Vierailija
03.01.2023 |

Ystäväni on yksinhuoltajaäiti, lapset 2 viikkoa ja 2v 9kk. Olen menossa huomenna kylään. Pyöräytänkö satsin makaronilaatikkoa mukaan? Ei olis iso vaiva. Vai onko kiusallista saada ruokaa lahjaksi, vienkö mielummin kukkia?

Itsellä ei lapsia joten ei kokemusta

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä ystävältä.

Vierailija
2/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todella hyvä idea! Arvostaa taatusti. Ei ole kiusallista, minusta enemmänkin huomaavaista. Ei myöskään ole oletuksena, että siellä on pullantuoksuinen tuore mama vastassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ajatus ja ainakin itse arvostaisin todella. Enemmän kuin kukkia, vaikka toki nekin ilahduttaisivat. Jos tiedät sen verran heidän ruokavaliostaan, että uskot sen puolesta kelpaavan, niin anna palaa. Tuossa tilanteessa kaikki, mikä helpottaa arkea, on luksusta. 

Vierailija
4/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kondomeja ja jokin elämänhallintaopas. 

5/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä idea. mutta itse kysyisin ensin käykö, koska samalla voisi kysellä samalla mahdolliset allergiat, mieltymykset yms.

Vierailija
6/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ainakin ne teidän kahvittelujen tarjottavat ja ilmoittaisin siitä hyvissä ajoin niin ystävä tietää ettei tarvi vastasyntyneen kanssa stressata että onko kahvipöytään mutään tarjolle. Ja itse olisin erittäin kiitollinen myös siitä makaronilaatikosta.

Vierailija
7/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole allegioita, olen siis aikaisemminkin käynyt kylässä ja hekin ovat käyneet meillä. :)

Hyvä idea viedä myös kahvipöydän tarjoiltavat, kiitos ideasta! T ap.

Vierailija
8/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit viedä, jos tiedät että tykkää makaroonilaatikosta. Jos et ole varma, jokin neutraalimpi vieminen, vaikka tuoreet sämpylät voi olla parempi idea.

Eivät kaikki pienten vauvojen äidit ole mitenkään erityisen pulassa. Minulla oli helppo vauva, joka nukkui 4 tunnin päiväunia ja hereillä ollessaan oli tyytyväinen. Hyvin ehdin kokkailla itselle ja vieraillekkin.

Vierailija
9/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea!! Voit tehdä ison satsin, josta voi osan sitten pakastaa, jos on pakastin.

Vierailija
10/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea AP! Olet kultainen ystävä. Eikä tuo nyt mitenkään tarkoita sitä, että kaverisi olisi "pulassa" lastensa kanssa, sen voi myös ajatella niin, että nyt on enemmän aikaa viettää aikaa lapsiensa kanssa :)

Vierailija
11/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai on yksinhuoltaja 🤣

Vierailija
12/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö

Vierailija
13/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin viedään ruokaa tuliaisiksi, rotinaperinne on mitä mainioin. 

Vierailija
14/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lähes päivittäin miniää auttelemassa (hänen pyynnöstään), kun hän oli kotona pienen vauvan kanssa miehensä palattua töihin. Joka kerta vein ruokaa mukanani ja hän oli todella kiitollinen, sillä hän ei olisi jaksanut itse oikein laittaa ruokaa ollessaan huonossa kunnossa vaikean synnytyksen jäljiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä