Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras peltileivän ohje?

Vierailija
03.01.2023 |

Kannattaako leipää enää tehdä kotona näillä sähkönhinnoilla? Milloin halpa yösähkö alkaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko paras, mutta mä teen näin: kaurahiutaleita, vehnäjauhoja, piimää, soodaa, juustoraastetta,

Enkä tiedä tuleeko halvemmaksi kuin kaupan leivät, mä en pysty syömään niitä, joten teen leipäni itse. Pari palaa kuitenkin päivässä riittää.

2/5 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan puhtaasti hintoja tarkastelee, niin leivissä kannattaa miettiä muukin kuin osto vs. valmistus - eli minkä kanssa ja paljonko syö. Jos omaa leipää vetelee kymmenkertaisesti kaupan leipään verrattuna niin kalliimpaahan se on. Toisaalta jos oma ei tarvii lisukkeita ja ostoleipään lataa kinkut, juustot ja basilikat, niin oma on halvempaa.

En ole laskenut omalla kohdalla, mutta eiköhän mulla kallein osuus leivissä ole päällysteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Jos ihan puhtaasti hintoja tarkastelee, niin leivissä kannattaa miettiä muukin kuin osto vs. valmistus - eli minkä kanssa ja paljonko syö. Jos omaa leipää vetelee kymmenkertaisesti kaupan leipään verrattuna niin kalliimpaahan se on. Toisaalta jos oma ei tarvii lisukkeita ja ostoleipään lataa kinkut, juustot ja basilikat, niin oma on halvempaa.

En ole laskenut omalla kohdalla, mutta eiköhän mulla kallein osuus leivissä ole päällysteet.

Ei ne päällysteet mitään leipää ole.

Vierailija
4/5 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Elovena kaurahiutalepaketin kauraiset sämpyläruudut ohjeesta. Olemme tehneet sitä usein perheen kanssa, se on helppoa tehdä ja se onnistuu aina. Tuoreena se on todella hyvää ja sitä menee helposti neljäsosapellillistä.

Ja vaihda viisaampi sähkösopimus.

5/5 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Ei ne päällysteet mitään leipää ole.

Ei olekaan, mutta esim. minun tapauksessa on eurojen kannalta halvempaa nauttia kaurahiutaleet puurona itse poimittujen marjojen kanssa kuin tehdä niistä leipää, jonka päälle laitan oivariinia ja leikkelettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän