Epätasa-arvo parisuhteessa...toisinpäin
Meille, tuoreehkolle ja toisiaan rakastavalle avioparille on muodostunut melkein ongelma siitä, että naisen ja miehen roolit ovat heittäneet kuperkeikkaa ihan käytännön syistä. Miehellä on velkoja (jotka eivät ole yhteisiä) ja siitä syystä minä olen ollut perheen pääasiallinen elättäjä koko liittomme ajan. Tilanne on kyllä pian muuttumassa, mutta minusta tämä asetelma on jo ajanut seksisuhdettamme huonompaan suuntaan.
Alussa, kun tutustuimme, mies teki paljon aloitteita seksin suhteen. Hän oli miehekäs rakastaja ja meillä oli tosi mukavaa yhdessä. Nyt kun raha-asiat ovat välillä harmittaneet molempia (häntä varmaan enemmän kuin näyttääkään ja minua niin paljon, kuin näytänkin : /)
on seksissä aloitteellisuus siirtynyt melkein pelkästään minulle.
Jos seksin aloitus olisi miehestäni kiinni, rakastelisimme todennäköisesti kerran viikossa. Minä teen melkein kaikki aloitteet ja näin saamme " tukokseksi" 3-4 kertaa viikossa tuoreelle parille.
Nyt alan olla kypsähtänyt tähän. Tuntuu, että mies ei voi haluta minua, koska elätän perhettä. Hänen miehisyytensä on saanut kolauksen.
Olenkin ajatellut tuhlata kaikki säästöni vaatteisiin ja muuhun mukavaan lyhyessä ajassa (ei niitä rahoja paljoa enää ole). Jokohan vikisemällä ja vinkumalla ja saisin mieheni urosajattelun taas elpymään? ; )
Oikeasti tämä tilanne syö suhdetta. Rakastan häntä, mutta en halua olla perheen mies, joka maksaa ja tekee aloitteita jatkuvasti sängyssä. Sekavaa varmaan, mutta kommentoikaa, jos yhtään ymmärrätte, miksi aloitteen teko alkaa olla minulle jo mahdotonta. Ja jos en tee, niin kai sitä sitten ollaan se kerta viikko tai jatkossa kerta kuussa...Pelkään suhteen puolesta, koska rakastan miestäni.
Kommentit (3)
siis monillahan ne halut vähenee ajan kuluessa ja kerran viikossa on vielä hyvinkin aika tavallinen tahti parkkiintuneessa parisuhteessa. ihan heittona vain siis tämä. jos itse omassa mielessäsi yhdistät nämä asiat miehekkäinä ominaisuuksina, jotka sinä nyt " roolitat" teidän suhteessa.
palstaa kun vähän selaa niin aika tavalliselta vaikuttaa se tilanne että nainen ei saa riittävästi ja miehiä ei huvita niin usein- ilman tuota elätyskuviotakin.
tsemppiä jokatapauksessa. mitä mieltä sun miehesi tästä on?
Mieheni myönsi, että häntä häiritsee minun roolini laskujen ja elämisen maksajana. Tämä kerran, kun kysyin, miksi teet niin harvoin aloitteita. Mielestäni vielä ei pitäisi olla se aika, että seksikerrat harvenee. Itse asiassa ajattelen, että nyt sitä vasta pitäisi mukavaa olla, kun jo tunnetaan toisemme.
Tiedän kyllä, että omakin historiani vaikuttaa tähän. Ensimmäisessä suhteessani oli lähes sama kuvio.
Voi olla, että käyttäydyn tiedostamattani pomomaisesti. Pitääpä miettiä ja antaa miehen olla mies...
Ihan hyvä pohtia näitä.
elättäjyydellä ja seksillä, varmaan joku mies vois vastata siihen. Mutta minä naisena ymmärrän kyllä tuon että jatkuva aloitteentekijänä oleminen vie halut pitemmän päälle. Minusta ainakin tuntuu että minua ei pidetä haluttavana. Tarjoa siinä sitten itteäs...