Minkä ikäisenä lapsella pitäisi olla oikea kynäote?
Minkä ikäisenä lapsella pitäisi olla oikea kynäote?
Koetin löytää netistä jotakin tietoa, mutta en valitettavasti löytänyt. Ja meidän neuvola on kroonisesti pihalla.
Kommentit (7)
vielä pusertaa kynää nyrkissä. Piirtää kamalasti mutta ei ota kynää käteen oikein. Jaksaako huolestua?
ope
Sitä ennen en ollut edes tietänyt että sellanen on. Tai sitten en ollut vaan ajatellut, koska lapseni oli pitänyt oikeanlaisesti jo hyvän aikaa.
Ei ollut, mutta nyt on tyttö 1v10kk alkanut pitää kynää " oikein" . Eipähän näköjään tarvitse siitä ainakaan ottaa stressiä;)
kyllä jotkut tiukkikset sitä vaatii jo 3-vuotiaalta. Mutta 3-vuotiaalla ei vielä sormien koordinaatio ole täysin kehittynyt. Liikuttaa kynää vasta kyynärpäästä (sitten ranteesta ja etenee kohti sormia, jos muistatte psykan tunneilta).
Alkaisi olla hälyttävää jos 5-6-v ei osaa, eikä opi millään.
T. lto
Itse olen 27v. enkä vieläkään osaa oikeaoppisesti pitää kynää. Tai kyllähän mä osaan sormet niin laittaa, mutta en ole koskaan oppinut niin kirjoittamaan. Muistan, kun ala-asteella opettaja yritti sormia oikein vääntää, mutta luovutti lopulta. Onneksi.
Meidän tyttö oppi vasta eskari-iässä, nyt on 8v, ja vieläkin välillä menee kynäote väärin.