Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsella pitäisi olla oikea kynäote?

Vierailija
14.11.2006 |

Minkä ikäisenä lapsella pitäisi olla oikea kynäote?

Koetin löytää netistä jotakin tietoa, mutta en valitettavasti löytänyt. Ja meidän neuvola on kroonisesti pihalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oppi vasta eskari-iässä, nyt on 8v, ja vieläkin välillä menee kynäote väärin.

Vierailija
2/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pusertaa kynää nyrkissä. Piirtää kamalasti mutta ei ota kynää käteen oikein. Jaksaako huolestua?

ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen en ollut edes tietänyt että sellanen on. Tai sitten en ollut vaan ajatellut, koska lapseni oli pitänyt oikeanlaisesti jo hyvän aikaa.

Vierailija
4/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 4-5 vuotiaalla

Vierailija
5/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, mutta nyt on tyttö 1v10kk alkanut pitää kynää " oikein" . Eipähän näköjään tarvitse siitä ainakaan ottaa stressiä;)

Vierailija
6/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jotkut tiukkikset sitä vaatii jo 3-vuotiaalta. Mutta 3-vuotiaalla ei vielä sormien koordinaatio ole täysin kehittynyt. Liikuttaa kynää vasta kyynärpäästä (sitten ranteesta ja etenee kohti sormia, jos muistatte psykan tunneilta).

Alkaisi olla hälyttävää jos 5-6-v ei osaa, eikä opi millään.

T. lto

Vierailija
7/7 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 27v. enkä vieläkään osaa oikeaoppisesti pitää kynää. Tai kyllähän mä osaan sormet niin laittaa, mutta en ole koskaan oppinut niin kirjoittamaan. Muistan, kun ala-asteella opettaja yritti sormia oikein vääntää, mutta luovutti lopulta. Onneksi.