Miks Salkkareissa -keskusteluketju
Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (58339)
Saga Korkiakoski
Anna mulle valeasu tähän, Helmi-Simpukan
Anna mulle pörssikurssi, anna toivoa tulevaan
Anna mulle rohkeutta, että jaksan taistella
Anna edes vähän, voimaa tähän, Noelin kanssa sotimiseen
Inka-Liina
Trissan baariin käveltiin, Rantabaari lähtee pois, nyt Salkkaritkin nousee taas, laatu ylös kohoaa, aa-aa, aa-aa, aa.
Raba nousee muistoihin, uudet tuulet puhaltaa, pääsarjan laatukin jo alkaa noustakin.
Kajanderit lähtee pois, kaikki on nyt paremmin, Aamukin tulee ja maalaa seiniäkin.
Vierailija wrote:
Helmi-Simpukka
Hei hei vaan! Oletteko herra Noel Axelsson? Minä haluaisin sijoittaa tähän teidän yhtiöönne merkittävää pääomaa, kun tämä teidän kurssinne suunta ei näytä hyvältä. Voisin oikein oikein ilomielin pelastaa tämän teidän konserninne. Mitäs sanotte herran pääomistaja?
Hei vaan, ja kiitos tarjouksesta. En jaksa enkä ehdi nyt hoitaa Axelsson Co:n asioita.
Mulle lavastettiin sairaalassa syöpä, mun poika kaapattiin ja vietiin jonnekin, ja nyt koetan sen vuoksi saada tyttöystäväni raskaaksi ilman, että hän tietää siitä.
Vaikka olenkin pirun kova lakimies, en tunne Suomen lakia sen vertaa, että lapsen huoltajuutta ei voi luovuttaa noin vaan, vaan siihen tarvitaan käräjaoikeuden päätös. En jaksa vaatia sairaalaa tutkimaan valesyöpäasiaa, enkä viitsi tehdä Elinasta rikosilmoitusta. Ei se johtaisi kuitenkaan mihinkään. Nyt on vaan mukavampi kieriä itsesäälissä.
t. Noel Axelsson
Miehenä olen ärsyyntynyt siitä millainen rooli Lassen hahmolle on tehty. Lasse siis sarjan mielestä edustaa junttia ja vanhoillista maailmankuvaa joka on jotenkin väärä. Ei se ole väärä. Se on vaan 60 luvulla syntyneen Lassen kohdalla erilainen kun taas Joanna on 80 luvun lapsi. Ei tässä kumpikaan ole oikeassa tai väärässä, tässä on kyse ikäeron mukana tuomasta sukupolvierosta asioissa, käsitteissä ja perinteissä.
Itse olen vahvasti sitä mieltä, että tälläinen "kirkkohäät hössötys" ei ole kyllä niinkään miesten avioliitto vaatimusten listalla #1 ja yhä useampi mies saattaa ihan itse ehdottaa maistraatti vihkimistä. Kyllä tämä on käsittääkseni yhä nimenomaan naisten toivelistalla se #1 "ihanista prinsessa kirkkkohäistä" jossa totta on vain se, että Jumalalla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa ja monet kuulemma haluaisi jättää vihkikaavasta Jumalan kokonaan pois. Vaikka "Herran huoneessa" avioliittoon halutaan.
Mutta miten Lassen näyttelijä Timo Jurkka on päivän jaksossa niin tavattoman harmaa??
Evan ja Nellan työllistyminen tapahtui samaan aikaan ja tietenkin, samalle työmaalle, sairaalaan. Ensin ajattelin, että Evan hahmo on moppinsa kanssa siellä missä Aarokin oli aina, siellä porraskäytävässä. Mutta ei. Eva on pelkän narumopin ja vesisoikon kanssa siellä, missä on päivystyksen ovi tai joku vastaanotto. Pääasia on että törmää aina Nellaan tai vaikkapa Kristianiin. Kuten tänään. Mulla on sellainen tunne, että Evasta ja Kristianista tulee vielä julkinen pari. Parin panon kautta.
Mutta miksi tämän näkeminen ärsyttää Nellaa yhä? Ja miksi Nella kulkee tuolta töihin, eihän hallintosiipi ole tuolla päinkään. Hallintosiipeen mennään ilmoittautumisen nurkalta.
Tästä Lasse Joanna veivauksesta vielä sen verran, että ihan kuin Lassen ja Joannan ongelmat olisivat vain tässä avioliitton kirkko kysymyksessä. Lasse ja Joanna ovat puinneet sitä jo useamman kerran, tuloksetta. Sarjalle on tyypillistä, että hahmot aina törmää ulkona jossain mutta ovat menossa ihan eri suuntiin ja aina toinen kysyy, voidaanko jutella vaikka ihan hetki sitten ovat jutelleet samasta asiasta kuten jo monen monta kertaa. Sitten joku Lasse ikään kuin luovuttaa ja mukautuu toisen mielipiteeseen, että hänen ajatuksensa ovat olleet vääriä. Tämähän on käänteistä alistamista.
Laase ei sinänsä ole parisuhdejyrä mutta omiin tapoihinsa kangistunut ja usein ajattelematon. Joannaa taas ei kyllä voi sanoa mitenkään romanttiseksi hahmoksi.
Henrikin ja Kristianin juttu Moosessa. Mistä Henrik oli hakenut sen Hemmetinmoinen laatikon ja mihin oli viemässä sitä. Tietenkin se törmäsi Kristianiin. Mutta mihin se laatikko katosi käsistä ja sitten sieltä lattialta, niin iso laatikko ei ollut enää siellä jaloissa tiellä? :)
Eetun asunto. Lavastus vai oikea asunto. Niistä ikkunallisista pariovista tuli mieleen Vinotar?
Nähtävästi Nellaa tullaan törmäyttämään alituisesti äitiinsä Evaan ja exäänsä Kristianiin. Totta hemmetissä Nella törmäsi Evaan ja missäs muualla kun hissin oven edessä. Ja tietenkin, Nadjalla on ollut kova ikävä Nellaan. Nämä on niin tuttuja fraaseja sarjassa. Ja tietenkin, Eva haluaa JÄLLEEN ja AINA pyytää anteeksi. Joskus vaan alituinen anteeksi pyyteleminen vain pahentaa asiaa. Joskus vain hiljaa oleminen on parempi vaihtoehto. Kun toinen tietää kuvion, se kyllä antaa aikanaan anteeksi, jos on anteeksi antaakseen. Siihen ei voi pakottaa tai painostaa. Usein nämä anteeksipyytelijät ei tarkoita sitä mitä sanovat vaan anteeksi pitäisi saada siksi, että sitten voi tälle toiselle jatkossa muistuttaa, että eiks tämä ole jo sovittu juttu? 😂
Vierailija wrote:
Nähtävästi Nellaa tullaan törmäyttämään alituisesti äitiinsä Evaan ja exäänsä Kristianiin. Totta hemmetissä Nella törmäsi Evaan ja missäs muualla kun hissin oven edessä. Ja tietenkin, Nadjalla on ollut kova ikävä Nellaan. Nämä on niin tuttuja fraaseja sarjassa. Ja tietenkin, Eva haluaa JÄLLEEN ja AINA pyytää anteeksi. Joskus vaan alituinen anteeksi pyyteleminen vain pahentaa asiaa. Joskus vain hiljaa oleminen on parempi vaihtoehto. Kun toinen tietää kuvion, se kyllä antaa aikanaan anteeksi, jos on anteeksi antaakseen. Siihen ei voi pakottaa tai painostaa. Usein nämä anteeksipyytelijät ei tarkoita sitä mitä sanovat vaan anteeksi pitäisi saada siksi, että sitten voi tälle toiselle jatkossa muistuttaa, että eiks tämä ole jo sovittu juttu? 😂
Onko Tia Elgin ylähuuleen laitettu niin paljon huulitäytettä että ylähuuli on puhuessaan liikkumaton ja puhe kuulostaa usein oudolta "sopottamiselta"?
Lääkäri Laitela kaipailee omaa rauhaa ja on yllättäen puutteessakin, väsynyt mieskin innostuu,mutta ei onnistu muhinointi miehensä kanssa kun ensin on töitä ja sitten harvinaisen kahden keskisen hetken isän asunnossa keskeyttää ovikello ja miehen siskon ilmestyminen. Taitaa lääkäri Laitela vielä lähteä Amandaan nukkumaan kun omaa rauhaa ei ole muuten tarjolla.
Tämä on nyt palstan historian kommentoiduin keskustelu tästä sarjasta.
Tämän päivän jakso alkoi niin oudosti, että jouduin vielä erikseen tarkistamaan, että ei ole jäänyt jaksoa välistä katsomatta.
Kurjaa kun Nellankin ehostautuminen on lisääntynyt. Ainolla taas oli ihan liikaa koruja tuossa kahvipöytäkohtauksessa Laiteloilla. Nuo korut olivat sitä paremmin jollekin paljon vanhemmalle rikkaalle edustusrouvalle, kuten juurikin Dahlia sopivia.
Voi näitä aikoja kun Helenakin oli vielä mukana
Tämä hahmo pitäisi saada salkkareihin https://youtube.com/shorts/PCrPO0ingQs?si=Exk_49xZ7b4a8l5t
Vierailija wrote:
Voi näitä aikoja kun Helenakin oli vielä mukana
Ajatella että Aki on joskus juonitellut noin paljon saadakseen jonkun kulahtaneen majatalon itselleen! :D
LAINAA valinta jauhaa ja jauhaa mutta ei lähetä?
Vierailija wrote:
LAINAA valinta jauhaa ja jauhaa mutta ei lähetä?
Lähetti mutta antoi omituisen ilmoituksen modetoinnista?
Dahlia Mustavaara
Anna mulle Mustavaara, anna yhtiö takaisin
Anna kartano valmiiksi, anna usko takaisin
Anna vielä palvelijoita, että jaksan sviitissä
Anna edes vähän, samppanjaa tähän
Surkeaan koppiin