Miksi firmat aina potkii väkeä pihalle sen sijaan että alentaisivat palkkoja silloin kun tulee huonot ajat?
Onko lama vaan tekosyy päästä eroon rupusakista?
Kommentit (10)
Minä en ainakaan hyväksy palkanalennusta. Paremmin mulle sopii, että se laiska työkaveri laitetaan pihalle.
Kyllä se edellisessä työpaikassani mahdollisuudeksi, en sitten tiedä ilmoittautuiko kukaan palkkaansa alentamaan. Oli nimittäin vapaaehtoista, eikä työnantajan puolesta pakotettua.
Alentaisitko itse palkkaasi mutta tekisit saman työmäärän?
Vierailija kirjoitti:
Alentaisitko itse palkkaasi mutta tekisit saman työmäärän?
Minä alentaisin. Toki x kpl työhakemuksia lähtisi joka viikko muihin työpaikkoihin.
En luovu palkastani! Saikkikoneet ja laiskurit saa kenkää 👍
Palkanalennuksiin ei saa koskaan suostua! Palkkaa ensin laskettaisiin kun töitä vähän mutta kun työtilanne paranee niin palkka pysyy edelleen samassa vaikka työtahtia pitäisi kiristää.
Tuntipalkkaani en alentaisi mutta voisin kyllä tehdä 6h työpäiviä. Perse kyllä kestää vaikka kuukauden tulot vähän putoaisi.
Kyllä nyppii tehdä ilmaista työtä (palkatonta ylityötä) samaan aikaan, kun ylin johto saa miljoonien bonuksia. Siksi en ole valmis palkanalennuksiin. Kun meillä viimeksi potkiin joukko työntekijöitä pois, niin silloinkin johdolle maksettiin isot bonukset. Useissa yrityksissä irtisanomiset ovat vain keino löytää lisää säästöjä.
Koska tädit eI lUoVu sAavUtEtUisTa EdUisTa!!!
Mieluummin paskaa ja itsemurha toisille kuin pieni palkanalennus.