Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankkien vastuu ulkoistettu asiakkaille

Vierailija
01.01.2023 |

Nykyinen digitalisaatio on siirtänyt vastuun yhä enemmän yksilöiden hartioille kun rahojen varastaminen tileiltä on yksinkertaista.
Kukaan ei ota vastuuta jos valesivustojen kautta menettää omaisuutensa pankki vaan toteaaa sinne meni varat eikä mitään ole tehtävissä.
Yksittäisen kansalaisen on pidettävä laitteet ja sovellukset päivitettynä virustorjunnat,palomuurit ja vpn uusimissa versioissa jne...ei ole helppoa tämä nykyaika ja yhä hullummaksi menee.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bd160dc2-aeba-47c9-b1a6-f0d87597c740

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista olisi tietää miten paljon vuosittain varoja menetetään digivarkauksilla huijareille.

Voidaan jo tässä vaiheessa nostaa kädet pystyyn ja odotella milloin kaikkien pankkitilit on tyhjennetty.

Vierailija
2/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin kyllä uhria. Liian vähän muistutellaan siitä, että Googlen kautta ei pankkeihin mennä.

Ja kyllä, tiedän, on siitä muistutettu paljon. Olen itse keskimääräistä tietoturvatietoisempi, mutta moni ei ole.

Siksi tästä pitäisi vähintään pitää enemmän meteliä.

En silti vastuullisena asiakkaana toivo, että minä pankin asiakkaana yhdessä muiden asiakkaiden kanssa joutuisin kollektiivisesti maksamaan muiden hölmöilystä, koska sitähän se pankin vastuu käytännössä olisi. Pankin palvelumaksuihin tulisi korotus, joka kattaisi vakuutuksenomaisesti muiden mokat.

Samalla se toimisi kuten sähkötuki pahimmillaan, eli poistaisi kannusteen toimia itse järkevästi. No, en usko että tuesta huolimatta tuhlataan, tai toivon ainakin. Mutta siitä olen melko varma, että jos huijaukset maksatettaisiin pankeilla, ihmisten oma vastuu ja varovaisuus ei kehittyisi, vaan menisi vaan huolettomampaan ja pahempaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on omakin vastuu kannettava, jos on niin pölhö, että kirjautuu valesivustolle ja hyväksyy sitten tilisiirron omilla tunnuksillaan.

Ei pankki pysty noita huijareita poistamaan. Ohjeita jos noudattaa, on riski tulla huijatuksi pieni.

Vierailija
4/4 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on omakin vastuu kannettava, jos on niin pölhö, että kirjautuu valesivustolle ja hyväksyy sitten tilisiirron omilla tunnuksillaan.

Ei pankki pysty noita huijareita poistamaan. Ohjeita jos noudattaa, on riski tulla huijatuksi pieni.

Ohje numero yksi: Älä koskaan mene pankkiin hakukoneen tarjoamalla pankkiositteella. Kirjoita oikea pankin osoite itse tai käytä kirjanmerkkejä.