Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudenvuodenlupaus raitistumisesta kestänyt nyt 13 vuotta

Vierailija
31.12.2022 |

Olen alkoholisti. Olen raitistunut alkoholisti. Join vuosia päivittäin, pakonomaisesti, seurauksista välittämättä. Tuhosin kehoani, ystävyysuhteita, työpaikkoja, rahaa ja ennenkaikkea mieltäni. Yritin satoja kertoja lopettaa, mutta aina retkahdin muutaman päivän tai viikon kuluttua.

Kun ei enää ollut kuin yksi suunta, myönsin ongelmani - ja raitistuin. Pohjakosketukseni sattui uutenavuotena, siitä on nyt 13 vuotta. Alku oli vaikeaa, mutta sain paljon tukea. Oman raitistumiseni seuraukset ovat vain ja ainoastaan positiiviset. Nyt minulla on perhe, työ - ja ennenkaikkea elämänilo.

Olen niin kiitollinen ja onnellinen. Jos kamppailet saman ongelman, haluan kannustaa ja antaa toivoa. En tuomitse, saarnaa enkä voikaan raitistaa ketään. En leuhki enkä moralisoi. Haluan puhtaasti tukea ja olla esimerkkinä. Toivoa on aina, päivä kerrallaan!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua ja vasenta jalkaa saavutuksesi johdosta.Itse pystyin taanoin olemaan kaksi vuotta juomatta...nyt täytyy tsempata ainaki tipattomalla.

Vierailija
2/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu on hyvä alku. Sen aikana entii huomata muutoksia ja tehdä päätöksen jatkosta. Toisille kohtuukäyttö on mhadollisuus, toisille ei. Minulle ei, olen heikompi kuin alkoholi. Mitkään rajoitukset tai säännöt eivät toimi minulla, ainoastaan täysraittius. Toisilla on mahdollista esim. kohtuullistaa kulutustaan. Tärkeintä on olla itselleen rehellinen, kumpaan ryhmään kuuluu. Kovasti tsemppiä tipattomaan ja koko vuoteen 2023, teetpä minkälaisen päätöksen tahansa. :) -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.  En tiedä miten itse pystyisin. Tää on paha ongelma.

Vierailija
4/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ja onnea! Itse ollut täysin alkoholia 2v 5kk. Kyllä on hyvä olla ja entiseen ei ikävä. Kaikkein pahinta oli krapula aamut ja huono olo morkkiksen kera joten ei kiitos alkoholia.

M51

Vierailija
5/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Fyysinen paha olo yhdistettynä häpeään ja voimattomuuteen rahanmenon lisäksi. Kauhea muistellakin. Vapaus päihteistä on korvaamatonta. Aikaa ja energiaa rittää perheelle ja harrastuksiin.

Vierailija
6/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa ja onnittelut!

Kunpa itse pysyisin edes siihen kuukauteen, on hyvin kaukana ja jollain tavalla pelottavaa kun pelkkä ajatus täysin raitistumisesta, vaikka se houkuttaakin.

Itse en juo päivittäin mutta viikonloppuisin tinttaan senkin edestä ja voin vetää litran väkevää viinaa illassa.

Oon vasta 35 ja kerkeän vielä tällä juomisella elämäni pilaamaan.

Kuinka pitkään sulla meni siinä vaikeimmissa vaiheessa kun luovuit alkoholista.

Vierailija
7/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeimmat ajat olivat ensimmäiset 3-5 viikkoa. Sain paljon tukea ystäviltä ja muualta. Tilanne helpottuu kyllä ja asioiden tärkeysjärjestys muuttuu. Olo kohenee ja palkitsee!

Vierailija
8/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit kotiin, hyvin olet porskuttanut eteenpäin.

Vierailija
9/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomin muutos on se, että tilanteen ollessa pahimmillaan keho huusi aamusta itaan alkoholia. Pyristelin epätoivoisesti, mutta vajosin vain alemmas. En olisi voinut kuvitellakaan edes päivää ilman viinaa. Pitkän toipumisen jälkeen nykyään saattaa mennä kuukausia etten muista millään tavalla edes koko asiaa. Tämä on kaiken koetun ja tehdyn arvoista, todella. -ap-

Vierailija
10/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan sille!

Vierailija
11/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. Fyysinen paha olo yhdistettynä häpeään ja voimattomuuteen rahanmenon lisäksi. Kauhea muistellakin. Vapaus päihteistä on korvaamatonta. Aikaa ja energiaa rittää perheelle ja harrastuksiin.

Mulla loppui vähäinenkin sosiaalinen elämä, kun lopetin alkoholin käytön. Tosi yksinäistä on ja aionkin alkaa kierrellä terasseja kevään tullen. En tosin ole koskaan juonut paljoa, joten se ei ole minulle siinäkään mielessä ongelma.

Vierailija
12/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan korkin kiinni 1.1.2023.

Vierailija
13/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä keinoilla pysymme tipattomalla?

Vierailija
14/14 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä säästyy tammikuun aikana rahaa, kun et osta kaljan kaljaa tai muuta alkoholia?

Toisin sanoen, paljonko sulla on mennyt kuukaudessa rahaa alkoholiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi