Mirtsu76!
Moi,
siirryin nyt tänne puolelle. Minulla tänään siis meneillään jo kp12 ja olin kontrolliultrassa, jossa todettiin kohdun limakalvon olevan nyt 9,4 mm. Viime Pas:issahan se oli siirtopäivänä vain 7,4 mm, josta olinkin vähän huolissani. Ja tässä on vielä matkaa siirtopäivään, se on nyt sovittu 22.11. eli ens viikon keskiviikoksi. Limiskin ehtii vielä ehkä kasvaa jonkin verran lisää. Meille jäi pakkaseen vielä 7 kpl alkioita, 6 koskematonta ja 1 uudelleen pakastettu.
Milloin sulla pitäis luultavimmin alkaa ne seuraavat menkat? Ja aloitatko Zumenon lääkityksen vai tehdäänkö luonnolliseen kiertoon? Vai olikos sulla se laastarilääkitys? Mulla ei ole koskaan tehty noita lääkkeettömiä Pas-hoitoja. No, mutta kuullaan taas, ja tulehan kertomaan fiiliksistä ja muutenkin, kunhan ehdit.
Kerttuli2
Kommentit (5)
Juu mulla se siirtopäivä tosiaan lähestyy, on ylihuomenna, eli keskiviikkona. Olemme antaneet toivomuksen, että yksi kpl siirretään, jos on hyvä alkio sulatuksen jälkeen, mutta kaksi kpl jos ovat heikompia.
Olemme hoidossa Tampereen Ava-klinikalla. Olemme olleet joskus myös julkisella puolellakin, mutta siellä hoidot eivät koskaan tuottaneet tulosta. Päätimme siirtyä yksityiselle, ettei tarvitse odottaa niin kauan. Kun nuo jonot ovat aika pitkät käsittääkseni julkisella puolella, tai ainakin täällä meidän kotikaupunkimme hormonipolilla. Asutko sinä Turussa? Minä asustelen Satakunnassa.
Tästä hoidosta vielä sen verran, että viime viikolla olin ultrassa, jossa kohdun limis oli nyt 9,4 mm, kun se viime kerralla oli vain se 7,4 mm. Minullehan lisättiin tähän hoitoon nyt Zumenonin annostusta 4 kpl päivässä, kun se ennen oli 3 kpl päivässä. Samat fiilikset minullakin, kovin taas toivoo plussaa, mutta jotenkin varautuu taas pettymään. Huomenna saan soittaa iltapäivällä, ovatko alkiot selviytyneet sulatuksesta. Minulla sulatetaan myös aina 2 kpl kerralla, koska ovat pakastettu aina 2 kpl samaan olkeen.
minulla on huomenna alkioin siirto. Tänän on sulatettu taas 4 kpl. koska eka ei selvinny ja sen pari ei ollut huippuluokan alkio, seuraavassa oljessa olleet ovat selvinneet, mutta olivat 4-5 soluisia. Mutta aamulla soittavat klinikalta ja kertovat miten ovat lähteneet kasvuun yön aikana.
Taas jännittää ihan hirveästi. Ja jotenkin pelottaa epäonnistuminen, enkä edes tiedä vielä haluanko yhden vai kaksi siirrettäväksi. Tuokin pitäis huomenna ratkaista. Mutta ehkä juttelemme lääkärin kanssa sitten.
No, mites se siirto sulla meni? entä siirrettiinkö yksi vai kaksi?
mullakin nuo terolutit loppui jo ja nyt odottelen kunnon kuukautisia, tuollaista tuhruttelua nyt ollut muutama päivä eli toivotaan nyt, että pian alkaisi kunnon vuoto :)
Mekin oltiin aikaisemmin hoidoissa Turun Ava-klinikalla, mutta ihan rahallisista syistä siirryttiin tonne TYKS:iin.. tykkäsin myös todella paljon Avan henkilökunnasta ja nopeasti siellä hoitoihin pääsikin..
Juu, Turussa me asutaan (olen kyllä kotoisin Porista)..
Mutta, tuuhan taas kertomaan, miten menee.. mulla ei nt vielä mitään kerrottavaa oo, kun ei noi kuukautiset oo vielä alkaneet :(
tänään tosiaan oli siirtopäivä, eikä alkiot tällä kertaa olleet mitään top-luokkaa, kuten kuukausi sitten se yksi joka siirrettiin, ja josta negaa.
Eilen sulatuksen jälkeen oli kaksi 8-soluisessa enää 4 solua kummassakin jäljellä. Yön aikana viljelyssä ne olivat kuitenkin lähteneet etenemään melko hyvää vauhtia ja olivat tänään ns. morulavaiheessa. Eli kaksi kappaletta siirrettiin tänään. Vähän jännittää kyllä. Lääkärimme sanoi toisen olevan melko hyvän näköinen ja miksei toinenkin, mutta ei niin symmetrinen. Oli kiva kun hän näytti siirrettävien alkioiden suurennetut kuvat meille ja kertoi niistä.
Testipäivä on 6.12. eli pp14. Jos haluan veritestiin, se olisi sitten 4.12.
Lääkäri sanoi, että raskaus voi ihan hyvin alkaa näilläkin alkioilla, vaikka viimeksi se ei sillä top-alkiolla alkanutkaan. Aina alkio ei ole loppupeleissä hyvä, vaikka se aluksi näyttääkin hyvältä mikroskoopilla tarkasteltaessa. Nämä tänään siirrettävät saattavat sitten pitkässä juoksussa ollakin elinvoimaisempia, tosin niiden pitää kyllä enemmän taistella selviytyäkseen loppumetreille. Koska eilisessä sulatuksessa molemmista kuoli 4 solua pois.
Kohdun limakalvo olikin tällä kertaa tosi hyvä, 11,2 mm kun se viimeksi oli vain 7,4 mm. Mutta tuon Zumenon lääkkeen uusi annostus tehosi mulle. Jännä juttu kun olet kotoisin Porista, niin minäkin, ja täällä asustelemme...
Kuullaan,
Kerttuli2
Mitäs sulle nyt kuuluu?
Mulla vielä noita terolutteja 2 tablettia eli joskus 3-4 päivän päästä odottelen sitten niitä menkkoja, joista se hoito sitten voi alkaa..
Mä siis aloitan kp2 tuolla Estradot-laastarilla. Ja myöskään mulle ei oo koskaan tehty lääkkeettömiä PAS-hoitoja, kun ei mulla oo koskaan ollut säännölliset menkat, niin niitä saisi sitten kyllä odotella koska ne alkaa ;)
Kovin on taas positiiviset odotukset tämän hoidon suhteen, kun viime siirrosta se raskaus kumminkin alkoi...mutta, eipä sitä silti kannata liikoja odottaa, ettei pahasti pety.
Mutta, sulla se siirtopäivä vaan lähestyy...montako alkiota sulle siirretään?
mulle sulatetaan aina 2 ja jos molemmat siirtokelpoisia, niin molemmat siirretään...
Saanko ihan sellaista udella, missä te käytte hoidoissa? me ollaan TYKS:issä...
mutta, kerrohan taas kuulumisia, kun kerkiät...