Kuinka monta ehjää kuukautta olit töissä tänä syksynä?
Minä olin 4 vko putkeen töissä elo-syyskuun taitteessa. Syyskuun lopussa lapsi sairastui ensin flunssaan, oli löheszviikln pois koulusta. Lokakuussa flunssan jälkitautina poskiontelontulehdus, taas viikko pous koulusta. Marraskuussa taas ylätieinfektio, löhes viikko pois koulusta. Joulukuussa ensin nuhaa ja kuumetta, sitten vatsatauti.
Välillä sairastuin myös itse.
Syödään terveellisesti, ulkoillaan, nukutaan tarpeeksi. Miten voisi huolehtia, ettei koko talvi olisi samanlaista sairastelua?
Kommentit (36)
tilapäinen hoitovapaa lapsen asioiden järjestelyä varten. Ei automaatinen lapsen hoitamisloma, kuten moni sitä käyttää. Voitaisiin lyhentää yhteen päivään.
Tammikuussa olin koronassa, muuten terve koko vuoden. Välillä ihmettelen kuinka joku aikuinen voi olla jatkuvasti kuumeessa, flunssassa, mahataudissa ja näiden jälkutaudeissa. Siihen vielä päälle migreenit, kipeät olkapäät ja selkäsäryt. Mikä teitä vaivaa?
Olen ollut sairauslomalla viimeksi helmikuussa 2 päivää (korona), sitä edellistä en muista. Joulukuussa olin yhden päivän lomalla, lasketaanko sitä ehjäksi kuukaudeksi?
En yhtään. Viimeksi olen ollut töissä syyskuun alussa. Pitkä sairasloma, ensin oli tutkimuksia ja niistä ilmitulleiden asioiden takia tehtiin leikkaus josta toipumisaika on pitkä. Onneksi töihin paluu häämöttää ensi vuoden puolella.
Jokainen kuukausi tänä vuonna meni ilman sairauslomia. Mikä nyt sitten lasketaan syksyksi.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa olin koronassa, muuten terve koko vuoden. Välillä ihmettelen kuinka joku aikuinen voi olla jatkuvasti kuumeessa, flunssassa, mahataudissa ja näiden jälkutaudeissa. Siihen vielä päälle migreenit, kipeät olkapäät ja selkäsäryt. Mikä teitä vaivaa?
Niin, pääasiassa lapsi oli sairas. Ei 7v voi jättää yksin kotiin oksentelemaan.
Elo-, syys-, loka- ja joulukuussa olen ollut kotona hoitamassa kipeää lasta. N. 3pv/kk.
Vierailija kirjoitti:
tilapäinen hoitovapaa lapsen asioiden järjestelyä varten. Ei automaatinen lapsen hoitamisloma, kuten moni sitä käyttää. Voitaisiin lyhentää yhteen päivään.
"hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi" sanoo työsopimuslaki. Saa siis käyttää myös ihan siihen hoitamiseenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ainakin ylipaino. Ja/tai passiivinen ja yleisesti epäterveellinen elämäntapa.
Yhtään täyttä kuukautta en tänä vuonna tehnyt. Joka kuukausi olin joko lomalla tai ylityövapailla. Saikulla olen viimeksi ollut 10 vuotta sitten.
2kk tein kesälomasijaisuutta, jonka jälkeen pääsin vielä keiikatöihin muutamaksi päiväksi. Sen jälkeen en ole tehnyt täysiä kuukausi.
Vain nyt joulukuun ilman poissaoloja. Ei ole kyllä ollut mitään oikeaa tautia. Migreenejä vain.
Mitkä kuukaudet ovat syksyä? Elo-, syys-, loka-, marras- ja joulukuu ovat olleet minulla "ehjiä" työkuukausia. Samoin kyllä muutkin kuukaudet, ei poissaoloja.
Minulla on kieltämättä ollut ihan hirveän hyvä onni. Olen saanut olla (kop-kop) terve vuodesta 2010 asti, jolloin viimeksi olin sairauslomalla (syöpäleikkauksen takia).
Marraskuussa olin viikon sairaslomalla Koronan takia. Sitä enne ei ole kolmeen vuoteen ollut yhtään sairaslomapäivän.
En yhtään. Syys-marraskuussa oli lomautuspäiviä useampi kuukaudessa. Joulukuussa pidin yhden saldovapaan, mutta tein kyllä ne tunnit melkein sisään jo silloin alkuviikosta, kun oli kiirettä. Sairaspäiviä ei ole ollut ainakaan korona-ajan alun jälkeen, kun alkoi pääasialliset etätyöt ja asun yksin.
Saikulla tasan nolla päivää. Flunssassa tehnyt etänä ja koronan sain tunnollisena työntekijänä kesälomalla.
En ole ollut saikulla koko vuonna.
Normaalit lomat ja pekkaset pitänyt tietysti.
Ihan vuoden kaikki työkuukaudet.