Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei onko tämä työhakemus ihan pöljä? Voisitteko korjailla kohtia

haku
29.12.2022 |

En ole mitenkään sanallisesti pätevä, mutta yritän hakea siivoustyöpaikkoihin. Eli tässä

"Hei! Olen kiinnostunut myymäläsiivouksen työpaikasta xxx alueella. Kiinnostuin teidän firmasta koska työhön perehdytys kuulostaa hyvältä ja minua on pitkään jo kiinnostanut puhtaanapidon ala.
Työntekijänä olen erittäin tunnollinen, oppimishaluinen ja hoidan tehtäväni ajallaan. Vapaa-ajallani tykkään liikkua paljon. Varsinaista siivoojan koulutusta minulla ei ole, mutta mietin onko firmanne kautta mahdollista oppia työhön oppisopimuksen kautta?
En ole tällä hetkellä töissä, joten olen valmis aloittamaan työt nopealla aikataululla. Tulen mielelläni haastatteluun kertomaan itsestäni lisää.
Ystävällisin terveisin,
xxxx

Mitä tässä korjata/voisi lisätä tai kirjottaa kokonaan uusiksi :D :D

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin nimittäin jättää sut pois haastateltavista koska aattelisin sun hakevan tässä vaan oppisopimuspaikkaa eikä homma muuten kiinnosta.

Kuinka moni mielestäsi hakee oppisopimuspaikkaa alalta, joka ei kiinnosta? Sehän on kyseisen alan koulutus. 

Vierailija
22/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt p--kele kun siivoustyöhönkin täytyy olla vähintäänkin merkonomin tutkinto ja kaikenlaista mairittelua.

Ruotsissa pitäisi lisätä; Viihdyn erittäin hyvin monikulttuurisessa työpaikassa. Hallitsen hyvän englannin kielen taidon tai selviän puhekielessä englannilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä tuo on puhtaanapidon työpaikkaan, hienoa, että haet aktiivisesti! Oletan, että tieto hyvästä perehdytyksestä löytyy yrityksen kotisivulta tai ilmoituksesta?

Oletko oikeutettu palkkatukeen? Jos, niin mainitse se ihan ehdottomasti! Sen sijaan jättäisin pois oppisopimuksen, koska työnantaja tuskin välittömästi haluaa sitoutua jopa kolmen vuoden määräaikaisuuteen.

Kerro sen sijaan, oletko kiinnostunut myös mahdollisista osa-aikatöistä, onko sinulla ajokortti ja millaiset työajat sinulle sopivat (jos ei ole autoa niin pääsetkö aikaisin aamulla/sopiiko myöhäiset iltavuorot).

Ja tärkein: ellei sinulla ole suosittelijoita tai aikaisempaa työkokemusta, niin miten rekrytoijana voisin vakuuttua siitä, että olet tunnollinen ja oppimishaluinen? Miten se on näkynyt esimerkiksi opiskelussasi, työharjoitteluissa tms?

Jos haluat kertoa harrastuksista, niin tee se eri kohdassa hakemuksen loppupuolella.

Onnea työnhakuun!

Vierailija
24/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa lukijakaan on mikään kielten maisteri !

Vierailija
25/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kirjoitusvirheitä. Korjaa ne. Älä kerro olevasi kiinnostunut jostain alueesta, vaan juuri siitå työpaikasta. Sano vaan että olet valmis aloittamaan heti, älä perustele miksi. Kerro taustastasi rehellisesti eli mitä olet tehnyt. Harrastuksillasi ei ole paskankaan väliä.

No kerropa nyt ap:lle mitÅ ne kirsjisvirhwt ovat. Onko niistä nyt niin paskankaan väliä, tyyliäsi lainaten 😆

Vierailija
26/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojista pulaa. Varmaan hakemus - millainen tahansa - kertoo olennaisen eli että olet elossa.

Vierailija
27/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia sisältönä ok, mutta jotenkin kielellisesti vähän tönkköä...  Sanoisin ehkä eri muodossa jotkut lauseet.

Ap hakee puhtaanapitoalalle, ei asiantuntijatehtäviin.

Vierailija
28/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin nimittäin jättää sut pois haastateltavista koska aattelisin sun hakevan tässä vaan oppisopimuspaikkaa eikä homma muuten kiinnosta.

Kuinka moni mielestäsi hakee oppisopimuspaikkaa alalta, joka ei kiinnosta? Sehän on kyseisen alan koulutus. 

Mutta hakeeko tyyppi just tätä hommaa oppisopimuspaikaksi? Tekstistä saa sellaisen kuvan, ja oppisopimus työllistää myös siellä työnantajan päässä ylimääräistä. Jos ei siihen ole varauduttu tai olla valmiita niin menee mappi ööhön.

Vierailija
29/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kolme vahvuuttasi ja mainitse ne hakemuksessa.

Mieti kolme heikkouttasi ja käännä ne hakemuksessa vahvuuksiksi.

Vierailija
30/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nuo oppisopimus jutut pois. Laita, että olet fyysisesti hyvässä kunnossa, aktiivinen ja energinen (mikäli nämä kuvaavat sinua). Onnea työn hakemiseen!

Vierailija
31/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä paljon neuvoja. Ei tässä asiantuntija paikaa kuitenkaan haeta, ei säikäytetä hakijaa.

Tee ap hakemus ihan omana itsenäsi, ota kommenteista mielestäsi parhaat neuvot huomioon.

Vierailija
32/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

'ajallaan' pois, tilalle vaikka ripeästi tai innolla. Tuo ajallaan viittaa siihen, että se tehdään sitten kun sinulle sopii - eli viivytellen. Ihan ok hakemus. Jotain kankeuksia. Onko mitään työkokemusta?

Kannattaisi myös hieman verrata esim. virolaisten siivoojien työn laatua. Pystytkö samaan? He kun varmaan jatkossa levittäytyvät muuallekin kuin pääkaupunkiseudulle. Paikat ovat niin puhtaaksi puunattu ja heti siivottu, jos jotain sotkua tulee. Ja tuntuvat rakastavan työtään...

Vierailija
33/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n hakemuksella uskoisin pääsevän haastatteluun. Hakemus ei varmasti ole huonommasta päästä. Lauseen oppisopimuksesta voit jättää pois ja halutessasi kysyä asiaa haastattelussa.

Siivousalan rekryissä on varmasti nähty kaikenlaisia hakemuksia. Osan kirjoittajat eivät puhu suomea äidinkielenään.

Vierailija
34/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muokkaisin sitä näin:

"Hei!

Etsin siivousalan töitä xxx alueelta ja erityisesti olen kiinnostunut myymäläsiivouksen työpaikoista. 

Teidän firmanne vaikuttaa hyvin kiinnostavalta paikalta, etenkin perehdytysten puolesta (+ ehkä muitakin ominaisuuksia)

(Kerro työhistoriastasi tässä jos sitä on)

Työntekijänä olen erittäin tunnollinen, oppimishaluinen ja hoidan tehtäväni ajallaan. Vapaa-ajallani tykkään liikkua paljon. Varsinaista siivoojan koulutusta minulla ei ole, mutta mikäli se vaaditaan olen innokas opiskelemaan myös oppisopimuksella tarvittaessa. 

Työt olen valmis aloittamaan heti.  Mikäli esittelyni vaikutti kiinnostavalta, ottakaa ihmeessä yhteyttä ja tulen mielelläni kertomaan lisää! 

Hyvää uutta vuotta !

Ystävällisin terveisin,

xxxx

Vierailija
35/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työnhakuun teit sitten millaisen hakemuksen tahansa!

Vierailija
36/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeaa laittaa hakemus tänne arvosteltavaksi, huomaa että tahdot panostaa työnhakuun. Muutama hyvä vinkki täällä jo tulikin, etenkin kommentti 23. Itse olen hakemuksissa kirjoittanut väitteet juurikin konkretian kautta. Toivon sulle paljon tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
37/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mainita luukuntaharrastus, koska työ on fyysistä.

Vierailija
38/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noin suoraan tuota oppisooimusts laittaisi, vaan vähän sillain sivulauseessa mainitsisin, että olet siihenkin valmis. Ja myös niin kuin moni jo mainitsi, kerro jotenkin miksi juuri siivous ja miksi juuri tuo yritys. Voi siinä valehdella, vaikka tykkään siivota ja haluan nähdä työni jäljen heti ja olet kuullut yrityksestä hyvää, vaikket olisi koskaan kuullutkaan koko yrityksestä. Ja tietenkin lisäät muu työkokemus ja koulutus jne. liitteenä olevassa CV:ssä.

Vierailija
39/39 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä ja rohkea aloitusidea nyt kun niin moni joutuu ähertämään hakemuksien kanssa. Hyviä kommentteja. Varmaan tulee hyvä hakemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi