Miehet tavarat avioliitosta
Miten olette ratkaisseet tilanteen...
olemme uusioperhe, muutimme yhteen molemmile uuteen kotiin. Minä yksiöstä, mies lukaalista. No, nyt kaikki paikat on täynnä miehen exän ostamia tavaroita. Astiastot, itsetehdyt matot, hänen rakentamansa huonekalut, taulut, isot kasvit, arvomaalaukset, askarrellut kaikki joulukoristeetkin jne
Tuntuu ettei uusi osoite riitä siihen että tottuisin näihin tavaroihin 😞Toisaalta en voi pyytää et ostetaan ihan kaikki uutta. Sehän maksaisi varmaan kymppitonneja. Tietysti jonkun maton olemme vaihtaneet omiin vähäisiin, ostanut muutamia kasveja.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mun exä vei pääosin yhteisen kodin tavarat, en välittänytkään ottaa parisänkyä tai hääalbumeita, mutta mies halusi kaiken. Olenkin miettinyt miten nyxä kestää mun valitsemissa tavaroissa olla, osa on mun vanhemmilta. Kuuntelevat varmaan mun vanhoja älppäreitä, jotka ex otti ilman lupaani.[/quote
Onko exäsi ap:n nyxä?
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko se exä vai miksi teidän paikat on täynnä sen tavaroita?
Miehet ei ajattele ehkä näissä asioissa naisen tavalla, se ajattelee käytännöllisempi, ei niin että jokpauolella näkyy exän kädenjälki.
Voithan pikkuhiljaa korvata tavaroita omilla ja uusilla. Ootko yhtään puhunut sen miehen kanssa tuntemuksistasi?
Itse olen kans itse tehnyt ja antanut kaikille exille aika paljon tavaraa. Tyynyt, verhot, pyyhkeet jne itse ommeltu. Hyllyjä, hyllyköitä, kaappeja säilytysarkkuja, pöytiä, penkkejä jne rakennellut.
Oonkin aina miettinyt mitäköhän tavaroille on tapahtunut eron jälkeen kun uusi nainen tulee kuvioihin. En tykkäis itsekään, jos mies asuisi exån tekemien tavaroiden keskellä, ostaisin uudet.
Ainakin yksi suht isokokoinen puinen säilytysarkku/penkki palautui äidilleni vuosien jälkeen erosta, mietin silloin että oisko tullut ilmi että exä teki sen ja nykyinen ei halunnut sitä enää.
Kiitos ajatuksella kirjoitetusta vastauksesta.
Miehen entinen lähti pieneen asuntoon ottaen mukaansa lähinnä vaatteensa ja kaikki lempitavaransa.
Olenkin pikkuhiljaa yksi verho kerrallaan ostanut uutta, mutta tavaraa on, joten hidasta on.
Eniten häiritsee entisen itsetekemät asiat. Niitä on paljon ja ovat niin arvokkaita ettei niitä helposti syrjäytetä. Eikä ne varmasti hajoa tms.
Kinkkinen tilanne.
Samalla itsestä tuntuu että elää museossa, ja toivoisin enemmän sitä "meidän kodin" tunnetta myös näiltä osin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ratkaissut asian sanomalla että "tätähän en omaan kotiini halua" ennen yhteenmuuttoa.
Tein samoin sängyn ja muutaman erityisen romanttisen tavaran kanssa. Ilmoitin ettei ole edes keskusteluasia.
Lähinnä arvokkaimmat huonekalut on suurin ongelma.
AP
Vierailija kirjoitti:
Siellä taas joku nainen muuttanut kävelevän lompsan kanssa yhteen ja tuskin on muuttolaatikot kannettu sisään kun jo ollaan märisemässä vauvapalstalla.
On siinä mies todellisen helmen itselleen kalastanut. 😂
Mun yksiö oli omistusyksiö Hkin keskustassa, miehen lukaali maaseudulla, joten mammonaero ei ole niin valtaisa.
AP
Siellä taas joku nainen muuttanut kävelevän lompsan kanssa yhteen ja tuskin on muuttolaatikot kannettu sisään kun jo ollaan märisemässä vauvapalstalla.
On siinä mies todellisen helmen itselleen kalastanut. 😂