Ei sykettä alkuraskauden ultrassa
Sain keskenmenon syyskuussa, vuoto alkoi 7+5 ja sikiö tuli itsestään pois 8+2. Silloin todettiin ultrassa 8+1 kohdussa " epämääräinen kupla" eli ilmeisesti tuulimuna.
Tulin heti uudelleen raskaaksi (ei normaaleja kuukautisia välissä) ja nyt viikot ovat 7+6. Mitään vuotoa ei ole ollut, mutta ei juuri mitään raskausoireitakaan. Kävin viime viikolla ultrassa (7+2), koska pelkään niin kovasti uutta keskenmenoa. Siellä näkyi pieni sikiön alku, mutta ei sykettä. Sykkeenhän pitäisi kuitenkin näkyä 7+ viikolla.
Onko kellekään käynyt niin, että sykettä ei näillä viikoilla ole näkynyt ja silti kaikki on ollut ok? Lääkäri sanoi, että hän oli näkevinään pienen sykkeen, mutta sanoi myös, että joskus sitä näkee, mitä toivoisi näkevänsä...
Kommentit (12)
ei sykettä kuulunut vielä viikolla 12 kun lääkäri kuunteli vatsan päältä. Terve ja hyvinkin eloisä tyttö kuitenkin syntyi!
Mun kokemukset lyhyesti:
-Tuulimuna rv12+, en ollut käynyt ultrassa, neuvolassa doplerilla ei äänet kuuluneet.
-Normaali raskaus, menin alkuraskauden ultraan kun pelkäsin taas tuota tuulimunaa, eipä näkynyt mitään, viikkoja taisi silloin olla 6+, siitä menin reilun viikon noin rv8 uudelleen ultraan, näkyi sikiö ja syke mutta rv6+ oli silloin menossa vasta.. Terve lapsi syntyi.
-Normaali raskaus, taas ultraan alkuraskaudessa jo ja muistaakseni viikkoja 8 kun en ihan heti mennyt ajatellen viime kertaa.. no mitään ei näkynyt, ei sikiökaikuja eikä sykettäkään tietysti..sain lähetteen kaavintaan koska lääkäri oli varma tuulimunasta jälleen..viikko meni siihen kaavintaan ja siellä vielä katsottiin ultralla niin olihan siellä sikiökaikuja ja sykettä oikein normaalisti, viikot vain oli 6+ kun siinä vaiheessa kuukautisten mukaan olisi ollut jo rv9 ja tästäkin terve lapsukainen syntyi sitten ajallaan :)
Toivotaan että kaikki menisi nyt kohdallasi hyvin, itse en muuta voi kuin sanoa että tässä täytyy vain maltillisesti odotella..
Sinna
Minä kävin kolme kertaa alkuraskauden ultrassa ennen kuin sydänääneet löytyi. Tokalla kerralla sanottiin ettei kannata enää paljon toivoa ja käskettiin seuraavaksi kerraksi varautua sairaalaan jääntiä varten. Olin viikon taas kotona ja uudestaan ultraan. Ja silloin löytyi todella vahvana sydänäänet. Ja viikkoja oli jo melkein yhdeksän. Niskapoimu ultrassa oli kaikki hyvin ja ensi viikolla on rakenneultra. Meidän tuleva vauveli oli vain niin vilkas ettei tahtonut niskapoimusta tulla mitään kun ei ollut hetkeäkään paikalla. Mut älä menetä vielä toivoasi!
Itsellä ei rv 6 vielä löydetty koko sikiötä, rv 7:lla näkyi sikiö selvästi ja siitä eteenpäin muistaakseni rv 8 tai 9 syky kuuluikin joka kerta.
Eli kasvaa aluksi viikossakin niin paljon, että seuraavalla viikolla voi jo kuulua vaikka ed.viikolla ei ole vielä tietoakaan!
Tsemppiä!!
Kiitos teille kaikille, jotka vastasitte. Joku teistä kirjoitti sydänäänten kuulumisesta. Siinä onkin kai vaihtelua eivätkä äänet tosiaan välttämättä kuulu vielä vaikka rv olisi 12+0. Minun tapauksessani on kyse sykkeen näkymisestä ultrassa. Sydämen pitäisi alkaa sykkiä noin rv 6+0 ja siinä on sitten kai joidenkin päivien vaihtelua, että milloin se syke ultrassa näkyy ja riippuu tietysti laitteen tarkkuudestakin. Minulla mahdollinen myöhäisempi ovulaatio ei oikein selitä tätä, koska puuhailtiin vain yhden ainoan kerran sängyssä ja myös tunsin ovulaation.
Minulla on kontrolliultra-aika maanantaina 20.11., mutta taitaapa tulla terveyskeskus-/sairaalareissu jo ennen sitä. Tänä aamuna alkoi vuoto, joka tosin on ollut niukkaa, mutta väriltään kuitenkin punaista. Tänään rv on 8+0. Viimeksi pääsin ultraan sairaalaan, kun rv 8+1. Silloin vuotoa oli vaan jatkunut useampi päivä. Huomenna menen aamulla päivystykseen terveyskeskukseen ja sieltä saan toivottavasti lähetteen sairaalaan ultraan. Palaan sitten kertomaan, että miten kävi.
Vuoto muuttui " pulputtavaksi" ja joukossa on hyytymiä... Eipä taida tarvia enää huomenna tulla kertomaan, että miten kävi... Ois vaan tosi kiva tietää, että mistä tää kaikki johtuu. Pelkään pahoin, että vain kahden keskenmenon jälkeen mitään ei vielä ruveta tutkimaan. En vaan tiedä, että uskallanko enää ruveta yrittämään toista lasta. En muista, että mainitsinko ekassa viestissä, mutta yksi lapsi meillä sentään on, täytti 2 vuotta lokakuussa. Ilman häntä tää oiskin tosi toivottoman tuntuista...
On varmasti psyykkisesti raskasta menettää virinnyt toivo lapsesta. Mä ainakin pelkään nykyisen raskauteni puolesta. nyt viikkoja 7+3. kävin vuodon takia ultrassa rv 5+5 ja silloin ei näkynyt ruskuiaispussia. Seuraava ultra rv 8+1. Ne jotka tässä ketjussa sanoi että 6+ viikolla ei näkynyt mitään, eikö edes ruskuaispussia. Lääkäri sanoi, että olisi halunnut nähdä sen silloin rv 5+5. Nyt odottelen tuulimunatuomiota.:-(
Olen pahoillani, tiedän miltä tuntuu... Niinkuin moni muukin keskenmenon kokenut. Vaikka jokainen suree tietenkin omalla tavallaan, mutta ainakin osaan kuvitella miltä tuntuu. Halauksia ja voimia sinulle.
Minullakin on parhaillaan kohtu tyhjentymässä. Olin alkuraskauden ultrassa vkolla 8+2, mutta sikiö vastasi viikkoja 7+2, eikä sykettä löytynyt. Lääkkeellinen tyhjennys viime maanantaina.
ensimmäinen keskenmenoni oli maaliskuussa viikolla 20+5.
Haaveita ja toiveita on vielä onnistuvasta raskaudesta, mutta en tiedä löytyykö uskallusta yritykseen... Kolme lasta minulla jo on, pitäisiköhän jo sittenkin luovuttaa ?
vm69
Tietysti parempi, että menee nyt jo tässä heti alkuvaiheessa näin, itsellä kun se tuulimuna " jäi kiinni" ja olin jo rv12+ niin jotenkin sitä oli kestänyt jo niin kauan että oli luulluut jo oikeestaan olevansa voiton puolella, näinhän sitä luulee kun tuo rv12 on sellain raja, että sinne kun selviää niin iso osa on jo keskeytynyt jos on keskeytyäkseen..
Mulle on sanottu, että 3 keskenmenoa peräkkäin niin alkavat tutkimaan, muuten eivät koska nämä on niin " normaaleja juttuja" .
KJP; toivon teille onnea tulevaan ja rohkeutta vielä kuitenkin yrittää!
Duuri82: On näkynyt se ruskuaispussi kyllä joka kerta..ja se on aina vastannut niitä kuukautisten mukaan olleita viikkoja.
Minulla ei ole omakohtasta kokemusta keskenmenosta, mutta siskoni sai keskenmenon ja lääkäri sanoi hänelle että kannattaa odottaa yhdet normaalit kuukautiset ennen kun rupee yrittämään uudestaan raskaaksi tuloa.Sillon kuulemma kiinnittyy paremmin.
Onnea yritykseen
se keskenmeno on aina kamala pettymys, ja varsinkin, kun takana on jo keskenmeno, on sen raskauden alkutaival tosi tressaavaa aikaa, kun koko ajan miettii, että miten käy..
meillä ei se lasten teko kotimenetelmin onnistu, vaan 4 ekaa raskautta on aikaan saatu clomifen-hoidolla, ja nyt tämä meneillään oleva 5. on koeputki-hoidon pakastealkionsiirrosta alkunsa saanut.
mulla on ollut kolme perättäistä keskenmenoa, ja vasta sen kolmannen jälkeen asiaa tutkittiin. mitään ei löytynyt syyksi, ja toisaalta hyvä olikin, ettei mitään kamalaa ja ylitsepääsemätöntä ollut.
kun tulin neljättä kertaa clomifen-hoidolla raskaaksi, en edes uskonut sen etenevän rv8+ pidemmälle. niin vaan kävi, että se raskaus numero neljä onnistui, ja sujui hyvin. poika on nyt reilut kaksi vuotta.
aloimme yrittää toista lasta pojan ollessa noin 4kk, ja nyt tuloillaan on toinen mukula, raskaus numero viisi, siis.
tai tavallaan tämä on jo numero kuusi, kun koeputkihedelmöityksen tuoresiirrosta ennen tätä pakastesiirtoa saatiin kolme päivää kestänyt plussa testiin.
olin nytkin alkuraskauden tosi hermona, mulla oli kaiken maailman tiputteluita jne, mutta kaikki on mennyt kokonaisuudessaan ihan ok.
ehkäpä olet jo käynyt vauvakuume-puolella lukemassa HAAHUT pinoa. se on keskenmenon kokeneiden enemmän ja vähemmän vauvakuumeisten naisten vertaistukea parhaimmillaan. en ainakaan muista nimimerkkiäsi sieltä, käyhän vilkaisemassa.
muhun ainakin se palsta loi uutta uskoa, ja sinne oli helppo purkaa välillä toiveikkaita, välillä toivottomia tunteita.
hyvää jatkoa, ja älä vielä lannistu. sulla on yksi muksu, joten on ihan mahdollista että se seuraava raskaus onnistuu hienosti!
ex-haahuista
-ennis- rv25+6
mutta onhan täällä vähän väliä niitä tarinoita, kun jollain ei ole sykettä näkynyt ja sitten vuotoa odotellessa kun sitä ei olekkaan kuulunut, niin onkin syke huomattu seuraavassa ultrassa.
Toivotaan sinulle parasta ja toivotaan että joku jolla omakohtaista kokemusta näkisi tämän viestin ja osaisi vastata sinulle kokemuksen pohjalta :)