Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään työsuhdeauto äitiyslomalla?

13.11.2006 |

Miten verottaja siihen suhtauu, onko ihan ok juttu? Nouseeko veroprosentti ihan kuten työelämässä ollessakin vai onko muita vaikutuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajasi kustantaa työsuhdeauton tai vaan vain osan siitä, niin kyseessä on verotettava etuisuus. Eli veroa menee, ja vaikuttaa myös äitys/vanhempainrahaan, ei tukikaudella mitenkään kauheasti ymmärtääkseni saa " tienata ilmaiseksi" . Mulloli työsuhdeauto vaan sen ajan (3kk) äityslomasta, jonka työnantaja maksoi muutenkin palkaa. Sitten siirrettiin miehen nimiin, kun hän on samassa yrityksessä töissä. Jos olisi ollut kaksi työsuhdeautoa, niin sitten olisi varmaan pitänyt funtsia tuota samaa.

Vierailija
2/3 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma työsuhdeautoa saa pitää ihan kuten normaali työelämässäkin. Veroprosenttihan nousee mutta se etu ei vaikuta mitenkään siihen, että äitiysraha laskisi.

Minä olen itse tj yrityksessäni ja siksi siis tämä autoedun pitäminen koko äitiysloman ajankin onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivatko kuinka paljon tuota " luontoisetua" saa euromääräisesti olla per kuukausi? Onko kyse vain autoedusta, vai meneekö samaan asunto, puhelin tms.?