Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena/hormonikierukat

Ei enää ikinä hormoniehkäisyä
26.12.2022 |

Pakko purkaa omia tuntoja. Mulla todettiin Endometrioosi(joka tosin ei oo vaikuttanut, lapsetkin saatu ensiyrittämällä, mut sen vuoksi ei käy kupari.
Hirveästi lääkäri kehui, että hormoni imeytyy paikallisesti, ei kehoon tai vaikuta muuten
4 v. kituutin, tulos:
+ 14 kiloa
-Jäätävä hallitsematon syömisen ja makeanhimo
-halut täysin nollassa, en kiihotu, en kostu, alapäässä ei tunnu mitään
-eikä koko kehossa minkäänlaista tuntoa, jos toinen koskettaa
-läheisyyden välttely, halaukset ja suukottelu ällöttänyt, samoin koko miehen läsnäolo ja olemus 😵
-lyhyt! pinna
-elämän harmaus (tänki tajusin poisoton jälkeen)
4 vuoden aikana kaikki valui vähitellen pahemmaksi, tajusin jo 3v:n kohdalla, että haluan tän pois. Vaihtoa ei kuitenkaan tehty, kun en tiennyt Kyleenasta tai Jaminesta(?), joten en kylmiltään halunnut vaihtaa, ei otettu poiskaan, kun se on niin hyvä ehkäisin. Totta, kun ei haluta ja elämä on paskaa, niin ehkäiseehän se.
Syyksi neuvolassa tuputettiin pikkulapsiarkea, sressiä ja kiirettä, parisuhdeongelmia ?!?! Mikään ei natsannut meihin ja elämässä ei oo tapahtunut mitään mikä selittäisi oireet ennen/jälkeen Mirenan.

Nyt sain tarpeeksi ja vaadin, että haluan hittoon tämän, enkä tilalle mitään. Vähän halutonta oli sen poisotattaminen, mikä ihmetytti.

Noh! Poisoton jälkeen n.2 vk eron jo huomasi, muutkin, olemuksessa ja käytöksessä.
Nyt kk myöhemmin,
+elämä sai värit, töissä, kaveri- ja ihmissuhteissa, oma-aloitteisuudessa, aktiivisuudessa, ihankun olisin lopettanut jonkun flegmaattisuutta aiheuttavan lääkityksen ja olen taas elossa
+panettaa!!!! Haluan miestä koko ajan, keho oikein sähköistynyt, on harrastettu seksiä kovemmin ja enemmän tän 4vkn aikana, kuin keskimäärin vuodessa 😫. Siis koska en oo halunnu, tuntenu, kyenny ja nyt halut on 4vuoden ajalta panematta, niin pitää kiirettä
+alapää on muuttunu Saharasta ja silkkipaperin aroista limakalvoista kosteaksi kuin Niagaran putoukset ja paikat oikein värisee halua ja sähköä, ennen oli ku ois pistänyt halkoa jäiseen uuniin
+suukottelen ja halailen miestä, haluan ja annan normaalia läheisyyttä. Osoitan rakkautta ja välittämistä, enkä torju hänen halailuja, tämä siis muuta kuin sänkyläheisyyttä.
+hiustenlähtö on loppunut! Näitä alko jo lähteä tosi paljon, enkä hoksannut ohenevan hiuskuontalon johtuvan Mirenasta ennenkuin poisoton jälkeen! Nykyään suihkun jälkeen ei olekaan hiuskerrosta lattiakaivossa ja toista harjassa.
+kipeät finnipahkat leukaperisä hävisi
+outo valkovuototöhkä loppui!
+rintojen koskettaminen tuntuu ja kiihottaa, samoin kuten muukin vihjaileva koskettelu, kostun välittömästi

Jatkossa siis käryää kumit kuumana, molemmat yhtä mieltä, että ei koskaan mitään vähänkään hormonaalista. Merkkisuositus muuten Sultan Thin 😉. Ja tommosen Mirena kokemuksen jälkeen ei voida millään muotoa olla sitä mieltä, että kumit sammuttaa halut tai on sähläämistä. Päinvastoin, kiihottaa vaan kun tietää, että kohta pannaan.

Miksi kerron tämän, jos tarinassa joku löytää yhtymäkohtia ja pelastaa parisuhteen, elämän ja itsensä. Tajuaa tarkkailla vähitellen pahenevia oireita, mitkä poisoton myötä kuitenkin häviää yllättävän nopeasti. Että joku muu olisi fiksumpi kuin minä,reilu 40 ja uskaltaisi aiemmin sanoa vastaan noille hormonihäkkyröille, jos ne eivät käy. Joillekin ne käy, mutta me kenelle ei, niin ei tarkoita, että olisi joku luulosairas kuvittelija..Mulla oli myös Mirena lyhyen aikaa ekan lapsen jälkeen, mutta se lähti tulemaan itsekseen pois(kehokin varmaan hylki sitä 😂) ja silloin noi oireet meni totutteluajan piikkiin.
Nyt suututtaa ja olen suorastaan vihainen, miten Mirenaan tai muuhun hormonikierukkaan painostetaan, haittoja ei uskota ja vähätellään tai syytetään elämää tai parisuhdetta.

Mirena/hormonikierukat

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun sulla kävi noin. Vaikuttaa niin erilailla kaikilla. Mulla ei ollut mitään ongelmaa ku monta ollut. Sitte ei yhtäkkiä enää sopinutkaan. Piti ottaa pois kk sisällä laitosta. Ihmettelen mitä pönttöjä siellä päässä ollut ku ei haluta ottaa pois. Mulla otettiin heti. Kun mikään ei käy niin laitettiin sterilointijonoon ja nyt vihdoin pitkän odotuksen jälkeen se on tehty. Ei tarvi enää murehtia epäsopivaa ehkäisyä tai että tulisi raskaaks kun lapsiluku täynnä.

Vierailija
2/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

erillinen tapaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtais pois tuota kierukkaa. Oon siis kipuihin joskus sen ottanut ja nyt useita sen jälkeen. Vuodot tosi niukat, kivut lähes hävinnyt, samalla ehkäisykin ja ihan yhtä lailla haluttaa.

Vierailija
4/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mirena palautti seksihalut ja kostumisen. Laihduin reilusti ja kuukautiset jäivät pois. Tämä siis verrattuna pillereihin. Nyt käyttänyt sitä jo 18 vuotta ja todella tyytyväinen

Vierailija
5/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja jatkoa edelliseen. Finnit joita tuli kerran kuussa jäivät pois. Iho on siisti

Vierailija
6/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolmas Mirena kierukka ja sopii minulle loistavasti. Ekan kierukan kanssa oli ongelmia ensimmäiset puoli vuotta ja olin luovuttamassa, mutta onneksi suosittelivat vielä pitämään.

Vierailija
7/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä esimerkki siitä miten naisen terveyteen liittyvissä asioissa ei aina kuunnella naista itseään. Meistä jokainen kun tuntee kuitenkin parhaiten itse oman olonsa ja muutokset siinä. Pitäkää naiset puolenne kun kyse on teidän omasta ainutkertaisesta elämästä ja teidän terveydenhoidosta.

Vierailija
8/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä esimerkkinä siitä miten naisen terveyteen liittyvissä asioissa ei aina kuunnella naista itseään. Meistä jokainen kun tuntee kuitenkin parhaiten itse oman olonsa ja muutokset siinä. Pitäkää naiset puolenne kun kyse on teidän omasta ainutkertaisesta elämästä ja teidän terveydenhoidosta.

Ihme kommentti. Miten kukaan muu voisi tietää mikä kenellekin sopii? AP n oma vika kun ei oo aikaisemmin ottanut pois. En itsekään syytä ketään siitä, että esim minipillerit tekivät elämästäni helvetin. Kokeilin 3 kk ja äkkiä kierukkaa sisälle.

Vierailija
9/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten kierukkaan muka painostetaan? Minulla se on ollut ihan omasta vapaasta tahdosta ja hyvin toiminut. Ärsytti se alun tiputteluvuoto mutta äkkiähän se sitten loppui. Sen jälkeen ei enää mitään ongelmia.

Vierailija
10/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä esimerkkinä siitä miten naisen terveyteen liittyvissä asioissa ei aina kuunnella naista itseään. Meistä jokainen kun tuntee kuitenkin parhaiten itse oman olonsa ja muutokset siinä. Pitäkää naiset puolenne kun kyse on teidän omasta ainutkertaisesta elämästä ja teidän terveydenhoidosta.

Ihme kommentti. Miten kukaan muu voisi tietää mikä kenellekin sopii? AP n oma vika kun ei oo aikaisemmin ottanut pois. En itsekään syytä ketään siitä, että esim minipillerit tekivät elämästäni helvetin. Kokeilin 3 kk ja äkkiä kierukkaa sisälle.

Hyvä kaikille niille naisille jotka eivät ole kohdanneet vaivojensa ja oireidensa vähättelyä terveydenhuollossa. Moni nimittäin on.

Minä sain Mirenan hoidoksi runsaisiin vuotoihin. Kun vuoto ei vähentynyt eikä harventunut yhtään, meni puolitoista vuotta ennenkuin pääsin tutkimuksiin ja vuodon aiheuttanut kysta löytyi, koska terveyskeskuslääkärin mukaan siihen menee aikansa, joskus pidempikin, kunnes kierukan vaikutus asettuu kohdilleen.

Vierailija
11/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk kuukautiskipuja, sitten poistatin. Mulle ei sopinut

Vierailija
12/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt mulle. Jatkuvat tiputteluvuodot, kivut, ihon kukkiminen, ärtyisyys, seksihalujen kuoleminen jne. Halusi sen pois vuoden jälkeen, lääkärit painostivat jatkamaan eivätkä suostuneet poistamaan useista pyynnöistäni huolimatta ennen kuin 3v sitä paskaa oli täynnä. Poisto oli myös kivulias, kesti 40min ja vaati 2 gyneä, oli tarttunut kohdun seinämään kiinni. Kuukauden vuoto tuon poiston jälkeen.

En suosittele tyttärelleni ikinä kierukkaa. 

Vierailija
13/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt mulle. Jatkuvat tiputteluvuodot, kivut, ihon kukkiminen, ärtyisyys, seksihalujen kuoleminen jne. Halusi sen pois vuoden jälkeen, lääkärit painostivat jatkamaan eivätkä suostuneet poistamaan useista pyynnöistäni huolimatta ennen kuin 3v sitä paskaa oli täynnä. Poisto oli myös kivulias, kesti 40min ja vaati 2 gyneä, oli tarttunut kohdun seinämään kiinni. Kuukauden vuoto tuon poiston jälkeen.

En suosittele tyttärelleni ikinä kierukkaa. 

Tee valitus tuosta jos ei ole suostuttu ottamaan pois. Sinä päätät kehostasi ja ehkäisymuodosta, ei lääkäri tms. Itse sain kierukan heti pois kun halusin.

Vierailija
14/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinut. 8 kuukautta pidin ja vuoto oli ihan jatkuvaa.

Suositeltiin vielä jatkamaan mutta en enää jaksanut niitä kestomenkkoja joten poistatin.

Vierailija
15/25 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopi todella hyvin. Ei koskaan mitään ongelmia eikä ikinä vuotoja. Helppoa elämää ja hyvää seksiä.

Vierailija
16/25 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, jäi muuten vielä kertomatta, että mulla oli 6 kk alussa menkat, siis päivittäin joudun sidettä käyttämään, kun niin runsaat oli, soittelin silloin 3 kk kohdalla, että voisko tän poistaa..No silloin puhuttiin vielä ympäri, että katso vielä, kun se siitä tasoittuu..No loppuihan se aikanaan mut siinä meni koko kevät/kesä ja osa syksyä kestomenkoissa..Mulla menkat siis ei ees jääneet pois vaan aina tulivat, tosin hyvin säännöllisesti. Mutta kun en uskaltanut tamponia kierukan kanssa käyttää niin mun piti olla aina se pahin pv kotona kun vuotoa losahteli niin paljon ettei side ehtiny imeä ja sitä valui pitkin vaatteita, huoh. Vielä poiston hetkellä lääri kysyi kahdesti että olenko aivan varma poistosta, No OLEN!!!!

Vierailija
17/25 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pian nelikymppiselle ja kahdesti synnyttäneelle Mirena on sopinut todella hyvin ja kun alun vaikeuksien (miehellä kierukan pitkiksi jääneet langat tuntui ja tökki sitä, eli niitä piti käydä lyhentämässä). Eikä ollenkaan huonoa ole se, että ennen normaalisti viikon kestäneet menkat on  nykyisin muuttuneet vain parin päivän tuhnu vuotoon josta selvitään pelkillä pikkuhousun suojilla niin olen todella tyytyväinen ollut. 

Nuorempana ennen lasten tekoa mulla oli pillerit ja niiden kanssa oli kyllä ihan toista. Seksi ei juuri kiinnostanut kun oli kostumisongelmia, tuli lisäkiloja ja kaikkea muuta vähemmän mukavaa. 

Vierailija
18/25 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samalla tavalla kuin Ap:lla, kun Mirenaa kokeilin exä-zuhteessa. Loppui halut, loppui kosteus, loppui tuntemukset, loppui menkat liiankin kokonaan. Tuli mielialanvaihtelut, hiustenlähtö, yöhikoilut. Exä huomasi, että kierukalla jotain tekemistä mielialojeni kanssa ja sitten huomasin itsekin. Olin ollut aivan kamala naisystävä hänelle. Sen jälkeen käskin gyneä poistamaan kierukan. Gyne yritti vielä puhua kierukan puolesta, mutta ei auttanut. Ei koskaan enää moista härveliä tähän naiseen!

Vierailija
19/25 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä kokemuksia AP:lla.

Se ihmetyttää, että jos lapset on jo hankittu, niin miksi niin harvoin päädytään vasektomiaan? Onhan se paljon helpompi vaitoehto, kuin kaikenlaiset hormoni- ynnä muut muut kokeilut. En nyt siis tarkoita tätä keissiä, vaan noin yleisesti.

Vierailija
20/25 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä hormonikierukka oli ihan kauhea. En tiedä merkkiä mitä käytti, mutta muutti sen kuivaksi hirviöksi.

Nyksällä Mirena ja aivan jatkuvasti himokas. En tiedä halusinko ihan tätäkään, mutta kun saan valita, niin mennään 100x mieluummin tällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme