Minulle paljastui vasta nyt että lapsi oli laulanut kavereidensa kanssa Tulkoon Joulu -biisiä koulun käytävällä ja joutunut siitä rehtorin puhutteluun
Lapsi on musiikkiluokalla ja tämä oli kavereineen saanut päähänsä että he laulaisivat joululauluja välitunneilla. Näiden laulujen joukossa oli sitten ollut Tulkoon Joulu -kappale jossa laulletaan Jeesuksesta minkä takia tämä oli kavereineen otettu rehtorin puhutteluun sillä koulu on sitoutunut olemaan uskonnollisesti sitoutumaton ja kaikille sen oppilaille turvallinen. Lapsi oli kuitenkin haven't tätä ja jättänyt kertomatta, eikä se tullut minulle ilmi ennen kuin nyt kun kirjauduin DigiOneen katsomaan vielä että koska koulut taas jatkuisi loman jälkeen. Nyt mietin, että oliko oikein antaa joululahjoja ja palkita lapsi kun tämä ei ole osannut totella koulussa ja noudattaa koulun järjestyssääntöjä, ja että pitäisi lapselle annettu pelikonsoli ainakin laittaa jäähylle siihen asti kunnes lapsi pyytää käytöstään anteeksi kaikilta koulunsa oppilailta.
Kommentit (5)
Tuo on anarkistinen laulu: "Pääsköön vangit vankiloistaan."
En usko tätä. Kyllä lapset saa oman uskonsa mukaisia lauluja laulaa, siinä menee raja ettei pilkkaa muiden uskoa, mutta tässähän ei ollut siitä kyse.
Mä en edes itse vietä joulua, mutta ymmärrän että ei mulla tai mun perheellä ole oikeutta estää muita viettämästä joulua tai mitä vain juhlia haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt sentään Heikki, Veeti ja Alexis pääsivät jouluksi kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Tarkoittaa ihan muuta "vankilaa" esim ahdistus, pakko ym vaikeudet että niistä pääsisi jouluksi eroon.
Höpö höpö.