Pitääkö sormus olla valmiina kun kosii?
Kommentit (9)
Suomessa on tapana päättää kihlauksesta yhdessä. Ameriikanhömppää, että mies säästää niska limassa sormukseen, joka ei ole naisen makuun jne.
Kyllä. Se sormus on silloin pienessä kauniissa laatikossa, sametin päällä pystyssä. Siinä on kolo sormusta varten. Sitten se irrotetaan siitä ja varovasti toisen sormeen asetetaan, jos hän vastaa kyllä.
Sormia voi mitata pahvilla, joissa on kolot johon voi työntää sormen, niitä saa kultasepänliikkeistä ja korukaupoista. Laita se olohuoneen pöydälle, ihminen luonnostaan alkaa kokeilemaan sitä "mikäs tämä on". Sano että sait sen kun kävit liikkeessä katselemassa huvin vuoksi.
Mä haluaisin kyllä olla itse valitsemassa sitä sormusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Se sormus on silloin pienessä kauniissa laatikossa, sametin päällä pystyssä. Siinä on kolo sormusta varten. Sitten se irrotetaan siitä ja varovasti toisen sormeen asetetaan, jos hän vastaa kyllä.
Sormia voi mitata pahvilla, joissa on kolot johon voi työntää sormen, niitä saa kultasepänliikkeistä ja korukaupoista. Laita se olohuoneen pöydälle, ihminen luonnostaan alkaa kokeilemaan sitä "mikäs tämä on". Sano että sait sen kun kävit liikkeessä katselemassa huvin vuoksi.
Minusta tuollaiset mittausreikäpahvit näyttävät vähän pervolta. Miten niin ihminen muka "luonnostaan" alkaa työntelemään pahvin reikään sormea?
Aikuiset keskustelevat asioista. Lasten leikkeihin kuuluu kosiminen.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kyllä olla itse valitsemassa sitä sormusta.
Tämä. Kumpikin tahollaan käy ostamassa itselleen veritimantin ennen kuin keskustelevat parittelijansa kanssa.
Itse kosin avaimenperällä ja mentiin sen seuraavana päivänä hakemaan sormus. En uskaltanut laittaa useaa tonnia kiinni jos rakas ei olisi pitänyt sormuksesta. Parempi, että sai valita itse mieleisen.
Sormuksia ei enää nykyään hankita koska niillä ei ole mitään virkaa ja ovat epäeettisiä.
Henk.koht arvostaisin, jos mies kosiessaan tietäisi minkälaisesta sormuksesta pidän. Voihan sitä kosia vaikka avaimenperällä ja käydä sitten yhdessä ostamassa sormukset.
Jos tyttöystävä käyttää sormuksia niin niistä näet minkä kokoisia on. Huomioi missä sormessa sormusta käyttää ja osta tarvittaessa pienempi tai isompi.