Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka päästä yli erosurusta

Vierailija
24.12.2022 |

Suhde ollut viimeiset vuodet rakkaudeton, kylmä, vihamielinen ja halveksiva. Ainoa oikea ratkaisu siis kaikilla mittareilla oli ero. Itse olin turtunut suhteeseen, olisin halunnut vielä yrittää kuitenkin ammattiavun kautta pelastaa tai päätyä eroon, mies ei. Erosta nyt pari kuukautta. Lähes päivittäin olen surenut ja suren sitä miksi ei onnistuttu. Kaikki muut asiat (luottamus, ei mitään alkoholiongelmaa, erittäin perhesitoutuneita, talous todella hyvin) kunnossa, alkuvuodet olivat täyttä rakkautta ja yhteenkuuluvuutta. Sitten syntyi lapsi ja alkoi täydellinen erkaantuminen, aliarvostus, puhumattomuus, halveksunta ja viha toista kohtaan. Suren vain niin paljon, miksi asiat meni näin ja en pääse yli tästä surusta. Koska jos olisi ollut rakkautta, kaikki olisi ollut enemmän kuin täydellistä. Mutta se katosi, ja suru siitä ja kaiken muun menetyksestä ei mene ohi. Onko neuvoja tai kokemuksia, milloin tai mikä helpottaisi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk on lyhyt aika, surusta pääsee eroon suremalla. Jos haluat niin hanki jotain erokirjallisuutta tai mene johonkin eroryhmään josta saat tukea ja työkaluja työstämiseen. Itsellä meni eka vuosi eron jälkeen kyllä ihan suremiseen vaikka ero oli oma valintani ja parisuhteesta ei ollut mitään jäljellä enää pitkään aikaan. Toka vuosi oli toipumista ja itsensä löytämistä ja kolmantena sitten oli jo hyvä olla.

Vierailija
2/3 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu aivan hirveältä ajatukselta, että miehellä on pian joku uusi (viitteitä jo juuri ennen eroa ja todennäköisesti tämä vei miehen lopulliseen päätökseen) jonka kanssa kokee samaa rakkautta jota me alkuun. Ja että heillä se voikin kestää. Minä olen yksin, rakastin miestä ensimmäistä kertaa kuin ketään muuta ja kaikki oli täydellistä. Ja olisi ollut, jos rakkaus olisi vain kestänyt. Molemmilla omat tunnelukot ja haasteet kommunikoinnissa, emme päässeet niistä yli ja tässä lopputulos. Ihan hirveää. Mieheen verrattuna minun elämäni tulee olemaan huomattavasti surkeampaa, enkä vastaavan tason miestä tule enää saamaan. En puhu ulkonäostä, vaan perhekeskeisyydestä, molemmat uraihmisiä mutta yksin en ole mitään, yhdessä on tehty taloutta ja rahaa. Nyt kaikki on loppu ja jäljelle jäi tässä maailman tilanteessa vain tyhjää.

Miten saan ajatuksen tästä kulissin menetyksestä pois, ajateltua vain sitä suurta helpotusta että oma ja lasten jatkuva munankuorilla kävely on ohi ja voidaan vihdoin elää ilolla ja vapautuneisuudella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian käsittely vie aikaa. Jokainen päivä ja viikko huomaat olevasi mennyt aina vain eteenpäin, tunteet heittelee, tulee ja palaa takaisin mutta väliaika pitenee ja ne myös menee nopeammin ohitse <3