Hikoilu on kiinni koosta
sekä miehillä että naisilla. Tämä on ihan virallista tutkimustietoa, joten ihan turhaan täällä aina yritätte mitätöidä kommentteja joissa kritisoidaan lihavien ihmisten hajua ja hikoilua.
Kommentit (15)
Ketä kiinnostaa toisten hikoilu, outoa?
Niin missä tilanteessa? On aika eri asia hikoilla pienessä rasituksessa tai esimerkiksi lämpimämmässä huoneilmassa kuin liikkuessa (suhteellisesti tarkasteltuna) runsaasti.
Rankemmin liikkuessa hikoilen kyllä huomattavan paljon ja valmentajan kanssa asiasta joskus keskustellessani totesi sen olevan vain merkki oikein ja tehokkaasti toimivasta aineenvaihdunnasta ja olevan etu sinällään. Bmi on huikeat 17.6, joten lihavuuden kanssa ei mitään tekemistä. Hikoilen siis treenissä huomattavasti ja hikoilu käynnistyy nopeasti jäähdyttääkseen.
Eli mistä hikoilusta siis haluat keskusteltavan tässä?
Mä olen kyllä hyvin laiha, mutta hikoilen melkein joka yö varsinkin niskan, selän ja rintakehän alueelta.
Mistäköhän se kertoo? Kilpirauhasarvot on normaalit.
Paino on voimaa ylipaino on ylivoimaa
Ja hormonitoiminnasta. Mihin sisältyy useat eri hormonit.
Mä hikoilen aivan hitosti, koska olen hyvässä kunnossa, urheilen paljon ja aineenvaihduntani toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä hyvin laiha, mutta hikoilen melkein joka yö varsinkin niskan, selän ja rintakehän alueelta.
Vaihdevuodet?
Vierailija kirjoitti:
Myöhäinen runsas ruoka ja makuuhuoneen korkea lämpötila lisäävät hikoilua.
Aloin hikoilemaan reilusti yläasteella 40 kiloisena. Hikoilen edelleen lievästi ylipainoisena. Mihin kokoon pitäisi päästä että loppuisi? 20kg?
En juurikaan hikoile normaalioloissa. Saunassa ja salilla toki joo, mutta en muuten.
Mun kohdalla pitää paikkansa. Painoin pari vuotta sitten n. 130 kiloa ja nyt painan 54 kiloa. Ennen hikoilin kuin sika jopa pakkasella enkä kesällä halunnut edes mennä ulos jos oli yli 20 astetta lämmintä kun hiki valui pitkin selkää heti. Imuroidessakin tuli kuuma kuin olisi suihkun alla ollut.
Nyt paleltaa koko ajan niin että pitää kotonakin sisällä kerrospukeutua ja kesällä kävelin 30 asteen helteessä pitkiä lenkkejä ilman hikipisaraakaan. En enää edes hikoile kuntoillessakaan. Tunnin aerobic harjoittelukaan ei saa hikeä ulos minusta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa toisten hikoilu, outoa?
Olin 40 ja risat kun olin joitakin vuosia vanhemman naisen alla. Hikoili kuin huono suihku. Lämintä jotain nestettä paikallisesti. Alla ollessa siitä jäi kuvio lakanaan. Se oli ilmeisesti viimeinen kiihko kun mun aikana hyytyi. Naisen ikä niinä vuosina 44-53.
Hyvää pervous huonoa hyytyi vähän kesken. Tavoite on edelleen 125 vuotiaana mustasukkaisen aviomiehen ampumana. Toivottavasti niin suuttunut ettei jätä kitumaan. Oma vika jos haluaa kuulla naurun lopussa.
Totta puhut. Ilman koota se on hioilu ja silloin koko homma saa ihan eri merkityksen.
Jaa. Tunnen parikin hyvin isokokoista ihmistä, toinen kyllä hikoilee, toinen ei koskaan.