Mitkä fiilikset teillä, jotka vieraantuneet lapsuuden perheestä?
Itselle joulun puhelinsoittokin on pakkopullaa enkä halua kertoa elämästäni mitään. Yritän kerätä voimia kun yleensä se vain masentaa.
Kommentit (18)
Tuttu tunne.... Haluaa vain olla omissa oloissa, mutta siitäkin saa potea syyllisyyttä kun sekin on jotenkin "omituista" ja siitäkin tehdään numero.
Vanhemmat on luetelleet mulle, mitä sisarukseni saavat lahjaksi. Itse en saa mitään, kun en mene paikan päälle. En ole tarpeeksi kiltti siis.
Ihan normaalit. En ole ollut vuosikausiin missään tekemisissä heidän kanssaan.
Vuosien terapiat takana ja silti pitää tehdä meditaatio- ja energiaharjoituksia pystyäkseni puhumaan heidän kanssaan hetken puhelimessa .
Valehtelen elämäntilanteeni, kun en jaksa niitä kyselyitä ja tuomitsemista.
Ihan hyvät, olen yksin mutta niin haluankin olla. Mieluummin näin kuin hullujen seurassa, kiitos vaan!
Ihan ok, ettei kovin tiivistä yhteydenpitoa ole. Pitkään surin, vanhuuteen asti eroa heistä.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelen elämäntilanteeni, kun en jaksa niitä kyselyitä ja tuomitsemista.
Voiko niin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvät, olen yksin mutta niin haluankin olla. Mieluummin näin kuin hullujen seurassa, kiitos vaan!
Täällä sielunsisko, eka joulu yksin tulossa. Aion viettää unelmieni joulun: levätä, tehdä itselleni mieluista ruokaa, saunoa, herkutella, rentoutua<3 Ihanaa joulua kaikille, joilla vaikea tai etäinen suhde perheeseen. Minun perheeni ei kaipaa minua, joten en minäkään haikaile heidän peräänsä. Mielummin vietän aikani turvallisessa ja hyvässä seurassa, eli ystävien kanssa tai yksin :)
Ei mitenkään erilaiset kuin vuoden muinakaan päivinä.
Ei mitkään erityiset en tunne mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat on luetelleet mulle, mitä sisarukseni saavat lahjaksi. Itse en saa mitään, kun en mene paikan päälle. En ole tarpeeksi kiltti siis.
Oletko lapsi?
Minulla on aikuisena oma perhe ja vietämme joulua perheenä. Lapsuuden perhe ei ole perheeni, jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Sisarukset ja heidän lapsensa saavat lahjoja, minä lapseton en saa. He saivat myös tuplalapsilisät, olisivat voineet itse ostaa.
En lähde monen tunnin matkan päähän henkisesti pahoinpideltäväksi.