Millainen keskiarvo lapsesi joulutodistuksessa?
Kommentit (16)
8,7 tyttö 5 lk
olen todella tyytyväinen
Mikä ihmeen joulutodistus? Helsingissä ei ainakaan sellaisia jaeta.
Pojalla 9,3. Oli itse pettynyt... (keväällä oli 9,7)
10 mutta olisipitänyt olla 10+ eli pettymys åettymys.
Tasan 9. Nousi kutosen keväästä, silloin oli 8,5. Jotenkin hassua, kaikilla muilla lapsillani on numerot laskeneet kun yläkoulu alkoi.
Meidän tarina... Tutustuin ystävääni, kun hänen pieni poikansa oli viiden. Meistä tuli nopeasti hyvät ystävykset ja sain seurata pojan kehitystä. Poika rakasti vihreää dinosauruspehmoleluaan ja juoksi kesäisin perhoshaavin kanssa niityllä. Kaikki oli niin hyvin... Koulussa opettajat ennustivat pojasta tulevan vielä jotain suurta, hän rakasti tarinoita Etelämantereesta ja kaukaisten saarten eläimistä. Muistan kuin eilisen päivän sen alkusyksyisen päivän kauan sitten, kun ystäväni uskoutui minulle suuren salaisuuden: Poika oli kertonut haaveilevansa omasta tyttöystävästä, jonka kanssa juoda kaakaota koulun jälkeen ja nukkua öitä laavulla. Ne sanat saivat minut hymyilemään sisäisesti... Aika kului ja pojan lukio alkoi, yläasteella hän oli vielä saanut seurata sivusta kuinka pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Jokin pojassa muuttui, hänestä tuli kotona hiljaisempi ja varautunut. Poika opiskeli edelleen historiaa loistavin arvosanoin, mutta jokin oli toisin ja yritimme selvittää mitä oli tapahtunut. Lukion ollessa lopuillaan toivoimme armeija vuoden ja opiskelemaan lähdön auttavan, kenties poika oli ainoastaan uusien kuvioiden tarpeessa. Poika opiskelikin poliittista historiaa vuoden verran, mutta palattuaan kesäksi kotiin, seurasi romahdus... Nyt tuo ennen niin iloinen poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana. Niin se elämä voi muuttua...
Pojalla 9,87. Tytöllä 9,3.
Tytön todistukseen olen tyytyväinen, poika saisi vähän relata. Ongelma vain on, ettei tuo nytkään vaikuta paljoa kokeisiin lukea, eli hankala tuohon pingottamiseen puuttua.
Vierailija kirjoitti:
No, välitodistus.
Poikia molemmat. 8. luokkalaisella 8.6,, 7. luokkalaisella 9.2. Olivat itse tyytyväisiä ja kokivat, että arvostelu mennyt reilusti. Mä olen siis myös tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, välitodistus.
Täällä Etelä-Karjalassa on jo vuosikaudet jaettu välitodistus vasta tammikuussa
Mun lasten koulussa jaetaan todistukset vain keväisin. Itse muistan saaneeni lapsena myös joulutodistuksen. Olen luullut, että niitä ei enää ole olemassa, mutta näköjään jossainpäin on.
Olen tyytyväinen: 9,6 ja lukuaineet 10
Tytöt kasilla ja ysillä, kasiluokkalaisella 8,2 ja ysiluokkalaisella 7,7. Pelottaa suoriutuuko lukiosta, jos jonnekin sisään pääsee...
Jaetaanko joulutokareita nykyään?