Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyön hakeminen

Vierailija
22.12.2022 |

Jos olette joskus hakeneet avoimella hakemuksella osa-aikatyötä, niin oletteko heti hakemuksessa tehneet selväksi kuinka monta viikkotuntia haluatte tai tarkentaneet miten haluaisitte osa-aikaisuuden toteuttaa (esim vähemmän työpäiviä vai lyhyemmät päivät)? Saitteko töitä? Tai oletteko palkanneet jonkun tällaisen hakemuksen perusteella? liian joustamattomalta, jos ilmoitan esim että haluan työskennellä 3 päivänä viikossa ?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sovitaan sitten työnantajan kanssa, jos tulet valituksi töihin. Ei kannata heti työhakemukseen esittää isoja vaatimuksia.

Vierailija
2/4 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu alasta. Mutta hoitoalalla olen kyllä saanut töitä kun olen laitellut avoimia hakemuksia ja heti jo hakiessani kertonut että tekisin mielelläni osa-aikaisena esim. 50-75% työajalla. Työnantajat ottavat mielellään kyllä töihin osa-aikaisiakin nyt kun tilanne on tällainen. Ja minusta on myös reilua kerto heti alkuun, että en tee sataprossasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuitenkin tiedät miten olet käytettävissä joten ihan ok se on hakemukseen jo kirjoittaa, ainakin ympäripyöreästi. Itse ehkä kirjoittaisin hakemukseen tyyliin "olen käytettävissä työlle 20-30 tuntia viikossa" tai sitten pelkästään että "etsin osa-aikaista työtä". Tarkemmista spekseistä voi sitten neuvotella työhaastattelussa. Joillekin työntantajille voi olla jopa plussaa että hakija ei ole kiinnostunut täysistä tunneista.

Vierailija
4/4 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitä edes ympäripyöreästi laittaa. Mieluiten varmasti haastattelevat niitä jotka eniten vastaa tarvetta, niin osaavat jo hakemuksista sellaisia valikoida. Ikävä se on sitten haastattelussa paljastaa tiukat omat rajat, siinä menee molempien aikaa vaan hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi