Onko sinulla kova joulustressi?
Ja jos niin mistä? Kaikki hoitamatta, lahjat ostamatta? Vai stressi siitä, että miten joku hankala läheinen pilaa joulun?
Itselläni on ennen ollut joulustressiä siivoamisista, kyläpaikoissa ravaamisesta, lahjoista ja ruoista. Nykyään ei enää kun en mene kenellekään jouluna enää kylään enkä osta aikuisille lahjojakaan.
Kommentit (4)
Stressaa ehkä eniten teini jota harmittaa vajavaisesti vietettävä joulu. Minä sairaana, joten kaikkea ei pysty. Mies ja teini tekee mitä ehtii ja jaksaa, jos pysyvät terveinä ja kyllä minäkin jotain itselleni tärkeää aion kyetä vielä tekemään.
Stressi siitä, että joudun viettämään joulua vaikka olen sairaana. en jaksa tehdä mitään, mutta en saa silti viettää joulua yksin vaan joudun stressaamaan lahjoista, aikatauluista ja läsnäolosta. Toivettani ei kuunneltu mutta tämän joulun jälkeen alan eristäytyä vieläkin enemmän enkä todellakaan tanssi enää muiden pillien mukaan. ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki eivät nauti joulusta.
Ei ole yhtään stressiä. Perus viikkosiivous tehty enkä yhtään lahjaa ole ostanut. Rahaa olen siirtänyt tilille tietyille henkilöille vaan. Ruoat tilasin itselleni kotiinkuljetuksella, kun en halunnut lähteä ruuhkaiseen kauppaan. Ihanan rauhallista ja stressitöntä.
Stressi siitä että jaksan nostaa imurin takaisin siivouskaappiin.
Lahjat hankittu ja paketoitu, ruoat on laatikoita lukuunottamatta jo jääkaapissa. Eipä sitä jouluun muuta tarvitakaan.