Ajattelen aina olevani liian ruma parisuhteeseen, mutta kaupassa ja kaduilla kävellessäni
aina ihmettelen monia pariskuntia nähdessäni et miten nuokin muka näkee toisensa viehättävinä. Tiedän tämän olevan kamala ajattelumaailma, mutta en voi sille mitään.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oletteko te oikeasti sitä mieltä, että ulkonäkö on ihmisessä tärkein piirre, tai ainakin erittäin tärkeä?
Häiriintyneille, pinnallisille ja typerille se on aina ollut noin. Normaali porukka on sitten erikseen.
Lähinnä häiriintyneet juuri ottaa puolisoksi mitä tahansa. Täysjärkiset pariskunnat on hyvin tasalaatuisia ulkonäöltään vaikka mitään kauniita ei olisikaan, mutta toistensa näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut osaa rakastaa, toiset ei, siitä lienee kyse, eikä niinkään ulkonäöstä. Kaikkia ei ole tarkoitettu yhteen, eikä parisuhteeseen. Jos on omasta mielestään "liian ruma" parisuhteeseen, ehkä se on oikeasti sitten totuus asiasta? Ei siis se rumuus, vaan se, että ei vaan ole oikeasti parisuhdeihminen?
Mutta useinhan on juuri niin, että ne parisuhteeseen päätyneet eivät tule toimeen kumppaninsa kanssa. Parisuhteeseen päätyminen on sattumaa. Hyvin omituiset ihmiset saattavat löytää kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan inhimillinen reaktio. Ihmetyttää, kun välillä näkee hirmuisen siiderivalaan komeahkon sopusuhtaisen miehen kanssa. Kyllähän se panee miettimään, että miksi ovat yhdessä?
Minäkin haluan miehiä.
N
Vierailija kirjoitti:
AP: Et ole fyysisesti liian ruma parisuhteeseen - mutta henkisesti olet, jos katsot asiaksesi arvostella "rumia" pariskuntia vaikka et itse kykene parisuhteeseen tai saa sellaista ylipäätään. Kannattaisi laskeutua norsunluutornista ja lakata arvostelemasta toisia ihmisiä, ehkä silloin joku sinutkin huolisi.
Puolustan aloittajaa. Hän vaan totesi, että vähemmän kauniitkin ovat parisuhteessa. Tottahan se on. Onhan se kiinnostavaa, mikä on ihmisessä se jokin, johon joku ihastuu.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteet eivät perustukaan ulkonäköön. Iso osa ihmisen viehättävyydestä voi syntyä kaikesta muusta kuin ulkonäöstä. Ja siihen ulkonäköönkin liittyy myös eleet ja ilmeet, ei pelkät kasvonpiirteet ja vartalon muoto. Myös tuoksu liittyy ulkonäölliseen viehättävyyteen.
Tuoksu on tärkeä.
Ihastuin fiksuun ja viehättävään mieheen, mutta hän haisi nenääni kaatopaikalta, joten suhteesta ei tullut mitään.
N
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ruma sisältä?
En ole ikinä kuullut haukuttavan luonnettani ja persoonaani, mutta ulkonäköäni senkin edestä joten sanoisin että se mitä olet ihmisenä on täysin yhdentekevää jos et täytä kauneusvaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
AP: Et ole fyysisesti liian ruma parisuhteeseen - mutta henkisesti olet, jos katsot asiaksesi arvostella "rumia" pariskuntia vaikka et itse kykene parisuhteeseen tai saa sellaista ylipäätään. Kannattaisi laskeutua norsunluutornista ja lakata arvostelemasta toisia ihmisiä, ehkä silloin joku sinutkin huolisi.
Ai nyt ajattelukin on rikos? Ei ap heitä mene haukkumaan vaan hiljaa mielessään ajattelee. Ja laskee vielä itsensä samaan sakkiin. Ajattelu onkin vaikeampi kieltää itseltään.
Itsellä samoja mietteitä enkä myöskään ääneen sano. Suurin osa ihmisistä on varsin epämiellyttävän näköisiä, minä mukaanlukien. En ihan ymmärrä miten pariutuvat koska yhteiskuntamme on kuitenkin niin ulkonäkökeskeinen. Itsekin pariutunut mutta en kyllä ymmärrä mitä mun mies minussa näkee.
Unohtuu taas joillakin että makuja on myös erilaisia. Sinun mielestä ruma henkilö voi toisen mielestä olla vaikka kuinka hyvännäköinen.
Pariskunnat joita näen, on melkein aina samaa ulkonäkötasoa. Rumat on rumien kanssa, tavikset on taviksien kanssa, ja kauniit on kauniiden kanssa.
Sen kummemmin puuttumatta kenenkään ulkonäköön, niin joka tapauksessa puoliso on viehättänyt suhteen alkaessa ja toivottavasti viehättää edelleen. Tuskin parisuhdetta syntyisi, jos ulkonäkökin ei miellyttäisi vaikka vuosien saatossa persoonallisuus korostuu ja ulkonäön merkitys vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunnat joita näen, on melkein aina samaa ulkonäkötasoa. Rumat on rumien kanssa, tavikset on taviksien kanssa, ja kauniit on kauniiden kanssa.
Eli pidät listaa siitä kuka on mielestäsi kaunis tai ruma. Olisiko pariskunnilla muutakin yhteistä, kuin ulkonäköön perustuva ranking listasi?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole hoksannut, että ei pitkäaikaisessa parisuhteessa olekaan ulkonäkö se kaikkein tärkein. Varsinkin naiselle riittää, jos on hyvä ja sopivan ahkera siivoamaan.
voi sanoa lyhyemminkin-resurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolustan aloittajaa. Hän vaan totesi, että vähemmän kauniitkin ovat parisuhteessa. Tottahan se on. Onhan se kiinnostavaa, mikä on ihmisessä se jokin, johon joku ihastuu.
No nyt aletaan päästä asiaan. Se, mikä ihmisessä monesti on kiinnostavaa, ei tosiaankaan ole arvioitavissa ulkoapäin vaikka kaupan kassajonossa. Joskus, jonkun ihmisen kanssa asiat vain kolahtaa vähän eri tavalla kuin muiden kanssa. Olen itsekin ihastunut tyyppeihin, joihin en tosiaankaan olisi uskonut ihastuvani. Siis ihmisiin, jotka eivät millään tavalla vastaa sitä kuvaa, joka minulla itselläni on "ihannemiehestäni" ollut. Eikä sitä oikein voi mitenkään järjellä selittää. Se on tunne sellaisesta syvemmästä sielujen sympatiasta. Siitä, että jo nopea katse kertoo, mitä toinen ajattelee tai että toinen oikeasti tajusi mitä tarkoitit. Se voi olla vaikka vain sen toisen ihmisen tuoksu. Ulkonäöllä on näiden asioiden kanssa varsin vähän merkitystä. Eikä ulkonäköön ihastuminen ole kestävällä pohjalla senkään takia, että kukaan meistä ei näytä ikuisesti samalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sporttinen mies ja mulla on lihapulla vaimona. Harmittaa.
Haluaisitko syödä hänet? Myönnä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteet eivät perustukaan ulkonäköön. Iso osa ihmisen viehättävyydestä voi syntyä kaikesta muusta kuin ulkonäöstä. Ja siihen ulkonäköönkin liittyy myös eleet ja ilmeet, ei pelkät kasvonpiirteet ja vartalon muoto. Myös tuoksu liittyy ulkonäölliseen viehättävyyteen.
Tuoksu on tärkeä.
Ihastuin fiksuun ja viehättävään mieheen, mutta hän haisi nenääni kaatopaikalta, joten suhteesta ei tullut mitään.
En sanoisi kenenkään haisevan kaatopaikalta, mutta ihan jo tutkimustietoon perustuen ominaistuoksu vaikuttaa parinvalintaan.
Kyllä on sekä rumat, tavikset että kauniit parisuhteessa. Ulkonäkö ei ratkaise ja sekin voi pitkässä suhteessa muuttua. Eli on sinullakin silloin mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sporttinen mies ja mulla on lihapulla vaimona. Harmittaa.
Miksi et pidä kuria vaimollesi vaan annat hänen ahmia?
Vaimo ahmii pahaa oloaan ilkeän miehen rinnalla.
On olemassa todella kauniita missin näköisiä naisia, joita miehet pettää ja kohtelee huonosti ja sitten on myös niitä vähemmän kauniita naisia, joilla on hyvät miehet. Ei ole ulkonäöstä kiinni miten mies naista kohtelee.