Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sanon miehelleni, joka väittää mun tavoittelevan täydellistä äitiyttä???

Vierailija
12.11.2006 |

Mielestäni olen aivan tavallinen äiti.. Mieleeni tuli kuva hulluna paikkoja kiillottavasta fanaattisesta mammasta.

Meillä kaksi lasta, 4- ja 1,5- vuotiaat. Pidän tärkeinä asioina mm. päivärytmiä, ulkoilua, terveellistä ruokaa.

Lapset ovat kotihoidossa, en tee täyttä työaikaa vielä, isovanhemmat auttavat tarpeen mukaan.

Tykkään leipoa ja askarrella lasten kanssa, teen ruuat yleensä itse, koska en tykkää valmisruuista ja pidän ruuanlaitosta.

Kodin pyrin pitämään suht. siistinä, toki se ei aina onnistu, mutta imuroin alakerran yleensä kerran päivässä, meillä kun on nämä pienet ja lemmikkieläimiä.

Ulkoilu on mielestäni perusjuttu, joka kuuluu jokaiseen aamu- ja iltapäivään. Tosin tässäkään en ole turhan tarkka, jos joskus on suuritöistä ruokaa, ulkona sataa tai liikaa pakkasta tms. ei ole maailman loppu jos olemme sisällä:)

Pyykkiä pesen joka päivä, tykkään, että lapset ovat puhtaissa vaatteissa esim. kauppaan tai kylään lähtiessä.

Mielestäni meidän pitää kulkea lasten ehdoilla, siis päiväunet ja ruokailut huomioon ottaen. Päivärytmissäkin voi tilanteen mukaan olla parin tunnin heittoja, en siis siinäkään ole liian tiukkis. Lapset ovat välillä hoidossa yön yli isovanhemmilla, että pääsemme tuulettumaan, vietämme kahdenkeskistä aikaa tms.

Kasvatusasioista haluaisin välillä jutella, mikä mielestäni on normaalia, tämä kuitenkin aika yksipuolista. Meillä kun tämä esikoinen on välillä aika pässi, ja keinot vähissä. En kannata fyysistä kuritusta.

Itse myös harrastan ja kuljen yksinkin asioilla ja tietenkin töissä, joten en ajattele olevani lapsille mitenkään korvaamaton. Vapaaaikana tykkään että tekisimme mahd. paljon asioita yhdessä perheenä. Mieheni on itse entisen alkoholistiäidin lapsi, joka on varmasti ollut hieman löysempi, kuin minä, johtuneekohan tämä siitä. Tuli jokatapauksessa tosi kurja mieli, pidän itseäni tavallisena, hyvänä äitinä. Mielipiteitä kiitos?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille tuollainen rutiini ei ole niin tärkeää. He eivät kai osaa/halua ajatella joka yksityiskohtaa kokonaisuudessa, vaan pääasia heidän mielestään on, että lapset on ruokittu ja asiat ok. Ja kai hän haluaa päättää itse milloin ulkoiluttaa, ehkä se ei kehtaa ravata ulkona kellon mukaan, vaan silloin milloin huvittaa. Kyllä ne lapset pärjää ihan yhtä hyvin isän kanssa. Ehkä miehestäsi tuntuu, että sinä et luota siihen. Anna olla rauhassa vaan. Oma miehenikin sanoi, että pitihän sinunkin alussa oppia mikä toimi ja mikä ei, ja hän haluaa itse päättää oman rutiininsa. Nyt kun lapset ovat joskus mummolla, ja joskus isillä hoidossa, kaikkialla on vähän erilaiset rutiinit, tai ei rutiinia ollenkaan, mutta silti jokainen hoitaa lapset omalla tavallaan niin kuin parhaiten osaavat.

Vierailija
2/4 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat oikein hyvältä äidiltä ja perusjutut ovat perusjuttuja. Kyse on kai siitä, miten paljon vauhkoonnut, jos perusjutut ovat välillä vähän rempallaan.

Ei maailma kaadu siihen, jos välillä on pölyistä tai silloin tällöin einestä pöydässä. Iloa elämään pitäisi tulla muustakin.

On tosi hienoa, jos itse nautit ulkoilusta, ruuan laitosta ja kotitöistä, mutta muutut nipoksi, jos vaadit, että muut ympärilläsi nauttivat ja elävät täsmälleen tavallasi.

Mitä tarkoitan on, että ei se MITÄ teet vaan millä asenteella teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymme välillä ulkona syömässä, jos en jaksa kokkailla. Pientä sekamelskaahan meillä aina on, siis ei jokainen tavara täydellisesti oikealla paikallaan.

Miestä myös itseään ärsyttää, jos on kova sotku kotona. Mielestäni siis likaista ei saa, mutta sekaista kyllä.

Riita, jonka aikana mies tuon sanoi, alkoi kun itse pyrin viemään lapsia ulos ja toivoisin samaa myös mieheltä, kun heitä hoitaa, mutta ei sitä tee, ellen erikseen pyydä. Sitten on naama väärinpäin ja tekee kyllä, mutta asenne ei kovin iloinen.

Vierailija
4/4 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka ulkoilu on tärkeää, niin eihän miehen tarvitse samalla tavalla hoitaa lapsia kuin sinun. Eli jos sinusta ulkoilu 2 * päivä om tärkeää ja miehestä se on vähemmän tärkeää, niin oletko sinä automaattisesti oikeassa?

Ehkä miehesi tekee jotain muuta hauskaa lasten kanssa?