Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko lapsille huono joulu, jos ruoat on valmisruokia?

Vierailija
20.12.2022 |

On kinkku, perunat ja kastike. Sitten kaupan laatikoita ja valmis rosolli. Salaattia, juustoja, kalaa, erilaisia lisukkeita. Meidän suku on aina ollut sellaista, että ihan kaikki pitää tehdä itse, ja siksi tunnen huonoa omaatuntoa. Että tuleeko tässä nyt kunnon joulu, kun ei aattoaamuna käytetä monta tuntia leipomiseen ja rosolliainesten keittämiseen ja pilkkomiseen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuu. Mun lapset ei ees syö jouluruokia, paitsi kinkkua ja karjalapiirakoita ja nakkeja (meillä kuuluu höyrynakit joulupöytään). Ainakin mulla mukulat arvostaa enemmän sitä että mä pelaan niiden kanssa Kimbleä kuin että pilkon punajuuria :D

Vierailija
2/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ostanut laatikot valmiina, mun taloudessa niitä on aina kulunut niin vähän, että turha on itse tehdä (pientä annosta), kun 400 g valmisrasiastakin tuppaa jäämään. Rosollinkin ajoittain, tai jättänyt rosollin kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu. Ehkä jopa parempi, kun äiti ei stressaa keittiössä. Kunhan ei sit keskitytä glögin lipittelyyn...

Vierailija
4/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joulu tulee silti. Älä stressaa yhtään. Minäkin aikanaan tein paljon itse jouluksi, mutta nyt haluan päästä helpommalla, kun kaikkea saa valmiina kaupasta. Siis ihan hyvällä omallatunnolla tee niinkuin itse tykkäät ja jaksat!

Vierailija
5/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan fiksu perhe!

Syödään joulunakin niitä ruokia, joista tykätään.

Tollot syö kalenterin käskystä😄

Vierailija
6/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia se ei haittaa yhtään! Varmasti ottavat mieluummin mukavan ilmapiirin kuin itse laitetut ruuat!

Vierailija
7/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas koko mun lapsuuden syötiin kaupan laatikoita ja rosolleja.. ihan työssäkäyvä, veroja maksava aikuinen musta tuli. Ja kolme lasta olen saanut lukioikäisiksi ihan samalla reseptillä. Tärkein on se yhdessäolo, siinä ruokapäydässäkin. 

Vierailija
8/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan fiksu perhe!

Syödään joulunakin niitä ruokia, joista tykätään.

Tollot syö kalenterin käskystä😄

Ei meidän joulupöydässä ole yhtään ruokaa mistä ei tykättäisi.

Vierailija
9/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan sama kuka ne ruoat on tehnyt. Mukavia muistoja syntyy siitä, että pöytä on katettu ja syödään yhdessä jouluateria.

Vierailija
10/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka tuliskin. Minä ole ainakaan allekirjoittanut mitään sopimusta missä lapsilla pitäisi olla hyvä joulu tai joulua laisinkaan. 

Vierailija
11/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yks hailee onko ne laatikot kaupan vai itse tehtyjä yhtä pahoja. Kumma et jouluna pitää syödä samoja ruokia mitä rutiköyhät söivät aikoinaan.

Vierailija
12/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, et meillä ei todellakaan lopu ruoka kesken jouluna. Ei tarvii 3 päivään näyttää naamaa kaupassa.

Vierailija
13/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tänään tähän sopivan lauselman:

" Jos mummosi teki joululaatikot itse, ei se tarkoita että sinun pitäisi tehdä ne itse"

Voi ihan tietoisesti / järkiperäisesti miettiä:

Kuka vaatii että pitäisi tehdä itse? Ei kukaan, se vaade on vain omassa päässä

Mitä tapahtuu, jos ostat valmiina ( voi tuumata tai ei)? Perhe syö niitä mitä on tarjolla

Millainen on joulu, jos olet täysin nääntynyt jo ennen joulua? Ei kiva

Ja tänä vuonna valmista, ensi joulu voi olla erilainen

Vierailija
14/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuat ovat pääosin pahaa ihan sama onko itsetehtyjä vai "äitien tekemää". Toki jos perhe tekee yhdessä, niin siinä se yhdessä tekemisen riemu. Mikäli perheen äidin pitää yksin vääntää kaikki ruuat puolisolleen ja lapsilleen, niin minusta kovin vinksallaan kuvio.

Vierailija
15/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis sähkö on hyvä syy tehdä joulusta helppo. Valmisruokia pöytään.

Vierailija
16/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka valmis kalaleike, joka paistetaan 20 min sen kanssa kermaviili-porkkanaraaste-kapris kastike.  Sopii joulunakin.

Vierailija
17/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhoja perinteitä saa huoletta, ilman omatunnon soimausta, muuttaa. Ihan hullua tuhlata aikaa ja vaivaa siihen, että pitäisi tehdä itse!

Laatikot olleet jo niin pitkään kuin muistan, siis vuosikymmeniä, kaupasta ostetut. Rosollia tehtiin vielä kymmenkunta vuotta sitten itse, mutta se loppui, kun älyttiin että kaupasta saa valmiina ihan yhtä hyvää.

Turha stressata. Jos joltakulta sukulaiselta

tulee negatiivista palautetta valmisruuista, niin tulkoon.

Vierailija
18/18 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä tulee sosiopaatteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi