Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömälle maisterille (lyhyitä) lisäkoulutus mahdollisuuksia?

Vierailija
19.12.2022 |

Olen ollut useamman vuoden nyt työtön filosofian maisteri. Hankin tutkinnon ns. "turhalta" alalta. Olen pohtinut mahdollisuuksia hankkia lisäkoulutusta, joka parantaisia mahdollisuuksia työllistyä. Jotain suhteellisen lyhyttä, sillä taloudellisesti ei ole varaa hankkia kokonaista uutta tutkintoa.

Olen harkinnut:

-kirjastoalaa.
Kuulemma informaatiotutkimuksen perus-ja aineopinnoilla voisi päästä töihin kirjastoon vaikka oma maisterin tutkinto ei alaan liitykään.
Kirjastolle työllistyminen tosin huolettaa. Jos epäonnistun siinä, tekeekö noille opinnoilla oikeastaan mitään muuta.

-koodausta.
Itsenäisesti suoritettevia verkkokursseja olen katsellut. Kuulemma hyvin työllistävää mutta pelkään, ettei oma osaaminen riitä. En ole matemaattisesti kovin lahjakas.
Toisaalta olisi ihan kiva osata koodata itselle vaikka verkkosivut vaikkei alalle työllistyisikään.

Herääkö teille näistä jotain ajatuksia tai lisää ideoita suhteellisen lyhyistä lisäkoulutuksista?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta nyt maisteri tukki itsesi johonkin työpaikkaan.

Koulutustahan sulla on jo tarpeeksi.

Mutta työkokemus puuttuu.

Lue tämän päivän Hesarista, miten työhaastattelussa tulee menetellä.

Ja miten ehdottomasti ei.

Vierailija
22/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Informaatioalalta kannattaa katsoa myös erilaiset arkistoalalle suuntaavat koulutukset. Ennen oli lyhyitä perustutkintoja, nykyäänkin yliopistossa ja amkissa voi opiskella, jos on alempi korkeakoulututkinto pohjalla, eli ei tarvitse aloittaa tutkintoa alusta. Töitä on kuntien ja valtion tiedonhallinnassa, vähemmän nyt varsinaisesti paperiarkistoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi helpompi antaa vinkkejä, jos kertoisit, mitä olet opiskellut, missä työskennellyt ja miksi uskot olleesi viime vuodet työttömänä. Lisäksi erittäin tärkeää on, mitä haluaisit tehdä. Kyllähän monilla aloilla on kova työvoimapula, mutta se johtuu siitä, että ihmiset eivät halua tehdä sitä työtä. 

Vierailija
24/24 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristösihteeriksi tai ympäristöpäälliköksi pääset helposti. Ympäristöalalle riittää, että on AMK/maisteri, vaikka ei olisi yhtään kurssia ympäristöalan opintoja. Paikkoja on pilvin pimein. Olit sitten IT-alan tradenomi tai uskonnon opettaja, niin ympäristöalan työpaikkoihin kannattaa hakea. Ainoa mikä merkkaa on AMK tai yliopistotutkinto. Osaamisella ei ole väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän