Minkälaista hoitoa olette saaneet te joilla hirveät menkat?
Mikkälaisia lääkkeitä, jotain muuta? Itsellä nyt vanhempana alkaneet erittäin erittän kivuliaat menkat, burana ei auta mtn. Lisäksi vuoto kasvanut.
Kommentit (10)
En mitään. Pillereitä mietittiin, mutta kun on aurallinen migreeni niin ne ei sovi niin jäin ilman hoitoa.
Kärsin vuosikausia infernaalisita kivuista ja kohtuuttomista vuodoista. Vuotoa oli jossakin määrin kokoajan. Mitkään lääkkeet ei auttanut. Annelin vuosia kohdun poistos (2 lasta ikä tuolloin 47). Sitten eräänä päivänä lääkäri jonka luona olin käynyt useita vuosia sano "Saattaa olla hieman radikaali ehdotus, mutta mitä jos poistetaan kohtu, kun muut hoidot ei tunnu tehoavan". Olin täysin tyrmistynyt. Asia mitä olin vuosia ehdottanut tulikin nyt vallan tohtorin ideana! No, kohtu poistettiin. Loppui ongelmat. Turhaan kärsin kivuista ja olin pois töistä kuukausittain 4-6 PV. Vain kuukautisten takia
Miranax, Clotam ja ketorin100. Näistä toimivin on ketorin.
Caprilon, minipillerit, kierukka, ryeqo ja lopulta kohdun poisto.
Sähköshokkihoitoa ja vaginan poistoleikkaus.
E-pillereitä ilman taukoviikkoja. Välillä on pakko pitää, ehkä pari kertaa vuodessa kun alkaa tulla menkkamaisia kipuja yhä voimakkaammin.
Miranax kipuihin ja vuotoon, samalla aloitettiin Slindat jotka pitkän ja tuskaisen aloituksen jälkeen ovat lähes kokonaan lopettaneet kuukautisten tulon. Mitä halusinkin, koko ikäni kärsin voimakkaista, lähes halvaannuttavista kivuista ja runsaista vuodoista että jouduin koulustakin olemaan pois.
N33