Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys ja erilainen seksuaalisuus ainoa vaihtoehto?

sapiosexual
18.12.2022 |

Tiedätkö onko tämä 'yksinäisyys ja erilainen seksuaalisuus' aina ihmiselle se ainoa vaihtoehto?

Ja miksi (nykyisin, ainakin viim.2-3v) viihdyn todella hyvin yksin? Syitä on oikeasti hyvin moninaisia ja paljon todellisuudessa. Se on vähän niin kuin olis ns.omat standardit ('omatupa, omaLupa', sanonta) sanoisi joku. Olen omassa tunnepuolessani ottanut ns.erinäisiä asioita huomioon, kun näin sapioseksuaalina haluan aina ensin katsoa, minkä verran toinen osapuoli ns.'tietää, ymmärtää, tai millaista älykkyyttä on, joka on tärkeää mulle.

Ja tarkasti itse tiedän, etten pysty mm.sitoutumaan.(/ihastumaan,rakastumaan.tms) suurimpaan osaan ihmisistä, koska em.edellytykset eivät täyty. Yleensä alussa hehkuva tunneälykkyys toimii ns.tietynlaisena mittarina ('vihrea/punainen valo' asiana) sille, että vaikka kyse olisi vain ystävyydestä ja kaveruudesta, ei meistä tule koskaan läheisiä kun em.edellytykset puuttuu.

Sapioseksuaali, lyhyesti: " ko.ihmiselle mikään ei ole niin viehättävää kuin syvälliset ja intiimit keskustelut. Sen sijaan, että kiinnittäisi huomiota toisen ihmisen ulkonäköön, haluaa sapioseksuaali ihminen keskittyä ihmisten väliseen älylliseen yhteyteen."

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysytkö että jos seksuaalisuus on "erilainen" niin pitääkö olla yksin?

Jos et löydä ketään, niin sitten pitää, oli syy mikä tahansa.

Itse määrittelisin sapioseksuaalisuuden hieman eri tavalla.

Vierailija
2/4 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysytkö että jos seksuaalisuus on "erilainen" niin pitääkö olla yksin?

Itse määrittelisin sapioseksuaalisuuden hieman eri tavalla.

Miten? Sen sitten määrittelet kun toi, 'yksinäisyys=seksuaalisuus'-asia, ei paina vaa'assa. Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilmeisesti riittävän sapio, kun ongelma ja sen laajuus ei oikein aukea. Mutta tulkitsin näin, että pitää olla tiettyjä ominaisuuksia partnerissa, jotta pystyt sitoutumaan/ihastumaan. Tämä onkin asia, jonka on havainnut 100% ihmisistä, ei pelkästään sapioseksuaalit.

Ja vastauksena kysymykseen: jos ei löydä sopivaa, on parempi olla yksin kuin sopimattoman kanssa.

Vierailija
4/4 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimerkkihörhö taas vauhdissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi