Mitä ihmettä 75 v isälle lahjaksi?
Aina tämä on vaikeaa. Mitä ihmettä voi antaa 75 v isälle lahjaksi? Isällä on kaikkea paljon, jopa liikaa. Hän on varakas ja pihi. Inhoaa tuhlaamista myös lahjoissa. Haluaa siirtää omaisuutta nuoremmille polville, ei siis varmasti halua esim. lahjakorttia itselleen. On siisti ja touhukas, ei tarvitse siivousapua tms. Nirso ja vaikea ruokavalio, ei syö mielellään ravintolassa. Paha lukivaikeus, inhoaa lukemista ja kirjoittamista. Asutaan kaukana toisistamme, mutta ei myöskään halua vieraita useammin (pelkää koronaa).
Lähivuosina ollaan annettu ristikkolehtiä, villasukat, rukkaset, urheilukerrasto, heijastinvaljaat, neule, kukkia, leipomuksia, viiniä ja viskiä.
Mitä ihmettä nyt keksisi?
Kommentit (12)
Mun läheinen on suurin piirtein saman ikäinen ja hän toivoo vuodesta toiseen Calvadosia. Ei mitään krääsää vaan jos se lahja kerran pitää hankkia, niin sitten Calvadosia.
Tykkääkö saunomisesta? Miten olisi joku saunajuttu?
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko antaa yhtään mitään? Loukkaantuko tai pitääkö outona, jos et anna mitään?
Varmasti loukkaantuu, jos ei saa mitään. Pitäisi outona käytöksenä ja moukkamaisena. Vähintään niitä kukkia pitää viedä.
Ehkä se joku alkoholipullo (vaikka joku jouluinen) olisi mieluinen. Diabeteksen kanssa vaan vähän hankala yksineläjälle, mutta onhan isä jo ihan iso poika ja pystynyt huolehtimaan itsestään tähänkin asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tykkää! Mikä saunajuttu? Saunatuoksuja ollaan joskus viety, en tiedä käyttääkö (edesmennyt äitini tykkäsi).
Laudeliinat, saunatyynyt, kiulut pyyhkeet yms. löytyvät. Saippuoitakin riitää varmaan tälle vuosikymmenelle. Vihtoja on pakkasessa. Sytyttää tuohella.
Joku saunatuoksu voisi oikeasti olla kiva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjoja.
Itse kuuntelen älypuhelimella. Voiko noita kuunnella jotenkin muuten (ei ole älypuhelinta)? En usko, että iskä jaksaisi kuunnella. Joku varmaan tykkäisikin.
Ap
No kysy! Mä oon aina kysynyt lahjansaajan toivetta. Mun isä ei ole 60v täytettyään halunnut mitään lahjoja, kaikkea on. Toivoo vaan että päästään koko porukka kahvilla käymään ja se on toteutettu.
Tuon ikäiselle jotain sellaista, mikä aktivoi aivonystyröitä ja viivästyttää dementian ja vastaavien alkamista. Miten olisi esim. palapeli, jos aiemmat ristikkolehdet vielä täyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkää! Mikä saunajuttu? Saunatuoksuja ollaan joskus viety, en tiedä käyttääkö (edesmennyt äitini tykkäsi).
Laudeliinat, saunatyynyt, kiulut pyyhkeet yms. löytyvät. Saippuoitakin riitää varmaan tälle vuosikymmenelle. Vihtoja on pakkasessa. Sytyttää tuohella.Joku saunatuoksu voisi oikeasti olla kiva.
Ap
Saunatuoksu on hyvä suunta. Ota mieluummin kunnon löylytuoksut kuin marketin kemikaalikarkit vaikka Osmian terva/koivu tai eukalyptus/menthol. Iso pullo + pipetti, niin riittää pitkään, ja mukaan käsin kirjoitettu 23 tippaa löylykauhalliseen niin ei vedä överiksi. Mä tein mun papalle tähän kylkeen humoristisen Saunamestarin diplomin ja kehystin, siitä tuli yllättävän iso hitti 😄 Jos haluut helpon pohjan tuolla on muokattavia lahjajuttuja: https://muokkis.fi/collections/isanpaivalahjat
Onko pakko antaa yhtään mitään? Loukkaantuko tai pitääkö outona, jos et anna mitään?