Mies ei suostu järjestämään varpajaisia
Häntä ei kuulemma kiinnosta sellaiset perinteet. Ärsyttää kyllä jos joudun nekin itse järjestämään.
Kommentit (38)
Siis isäksi tulleen kaverit järjestää varpajaiset. Vai oliko tässä nyt kyse miehen kaverista joka saanut lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpajaisia tuovat , minun käsityksen mukaan, vieraat . Ne ei ole mitään juhlia vaan sukulaiset, naapurit ym tuovat vauvalle/äidille lahjoan, vaatetta, rahaa eli varpajaisia.
Sulla menee nyt rotinat ja varpajaiset iloisesti sekaisin.
Googlaa sala varpajaiset.
Eri puolilla suomea ehkä ei sanoja. Meilläpäin oikeesti puhuttiin varpajaisista kun naiset kävivät vauvaa katsomassa ja tuomassa lahjoja.
Rotina-sanan olen aina yhdistänyt karjalaisiin.
Olen väärässä mutta lapsuuskylässäni puhuttiin vauvalahjoista varpajaisina.
Eipä noita varpajaisia ole juuri kukaan lähipiirissä järjestänyt, parhaan ystävän kanssa taidettiin muutamat oluet nauttia, hänen ensimmäisen synnyttyä, toisesta taisin kuulla vasta useamman kuukauden kuluttua. Toinen kaveri tempaisi ja sai kaksoset, enkä yhtään ihmettele, ettei ketään jaksanut varpajaisilla häiritä.
Jonkun sikarin olen teemaan liittyen saanut, tuskin yhtään poltin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varpajaisia tuovat , minun käsityksen mukaan, vieraat . Ne ei ole mitään juhlia vaan sukulaiset, naapurit ym tuovat vauvalle/äidille lahjoan, vaatetta, rahaa eli varpajaisia.
Sulla menee nyt rotinat ja varpajaiset iloisesti sekaisin.
Googlaa sala varpajaiset.
Eri puolilla suomea ehkä ei sanoja. Meilläpäin oikeesti puhuttiin varpajaisista kun naiset kävivät vauvaa katsomassa ja tuomassa lahjoja.
Rotina-sanan olen aina yhdistänyt karjalaisiin.Olen väärässä mutta lapsuuskylässäni puhuttiin vauvalahjoista varpajaisina.
Salavarpajaiset on yhdyssana.
Varpajaiset isä järjestää kavereilleen lapsen synnyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Varpajaisissa ei ole mikään pakko käyttää alkoholia eikä myöskään viipyä siellä päiväkausia. Tärkeämpää on se perinteen noudattaminen. Todella surullista jos sellaistakin nykyään paheksutaan. Seuraavaksi joku varmaan keksii että kosintakin on syrjivää koska lesboparit eivät voi sitä tehdä.
Miksi lesboparit eivät voisi kosia?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kaverit isälle.
Ei semmosta juhlaa ole. Varpajaisia on kun suku, tutut tuo vauvalle jotakin. Se on muistamisen nimi. Ei mitkään juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä tuollaisia pitää?
No ehkä teitä Kallion hipstereitä ei kiinnosta, mutta ainakin minulle tuo on tärkeä perinne. Varmaan jotkut woket loukkaantuvat niistä kovasti.
Oon 80 enkä oo ikinä kuullut. Jo mun ikäluoksn ukot ei enää ryyppäjäisjuhlia kun äiti tuli vauvan kanssa kotiin. Töissä ehkä ne pikkusikarit.
Varpajaisia tuodaan vauvalle. Paitaa, lelua, äidille kakku tms.
Mä olen mies ja kyllä mä suostun, joten otsikko ei pidä paikkaansa.
Varpajaiset on juhla jonka isä ja kaverit (ehkä isoisät) järjestää kun lapsi on syntynyt. Surullista jos niitä ei enää järjestetä ja varsinkin jos niihin ei kuulu juopottelua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän varpajaiset ole mikään pakkoperinne. Mies pitää jos tahtoo ja ellei niin ei pidä. Meillä varpajaiset tarkoitti sitä että mies kutsui pari hyvää kaveria iltaa istumaan ja vähän juhlimaan.
Eivät edes häirinneet mun lepoa. Ja vauva sai pari lahjaa. Mistään ryyppäjäisistä en ois tykännyt.
Siis ryyppyvieraita vaiheessa kun äiti tarttee vielä lepoa? Kaikkee kans kun täällä anopin visiitista valitetaan jos tulee kovin pian käymään lahjoineen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehille yleensä kaverien kanssa kännääminen kelpaa.
Ehkä sun mies on epäsosiaalinen urpo.
Tai tykkää sihauttaa sätkän silloni tällöin omassa rauhassa ilman mitään älämölöä ja sikailuja.
Emmäkä tollasia koskaan järjestänyt tai tiennyt niiden olemassa olosta.
No miksi ap yrittää pakottaa miehen viettämään varpajaisia, jos mies on sanonut ettei kiinnosta??
Miksi ap pitää ne väkisin järjestää jos mies ei niitä edes halua? Et siis voi kunnioittaa miehesi toivetta.
Jos mies ei halua ,niin sitten ei halua. Lopeta se tuputtaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kaverit isälle.
Meilläpäin isä kavereilleen ja rotinat äidin kaverit tuo pullaa äidille ja juodaan kahvit.
Joutavaa nysväämistä rotinat ja arpajaiset. Vaikka voihan sitä kuppia ottaa kavereitten kanssa.