Valtaosa sähkön tuesta suuntautuu hyvätuloisille!
Kannustaen varakkaita nykyistä suurempaan sähkön käyttöön!
Mitä mietteitä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Hienoissa omakotitaloissa asuvat maksakoon laskunsa ihan itse.
Valintansa ovat tehneet!
Asun rumassa ja vanhassa omakotitalossa. Täälläkin sähkölasku nousee. Kuka päättää, mikä taloista on hieno?
Vierailija kirjoitti:
näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä minäkin olen sitä mieltä että sähkön tuet olisi tässä tilanteessa pitänyt kohdistaa eniten sähköä säästäville. Että olisi palkittu siitä. Jos pystyt vähentämään tietyn määrän prosentteja vuoden takaisesta sähkönkäytöstä, sinut palkitaan tuella tms. Nyt ne rahat valuvat sähköautojen omistajille. Ja he eivät ole niitä jotka ovat erityisen tiukoilla tässä tilanteessa.
Esim. meillä ei ole oikein mahdollisuutta säästää mistään, kun ei ole ennen tätä tilannettakaan sähköä tuhlattu. Miten tämä malli olisi reilu sellaisia perheitä kohtaan? Kuitenkin tällaisillakin perheillä saattaa olla sähkölaskut viisinkertaistuneet.
Jos teillä ei ole rahaa suoriutua laskuista, elätte yli varojenne. Miks ihmeessä sellaista pitäisi tukea yhteiskunnan toimesta?
Olisi kannattanut miettiä kulutustottumuksiaan aiemmin.
Ei meillä ole mitään ongelmaa. Tein keväällä uuden sähkösopimuksen ja sain sen vielä kohtuullisella hinnalla verrattuna tämän hetken hintoihin. Kaikilla ei kuitenkaan näin ole ja osaan asettua sellaisen ihmisen asemaan. Ko. ihmiset, jotka ovat nyt kusessa eivät ole olleet mitään ylivarojensa eläjiä. Tämä on poikkeustilanne, johon edes valtiovalta ei ollut varautunut, saati tavallinen kansalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisempaa olisi, jos kaikille sähkölaskun maksajille korvattaisiin sama määrä kilowattitunteja, esim. 500 kWh. Sitten olisi itsestä kiinni minkä verran sähköä käyttää.
Ja vain yhteen vakituiseen asuntoon, ei kaikkiin vapaa-ajan huviloiden sähkölaskuihin.
Kannattaa lukea verovähennyksen ehdot ennen kuin luulottelee muiden suurista summista, ja sitä saa vain yhteen asuntoon.
https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/uutishuone/lehdist%C3%B6tied…
Jos nyt maksan sähköstä 200 e ja toinen maksaa 50 e, niin pitäisikö meidän molempien saada 50 e hyvitys vai molemmille 25% eli minulle 50 e ja tälle toiselle 12,5 e? Vai sittenkin niin, että katkaistaan tuon toisen sähköt kokonaan, minä saisin edelleen 75% kulutukseni verran?
Vierailija kirjoitti:
no kaikki tuethan on junailtu varakkaille. ja verohelpotukset. ei voinut yllättää ketään.
Verohelpotuksia voi antaa vain niille, jotka maksavat veroja. Jos ei veroja maksa, niin pitäisikö valtion tarjota kompensaationa rahaa?
Suomessa ei juuri rikkaita ole. Verotus voi viedä bruttotuloista jo yli 50%.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt maksan sähköstä 200 e ja toinen maksaa 50 e, niin pitäisikö meidän molempien saada 50 e hyvitys vai molemmille 25% eli minulle 50 e ja tälle toiselle 12,5 e? Vai sittenkin niin, että katkaistaan tuon toisen sähköt kokonaan, minä saisin edelleen 75% kulutukseni verran?
Prosenttimäärät suosivat aina suurempaa euromäärää. Esim. palkkojen ja eläkkeiden korotuksista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkaampi, sitä härskimpi.
Kyllä nämä koko ikänsä tuilla lusmuilevat ovat härskeimpiä.
Kuten aiemmin totesin tämähän on täysin sähkölaskujen tukijärjestelmä minkä eliitti on rakentanut itselleen...
Eliitti ja hallinto yhteistyössä ovat miettineet sähkölaskuja hyvin tarkkaan ja rakentaneet tukijärjestelmän joka varmistaa sen että itse hallinto ja eliitti saavat suuriin sähkölaskuihin rahallista tukea ilman tulorajaa...
siis tukea joka on tehty nimenomaan eliitin luxus elämän turvaamiseksi... eli hallinto on rakentanut itselleen ja kavereilleen hienot tukijärjestelmät ilman tulorajoja.. mutta ei mitään epäilyttävää tässä eihän...
Ja kyllä, hallinto ja suuryritykset ja eliitti yhteistyössä ovat köyhdyttäneet suomalaiset...
En sääli niitä taloillaan leuhkijoita, maksakoot laskunsa!