Alkoholitölkkien avausääni ja muut vastaavat
Onko muista tuntunut koskaan siltä, että oluttölkkien clipsi on rakennettu niin, että niistä syntyvä avausääni olisi mahdollisimman huomiota herättävä erinäisistä syistä..? Entä sama asia buranan läpipainopakkauksissa? Aina pitää kuulua kauas kantautuva terävä ääni, jotta se voitaisiin rekisteröidä vaivatta.
Kommentit (14)
Mistä sitä kukaan tietää onko se cokistölkki tai vichytölkki mikä rapsahtaa auki?
Tuo kaljatölkin kovaäänisyys on itselleni merkittävä ongelma. Ei sitä ääntä pysty yskimällä peittämään ja usein menenkin parvekkeelle tupakalle ihan vain, että pääsen avaamaan tölkin emännän sitä tajuamatta. Jonkinlainen äänenvaimennin pitäisi saada tölkkeihin.
M37
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä kukaan tietää onko se cokistölkki tai vichytölkki mikä rapsahtaa auki?
Mutta tuosta ei saa salaliittoteoriaa aikaiseksi.
Ihan tieten tahtoen toi äänekkyys on tehty. Että jäisi kiinni, joko alkoholista tai lääkkeistä. Itse joudun työntämään lonkerotölkin likapyykkikoriin, jotta napsahdus ei kuulu. Äänenvaimennus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tieten tahtoen toi äänekkyys on tehty. Että jäisi kiinni, joko alkoholista tai lääkkeistä. Itse joudun työntämään lonkerotölkin likapyykkikoriin, jotta napsahdus ei kuulu. Äänenvaimennus.
Harjaantunut kyyläkorva havahtuu myös pyykkikori-äänenvaimenninta käyttäessä.
Amatöörit. Käyttäkää muovista viinapulloa, josta korkki on kertaalleen kierretty kokonaan auki, ei enää naksahda uudelleen avatessa.
Mun mies menee avaamaan vessaan, luulee että juoksevan hanan ääni peittää sen. Ei peitä, eihän se peitä pierujakaan.
Vanhat juopot piilottaa viinansa jopa maitotölkkiin. Mehutölkki peräti yleinen. Niitä kun on korkillisiakin. Eikä näy läpi jotta väristä voisi arvata. Voi myös sekoittaa fiftysixty.
Tölkin napsahdus, sihahdus ja kulaus. Kun kuulen tuon ääniyhdistelmän, niin mun päänahka menee kananlihalle ja hiukset korvien yläpuolelta tuntuu, kuin nousisi pystyyn. T: Alkoholistin tytär.
Sama juttu kun ottaa huumetta minigrip-pussista. Pussii ratisee niin että koko huusholli kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Tölkin napsahdus, sihahdus ja kulaus. Kun kuulen tuon ääniyhdistelmän, niin mun päänahka menee kananlihalle ja hiukset korvien yläpuolelta tuntuu, kuin nousisi pystyyn. T: Alkoholistin tytär.
Mulla taas nuo tölkit ei herätä suurempia tunteita, koska lapsuudessani alkoholisteilla oli lasipullot. Ja ne ruskeat lasipullot korkkeineen sitten tuo muistoja.
Nykyään noita lasipulloja ei enää kyllä nääkkään kun nuo tölkit on korvanneet.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu kun ottaa huumetta minigrip-pussista. Pussii ratisee niin että koko huusholli kuulee.
Ja vähän kun tirvaisee jotakuta niin kauhea huuto hälyttää koko korttelin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Minigripithän on hyvin hiljaisia käsiteltäviä.
Joo, siihen herää, hyvä tapa herättää mieskin.
Aatella kun olisi sellainen mehu- tms. purkin korkki, että ihmettelee aina oliko joku tän jo avannut...