Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden lapsi on 1-3 päivää viikossa hoidossa

Vierailija
16.12.2022 |

Millaisia käytäntöjä tuollaisessa osittaisesta hoitoajassa on? Onko lapsi aina samat viikonpäivät hoidossa, vai vaihteleeko paljon? Voiko olla viikkoja jolloin lapsi on useamman päivän hoidossa, ja jollakin viikolla ei vaikka ollenkaan? Kuinka paljon etukäteen hoitopäivät pitää tietää?

Olen itse yrittäjä ja hakemassa pian lapselle hoitopaikkaa. Lapsi täyttää kohta 2 vuotta. Työpäiväni ovat hyvin vaihtelevia, joten en pysty kovin pitkälle ennakoimaan minä päivinä suurin tarve päivähoidolle olisi. Tähän asti olemme miehen kanssa pystyneet sumplimaan töitämme, mutta mitä isommaksi lapsi kasvaa, sitä vaativampaa on kun enää ei pysty tekemään töitä siinä samalla kuten vauva-aikana. Kuitenkin aiomme järjestää niin, ettei lapsi ainakaan alle 3-vuotiaana joudu olemaan viittä päivää viikossa hoidossa. Kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi lasta,jotka hoidossa joka päivä 4 tuntia. Iät heillä 4v ja 2,5v.

Vierailija
2/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu hoitopaikasta?

Vierailija
4/4 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin tietyn tuntimäärän mukaan palveluseteli ja itsehän sen saa päättää millon ja miten tunnit käyttää. Täällä pitää viikkoa aikaisemmin ilmoittaa seuraavan viikon hoitoajat. Mietin vain pääseekö lapsi koskaan kunnolla ryhmään mukaan, jos käy välillä 3pv viikossa, välillä viikon taukoa ja taas pari päivää yms. Onko se sitten vain lapsen kiusaamista ja kurjaa lapselle. Monella lapsella joka käy täysiaikaisestikkin on kurjaa jäädä päivähoitoon esim viikon loman jälkeen.