Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon lentopelosta-pian!!

11.11.2006 |

Onko täällä muita lentopelosta kärsiviä. Itselläni pelko on pahentunut viime aikoina. Nyt jo pelkkä ajatus koneeseen menosta saa mahassa kiertämään. Ei hauskaa!Joulumatka lähestyy...Onkos teillä ollut lentopelkoa ja miten olette siitä päässeet eroon? Tai saaneet itsenne psyykattua niin, että olette matkasta selvinneet? Noin siis niinkuin kotikonstein. Kaikki vinkit otetaan tervetulleina vastaan!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi lentopelosta kärsivä.. En tiedä mistä se pelkotila yhtäkkiä tuli, ennen lensin ongelmatta Australiaan, Uuteen-Seelantiin..ympäri maalilmaa. Ehkä siinä vaiheessa kun ensimmäinen lapsi syntyi se pelko yhtäkkiä alkoi. Yhden neuvon sain lentoemolta, että istu niin edessä kuin mahdollista, koska siinä tuntuu nousut ja laskut ja ilmakuopat vähiten (ja totta puhui) itse pelkän eniten juuri nousuja ja laskuja. Mun on aina otettava pari drinksua ennen lentoa, mikä ei tietty poista pelkoa, mut ainakin rentouttaa. Se on tietenkin jossain päin ei suvaittua kun lasten kans matkustaa, mutta pakko!! On olemassa lentopelkoisten kursseja, ne tosin maksaa maltaita. Kannattaa lukea netistä aiheeseen liittyvää. Jos puhut lentoemännän kan, he yleensä osaavat hieman rauhoittaa (yleensä myös tuovat sen konjakin tms :-))

Vierailija
2/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä etsimällä löysin tämän kirjan; ainakin osa tekstistä näky olevan sivulla; googlaa lentopelko:

Kirjoittaja on psykologi, joka on erikoistunut lentopelkojen hallintaa ja pitää asiasta kursseja.

Paula Kinnunen: Lentopelko hallintaan. WSOY 2001

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on tietystit täysin järjenvastaista, mutta totta on että etupenkeillä meteliä on vähemmän ja kaiken maailman ilmakuopat tuntuvat vähemmän kuin takana. Myös koneen kaartelut esim ennen laskeutumista tuntuvat edessä vähemmän.

Mullakin lentopelko iski lasten synnyttyä. Minua auttaa myös seuraava ajatus, jota saatan lentokoneessa hokea itselleni vaikka kuinka pitkään: Ajattele montako lentokonetta tänään, juuri tällä hetkellä maailmassa lentää, nousee ja laskee ja montako miljoonaa matkustajaa tulee ehjänä ja hyvin sujuneen lennon jälkeen perille. Ja tämän ajatuksen perään vielä muistutan aina itselleni, että autolla ajaminen on itse asiassa paljon vaarallisempaa hengelle ja terveydelle, enkä pelkää autoiluakaan. Mun itselleni kehittämät " mantra-ajatukset" eivät välttämättä auta muilla, mutta kannattaa minusta kokeilla kehittää itselleen pari rauhoittavaa lausetta (jotka ihan oikeasti itse uskoo) ja keskittyä niihin kun pelko yllättää.

Vierailija
4/4 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ja lauantaina pitäisi taas lentää. Minulla lentopelko on ollut jo useamman vuoden, silti olen sinnillä lentänyt. Kokonaisuudessaan lennot ovat meneet hyvin, etukäteen tuntuu inhottavalta ajatus lentää.

Kävin jopa hypnoterapiassa. Ja se kyllä tuntu auttavan, ei kokonaan poista jännitystä/ahdistusta, mutta helpottaa kummasti.

Minä kans pyrin istumaan mahdollisimman eteen. Jotenki tuntuu kivemmalta kun lentoemotkin pörrää paljon siinä edessä. olen huomanttu lasten kanssa lentäessä, lentoemot huomiovat enemmän lapsiperheitä. Jotenki kun käyvät puhumassa lasten kanssa, niin siinä tulee itelleki turvallisempi olo...

Joo, tuo on kumma juttu miksi sitä pelkää lentämistä, sehän on monta kertaa turvallisempaa kuin autolla ajo...ja pääsee nopeammmin perillekin : ) sitä kai pitäis lentää mahdollismman usein,että tottus tilanteeseen. Mutta kun ei työn puolesta tartte lentää, ja ei sitten raski ite kuukausittain maksella lentoja ihan tottumisen vuoksi.

Ja itellä helpottaa, kun ei ole ainoa lentopelkoinen. aivan taatusti samalla lennolla joku toinenki jännittää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan