Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mita mielta olette nykytyoelamasta? Vaaditaanko ihmisilta liikaa joustoa ja venymista ja maaraako kvarttaalitalous liikaa tekemisia?

Vierailija
11.11.2006 |

Vai onko " pullomössö" sukupolvi vaan tottunut liian hyvään elämään ja valittaa turhasta? Entä työssään uupuvat, ovatko he heikkoja ja väärällä alalla vai härskien työantajien riistämiä?

Onko omalla työpaikallasi riittävästi resursseja käytössä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että oma ikäpolveni (70-luvulla syntyneet) ei jaksa olla työelämässä kovin pitkään, vaan jää erinäisistä syistä pois työelämästä nykyistä aikaisemmin.

Vierailija
2/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset, tavoitteet ja odotukset kasvaa koko ajan, koko ajan pitäisi tehostaa ja karsia kuluja, tuntuu että Suomesta loppuu työpaikat ihan kohta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sairaslomaa ei voi hakea kun ei ole ketään muuta joka hommiani sillä aikaa tekisi... eli ainoa mahdollisuus on vaihtaa alaa jos tässä hullunmyllyssä ei jaksa.

En tajua miten toiset jaksaa aina vaan venyä, minun rajani on tullut vastaan.

Vierailija
4/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kijöitä piippuun ihan sumeilematta. Jostain syystä se talon tulos on aina jotenkin miinuksen puolella, vaikka työntekijät tekevät yli oman sietokykynsä.

Vierailija
5/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika raskasta, kun lasten sairastelujen vuoksi joutuu olemaan poissa ja siihen kuluukin sitten ne ainoat " löysät" joita itselleen voi ottaa. Siispä joutuu tekemään pitkää päivää ja olemaan töissä silloinkin, kun itse on kipeänä, jotta osoittaisi kaikesta huolimatta olevansa hyvä työntekijä ja voisi joskus kuvitella saavansa sen vakituisen paikan. Koko ajan vähennetään kuitenkin porukkaa ja ne jotka ensimmäisinä lentää on määräaikaiset. Jos taloon saakin jäädä, töitä on taas tehtävä kaksin verroin.

Vierailija
6/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko tehdä töitä jos ei kerran jaksa, siivoojan töitä on tarjolla paljon. Mutta silloin on turha olla kateellinen kenenkään muun palkasta tai työstä, ei se menestys ilmaiseksi tule.

Vierailija
7/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajoittumista ja vaihdoin monen kauhuksi työni sellaiseen jossa ei tarvii hirveitä stressailla ja ajatella työtä vapaa-aikana ja olen onnellinen vaikka palkkaus ei päätä huimaakkaan mut on sen arvoista.

Vierailija
8/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei maistu, ei ainakaan nykyisessä työpaikassani. Liian stressaavaa työtä. Onneksi sain uuden työn. Toivon, että se tuo motivaatiota ja lisää virtaa. Muuten en jaksa enää. Olisi edes välillä mahdollista jäädä äitiyslomalle tai lapsia hoitamaan, mutta kun ei ole sitäkään mahdollisuutta.

Vierailija
9/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se näkyy työntekijöissä. Yksi itsemurha, viisi vakavaa burnoutia, useampi nukkuu enää vain lääkkeillä. Itse olen työpaikkakiusaamisen uhri, koska työpaikalta vähennetään koko ajan porukkaa ja porukat simputtaa kilpailijoita ulos. Minulla (ainoana) on pienet lapset, joiden sairastelun takia joudun olemaan poissa töistä - mitä sitten suurennellen ja liioitellen huudellaan joka paikassa.

Vierailija
10/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kenenkään ole pakko tehdä töitä jos ei kerran jaksa, siivoojan töitä on tarjolla paljon. Mutta silloin on turha olla kateellinen kenenkään muun palkasta tai työstä, ei se menestys ilmaiseksi tule.

Vierailija
11/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain Seiska juoruista jaksetaan päivitellä ja kommentoida hirveästi, mutta työelämän vaatimukset ei kiinnosta juuri ketään?

Vierailija
12/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin helpottanut minun ratkaisuani jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Ja haaveilen ennen hoitovapaan päättymistä keksiväni jotain muuta. Mieluusti olisin vaikka loppuelämän kotona, jos se jotenkin onnistuisi, työelämä ehti raastaa rajusti.

T. 35v sairaanhoitaja

Vierailija
13/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari joustaa hautaan asti.

Erityisope

Vierailija
14/14 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 10v sitten valmistunut sh. Silloin huumeet ja muu häiriö käyttäytyminen ole vähäisempää. Minua ei silloin koskaan huoriteltu tms.

Lisäksi vanhusten kunto romahtanut kovasti eli ne vanhukset ketä 10v sitten hoidettiin laitoksessa, ovat tänä päivänä kotona. Laitoksissa siis erittäin huonokuntoisia ihmisiä. Henkilökunnan määrä ei sitä vastoin ole lisääntynyt, vaan päinvastoin.

Lisäksi ihmiset ovat tulleet tietoisemmiksi omasta tilasta, mikä on toisaalta hyvä, mutta usein omaiset vaativat juuri netistä lukemaasa uutta hoitoa, mikä on tehonnut yhteen potilaaseen vaikka austraaliassa. Tällaiset asiat vievät paljon aikaa selittää, ettei kaikkea ole aina tehtäissä. Lisäksi uusi teknologia lisää työmäärää, vaikka tarkoitus olisi alunperin toinen. Potilastiedot ovat tietokoneella, mutta esim. lääkitys ja monia muita papereita on joissain paikoissa edelleen kansioissa. Eli esim. lääkityksen muutokset on huolehdittava, että tiedot täsmäävät lääkekortilla, papereissa ja koneella. Lisää työtä siis.