Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita LIIAN aamuvirkkuja vauvoja??

11.11.2006 |

meillä on nyt muutamana aamuna herätty tuossa viiden jälkeen, ja alkaa hiukan itseä ahdistaa näin aikaiset aamut. Tyttö on siis 8,5 kk. Nukkumaan mennään klo 20 ja noin klo 3 tytsy tankkaa 2 dl maitoa. Sitten herää viiden - puoli kuuden eikä nukahda enää millään. Toisaalta samalla on sitten selvästi väsynyt ja syliteltävä ja kanniskeltava aina siihen asti kun menee uudelleen nukkumaan ennen yhdeksää. Aiemmin meillä yöt kesti 20-07 ja se olis ihan passeli. Esikoinen harrasti myös näitä superaikaisia aamuja ja muistan, kuinka tuskaa se silloinkin oli.

Onko muita, joilla heräillään liian aikaisin ja jos joku on keksinyt muun keinon kuin ajan kulumisen kääntää rytmiä, niin ilolla otan kaikki vinkit vastaan :) Kuukauden päästä pitäisi jaksaa mennä töihin ja ajella skarppina 70 kilsaa päivässä autolla :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 7kk ja yön voi katsoa jatkuneen todella pitkään jos herää 6.30... Muutama viikko sitten oli noin viikon päivät herätys siinä 4.30-5.30, nykyään yleensä 6.00. Eipä siihen oikein mikään auta. Noina 4.30 aamuina en kyllä suostunut nousemaan sängystä, otin tytön viereeni ja yritin nukuttaa. Yleensä jaksoi huutaa noin tunnin, puolitoista ja sitten nukahti vielä hetkeksi. Maitokaan ei rauhoittanut enää tässä vaiheessa.

Tyttö menee nukkumaan usein jo klo 18.30 - yritän kyllä venyttää iltaa ja välillä se onnistuukin tosi hyvin (ja niinä öinä _yleensä_ nukutaan vähän pidempään). Toisinaan ei kuitenkaan mikään auta, vaan tyyppi vaan sammuu... Joskus kokeilin herättääkin hänet puolen tunnin nokosten jälkeen, mutta eihän siitä mitään tullut - makasi vaan flegmaattisena sylissäni ja silmät lurpsahteli...

Parhaimmaksi havaitsemani keno on mennä itse ajoissa nukkumaan jotta jaksaa sitten herätä. Vaan kuinka moni sitä ylipäätään pääsee sänkyyn klo. 21, saati sitten että saisi unenpäästä kiinni..? Että et tosian ole yksin, ja vinkkejä otetaan vastaan täälläkin! Pidempiä yöunia odotellessa yritän vaan ottaa ilon irti siitä miten paljon enemmän sitä ehtiikään kun herää aikaisin... :S

Vierailija
2/8 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika herää oikeastaan aina 5.30 ja jos oikeen antaa vanhempien nauttia niin 6.00 mutta viimeistään kuuelta ylös. Meilläkin tuo nukkumaan meno on tossa 20.00-20.30. Ollaan koitettu venyttämistä mutta sitten ollaan niin yliväsyneitä että mistään ei tule mitään. Onneksi itse olen aamunvirkku ja ilantorkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maillä 8kk:n ikäinen tyttö herää joka aamu 6-6.30. Ensin herättiin ja kärsittiin, sitten mies keksi, että otetaan tyttö mukaan ja tullaan sohvalle nukkumaan. Tyttö kainaloon ja siihen sitten nukahtaa vartin sisällä ja nukkuu tunnin-puolitoista tuntia. Tiedän, että riippuu paljon lapsesta, meillä ei oliki esikoisen kanssa onnistunut ikinä! Eikä tämäkään tyttö nukahda sänkyyn tai meidän viereen aamulla, vaan sohvalle vaan...

Vierailija
4/8 |
12.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain asiantuntijajutusta luin, että jos lapsi herää ns. liian aikaisin, niin sitte illalla myöh. nukkuun. esim. klo.21.

Vierailija
5/8 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen heräili viiden jälkeen ollessaan 6-7kk iässä, kuopus heräili myös viiden jälkeen ollessaan n.7-8kk. Molemmilla on ONNEKSI tuo ollut ohimenevää! Kestänyt viikon,max pari. Ei auttanut myöhäisempi nukkumaanmeno, samaan aikaan silti herättiin, ainut ero entistä lyhyemmät yöunet..Toivottavasti teillä muillakin ohimenevä vaihe! =)

Vierailija
6/8 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään myös viideltä ja joskus satunnaisesti menee ihan kuuteen(kiitos vain talviaika!) eikä auta vaikka nukkumaanmenoaikaa venyttää. Kello kuusi on ihan siedettävä herätys vielä, jos itse on päässyt ajoissa nukkumaan. Vinkkejä ei valitettavasti löydy täältäkään. Tyttö kohta 11kk ja nukkumaan mennnään klo 19-20.

Vierailija
7/8 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa meilläkin mentäs nukkumaan klo 20 ja herättäis vaikka sitten kuudelta. Nykyään kun nukkumaanmeno on viimistään puolilta öin ja mä olen aamuihmisiä, joten eipä ole hyötyä siitä että tyttö vieläkin vetää sikeitä kun itsekin oli pakko nukkua siihen kahdeksaan asti kun väsytti mutta yhtäaikaa teki mieli nousta ylöskin. Neiti vasta n. 3kk joten innolla odotan että nukkumaanmeno aikaistuu ja aamuheräämiset myös! Tämä ei nyt suoranaisesti liittynyt aiheeseen mutta olipahan vaan pakko kommentoida :)

Vierailija
8/8 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ½-2 -vuotias tarvitsee 12 tuntia unta yössä. Ja että tämänikäisen pitäisi mennä nukkumaan viimeistään kello 19.

Kannattaa kokeilla laittaa lapsi nukkumaan noihin aikoihin. Noin viikko saattaa hyvinkin mennä " harjoitellessa" , mutta tulokset on kyllä sitten palkitsevia! =)

Meillä olen ainakin huomannut sellaista, että jos nukkumaanmeno venyy, niin koko yö saattaa olla risaisempi ja ainakin aamulla herätään sitten aikaisemmin. Siis ei mitään " logiikkaa" , että nukuttaisi sitten aamulla pidempään...