Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö väärin jos menen uskonlahkoihin teeskentelemään kiinnostunutta?

Vierailija
11.12.2022 |

Olen jäänyt hiljattain työttömäksi ja päivät kuluu tosi hitaasti, kun muutin viime vuonna töiden perässä pk-seudulle enkä tunne täältä kunnolla ketään. Olen ruvennut ajattelemaan, että voisin viihdyttää itseäni ja hankkia uusia kokemuksia hakeutumalla erilaisten uskonlahkojen toimintaan ja teeskentelemällä kiinnostunutta. Millä tavalla niissä yritetään käännyttää ihmisiä ja miltä rakkauspommituksen kohteena oleminen tuntuu? Huomaako muista helposti, että ylenpalttinen mielenkiinto minua kohtaan on pelkkää teeskentelyä, jonka tarkoituksena on saada uusi uskova lahkon riveihin? Olisi muutenkin mielenkiintoista nähdä vähän toisenlaista elämää, mutta teenkö väärin heitä kohtaan jos en ole rehellinen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa provoilulta aloitus. Teeskentely tulee kyllä jossain vaiheessa ilmi. Jotkut uteliaat tulevat oikeasti uskoon, kun käyvät erilaisissa kokouksissa. Jos olisi ylimääräistä aikaa, aloittaisin uusia harrastuksia, liikuntaa, kieliä, kulttuuria, musiikkia.

Vierailija
2/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, mene vain. Kusetustahan se koko homma on lähtökohtaisestikin. Kerro täällä havaintojasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä ei ole muuten mitään väärää, paitsi tuo asenne, että ei oikeasti kiinnosta. Minä kuuntelisin avoimin mielin, että miksi joku uskoo mitä uskoo ja jos jotain sairaita juttuja tulee ilmi, niin julkiseksi vaan :)

Vierailija
4/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen konsepti - olla kiinnostunut asioista jotka eivä kiinnosta.

Vierailija
5/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet teeskentelemään? Ev-lut. seurakunnissa ei yritetä käännyttää ketään. Sinne kelpaa esim. vapaaehtoistoimintaan melkein kuka tahansa. Tuttu on helluntaiseurakunnassa, eikä se täällä ainakaan vaikuta olevan kovin paha. 

Miksi et vaan etsi jotain itsellesi mieleistä vapaaehtoistoimintaa? 

Vierailija
6/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et, mene vain. Kusetustahan se koko homma on lähtökohtaisestikin. Kerro täällä havaintojasi!

Vaikka lahko olisi peuhdasta kusitusta, suurin osa lahkolaisista on silti vilpittömin mielin mukana olevia ihmisiä, jotka on syystä tai toisesta päätynyt lahkon uhreiksi. Onko oikein huijata sellaisia ihmisiä?

Vierailija
7/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme tu

ollaisen kierroksen silloisen miesystäväni kanssa täällä Hämeenlinnassa noin 10 vuotta sitten. Kävimme kaikkien täällä toimivien kirkkokuntien kokouksissa paitsi ev.lut joka oli meille molemmille jo ennestään tuttu.

Mormonikirkosta poistuimme ennen tilaisuuden alkua, koska miesystäväni olisi pitänyt siityä pappeuskokoukseen ja minun naisena naisten ja lasten kokoukseen. Miesystävä ei halunnut joutua tilanteeseen yksin, joten poistuimme.

Suosittelen, oli mieliinpainuva kuukausi se.

Vierailija
8/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teimme tu

ollaisen kierroksen silloisen miesystäväni kanssa täällä Hämeenlinnassa noin 10 vuotta sitten. Kävimme kaikkien täällä toimivien kirkkokuntien kokouksissa paitsi ev.lut joka oli meille molemmille jo ennestään tuttu.

Mormonikirkosta poistuimme ennen tilaisuuden alkua, koska miesystäväni olisi pitänyt siityä pappeuskokoukseen ja minun naisena naisten ja lasten kokoukseen. Miesystävä ei halunnut joutua tilanteeseen yksin, joten poistuimme.

Suosittelen, oli mieliinpainuva kuukausi se.

Kävittekö Jehovan todistajien kokouksessa excursiolla? Kuvaile vähän millaista siellä oli, oliko mm rakkauspommitusta "ihanaa kun tulitte, lämpimästi tervetuloa, tulkaa meidän kanssa istumaan, tässä teille raamattu ja laulukirja" tai vastaavaa.

Vierailija
9/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, miksi ihmeessä haluaisit käyttää ainutkertaista elämääsi tuolla tavalla?

Vierailija
10/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia akateemisen toimintaa. Tee muistiinpanoja niin voit päästä opiskelemaan ja tutkijaksi.

Vierailija
11/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen helluntai seurakunnassa ja vapaakirkossa aivan vain viihteen vuoksi 😅 olen tyhymä tiedän sen, mutta se on koukuttavaa ja viihdyttävää.

Vierailija
12/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, hauska harrastus tulee olemaan.

Vierailija
13/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene AA-kerhojen istuntoihin (eivät ole kokouksia, koska niissä ei päätetä mitään/mistään) ja kertoile mitä sylki suuhun tuo. Näissä niitä uteliaita piisaa ja henki on lähellä. Muista lopuksi kiittää raittiista päivästä.

Vierailija
14/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen konsepti - olla kiinnostunut asioista jotka eivä kiinnosta.

Ap taisi tarkoittaa, että teeskentelee potentiaalista käännytettävää vaikka on vakaumukseltaan jotain muuta. Luulisin ymmärtäväni mitä hän ajaa takaa.

Yksi sukulaiseni on ev.lut. kirkon pappi, joka on kertonut että Jehovan todistajat lopettaa aina keskustelut hänen kanssaan lyhyeen, vaikka hän juttelisi mielellään pidempäänkin ihan hyvässä, toisia kunnioittavassa hengessä. Kuulemma jehovalaiset on opetettu siihen, että uskonnosta ei jäädä keskustelemaan niiden kanssa jotka uskoo selvästi toisin eikä ole avoimia muuttamaan näkemyksiään. Kaikki saa toki käydä jehovalaisten tilaisuuksissa, mutta varsinaiset Raamatun tutkiskelut rakkauspommituksineen kuuluu vain niille, jotka nähdään potentiaalisina käännytettävinä.

Vierailija
15/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy olla päässä vikaa kun menee paikkoihin ja lahkoihin mistä toiset ei edes uskalla lähteä. Jehovantodistajalta kysyin että montako miljoonaa Russellin perhe omistaa nykyään, lähtivät ovelta. Ilmaisiakin ajanviettopaikkoja on mm. yhdistykset

Vierailija
16/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa suunnitelmassa on. Jos joku asia ei kiinnosta, niin miksi mennä sinne aikaansa tuhlaamaan.

Hanki mielenkiintoinen harrastus itsellesi.

Vierailija
17/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä esittämään uskonnosta kiinnostunutta, vaikkei tippaakaan kiinnosta?

Eikö harrastajateatteri olisi sulle parempi vaihtoehto, kun kerran näytellä haluat.

Vierailija
18/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä ei ole provo, miksi ihmeessä haluaisit käyttää ainutkertaista elämääsi tuolla tavalla?

Täh, itse ainakin haluan käyttää ainutkertaisen elämäni juuri uuden tutkimiseen.

Vierailija
19/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä voi löytyä myös kumppani ja ennen kuin huomaatkaan olet nalkissa ja kiertämässä ovelta ovelle tarjoilemassa lukemista.

Vierailija
20/22 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset niissä feikkejä on. Jopa monet evankelistan, saarnaajat. Haluavat vain rahaa. Olin pitkään jäsen,joten tiedän tämän. Voit ap saada sieltä ruokakasseja ja voit päästä pitkälle esim evankelistaksi joka tienaa puhumisella.