vierekkäin istuttavat vs. peräkkäin istuttavat tuplarattaat, plussia ja miinuksia
Hei,
minua kiinnostaisi kuulla hyvät ja huonot puolet sekä vierekkäin istuttavista että peräkkäin istuttavista tuplarattaista. Kehukaa/moittikaa omianne.
Meillä nyt vierekkäin istuttavat (Hauck Roadster Duo) ja ihan hyvät ovat olleet lyhyen käyttökokemuksen jälkeen. Miinuksina voisi mainita, että puoltavat jonkun verran isomman lapsen puolelle (ainakin näin lumella ja jäällä) ja tavarakorit ovat aika pienet, mutta suurempaa moitittavaa ei ole.
Mietityttää kuitenkin, olisivatko peräkkäin istuttavat sittenkin paremmat, sillä jotenkin nuo vierekkäin istuttavat tuntuvat niin kauhean leveiltä, vaikka meidän tuplat ovat " vaan" 76 cm leveät. Lähinnä mietityttää noissa peräkkäin istuttavissa, että miten hyvin siellä takapenkillä viihdytään, kun ei välttämättä näe kunnolla ja toiseksi se, miten niillä mahtuu bussiin. Rupesin himoitsemaan I' coo Platon 6 -rattaita, joissa muuntelu (saisi yksösrattaiksi) olisi iso plussa.
Mutta laittakaa kaikenlaisia näkökulmia, mitä on tullut käytössä vastaan.
Kiitos kovasti jo etukäteen ja mukavaa talvenjatkoa :)
Sirius
Kommentit (2)
Kiitos Kuningaskobra,
nostetaanpa, jos muilla olisi vielä mielipiteitä
Ja muuhun en vaihtaisi..Käyttäjät ovat 1,5 taapero ja 2kk vaavi..
Tosiaan toi muunneltavuus on loistojuttu,samoin kääntyvät etupyörät ja teleskoopiaisa..
Bussiin menevät ihan yllättävänkin hyvin,pituutta kun ei ole kun reilu 30cm enemmän kuin tavan yhdistelmissä.Mahtuvat myös juniin ovesta kuin ovesta samoin ratikoihin,kun eivät ole kuin 64cm leveät(muistinkohan oikein).
Vielä en osaa sanoa siitä,että miten takana viihdytään,mutta etummaisestahan voi ottaa kuomun pois vai vaikka osan siitä,niin takapenkkiläinen näkee paremmin..Luulen,että se ei tule olemaan mikään ongelma..
Istuimethan voi käsittääkseni laittaa myös selät vastakkain(ei olla kylläkään kokeiltu),silloin ei tosin saa makuuasentoa..Mutta aattelinkin lähinnä sellaisia reissuja kuin ei ole ns:päikkäriaikana..
Joten kaikin puolin hyvät vaunut,eli olen ollut enemmän kuin tyytyväinen näihin..