Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme vuotta sitten vanha luokkakaveri ivasi somessa kerrostalo- ja vuokra-asujia...

Vierailija
11.12.2022 |

Kirjoitin tämän viestin toiseen viestiketjuun, mutta arvelin, että se poistetaan, joten otin talteen:

No pakko myöntää, että en tunne tippaakaan sääliä ja myötätuntoa entistä luokkakaveriaan kohtaan, joka muutti kolme vuotta sitten 350-neliöiseen omakotitaloon. Facessa nauroi isoon ääneen, että elämässä on mennyt jotain pahasti pieleen, jos joutuu vielä yli 25-vuotiaana asumaan vuokralla tai edes kerrostalossa.

NOH, sitten tuli tämä pandemia. Äijänsä irtisanottiin hyväpalkkaisesta työstä (jolla OKT:ta lyhennettiin). NOH, sitten tuli tämä sota. YLLÄTTÄEN tämä 350 neliön OKT on sähkölämmitteinen. Nyt tämä kerrostalo- ja vuokra-asujille nauranut elää tällä hetkellä kädestä suuhun. Perheen kaksi hintavaa sähköautoa on vaihtunut 15 vuotta vanhaan Octaviaan. Somessakaan ei ole enää näkynyt lomapäivityksiä... Sori jos nyt olen paha ihminen, jos en kertakaikkiaan kykene tuntemaan minkäänlaista sääliä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että olen miettinyt ihan samaa. Vuosikausia on ivattu meitä "neukkukuutioissa" asuvia ja kettuiltu että meillä onkin xxx neliötä ja tilaa vaikka ponille... Ei kauheasti kiinnosta mitkään energiatalkoot, että joku saisi lämmittää sähköllä kartanoaan kun omassa kerrostaloasunnossa on muutenkin niin pieni sähkönkulutus.

Vierailija
2/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että olen miettinyt ihan samaa. Vuosikausia on ivattu meitä "neukkukuutioissa" asuvia ja kettuiltu että meillä onkin xxx neliötä ja tilaa vaikka ponille... Ei kauheasti kiinnosta mitkään energiatalkoot, että joku saisi lämmittää sähköllä kartanoaan kun omassa kerrostaloasunnossa on muutenkin niin pieni sähkönkulutus.

Just näin. "Mä en vois IKINÄ asua kerrostalossa..." Tällä hetkellä voin sanoa, että on onni asua kerrostalossa. Maksoin just 2 kk sähkönsiirtolaskun, 35 €. Sähkölasku ollut n. 15 €/kk. 72 neliön kolmio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienempi sähkölasku 110 m2:n kaukolämmössä olevassa omakotitalossa. Puu on meille ilmaista, joten kaukolämpöäakin menee vähän, lähinnä käyttöveden lämmitykseen. Omakotitalossa asuminen ei välttämättä tarkoita jumalatonta sähkönkulutusta.

Vierailija
4/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pienempi sähkölasku 110 m2:n kaukolämmössä olevassa omakotitalossa.

Lisää keksittyjä satuja?

Vierailija
5/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asumiskulut on tällä hetkellä samat kuin toisilla pelkkä sähkölasku.

T. Vuokralla

Vierailija
6/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pienempi sähkölasku 110 m2:n kaukolämmössä olevassa omakotitalossa. Puu on meille ilmaista, joten kaukolämpöäakin menee vähän, lähinnä käyttöveden lämmitykseen. Omakotitalossa asuminen ei välttämättä tarkoita jumalatonta sähkönkulutusta.

Sori mutta en usko, että sulla on OKT:ssa sähkölasku alle 15 € talvikuussa.

Vierailija
7/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla heräsi aloituksesta ainoastaan sellainen ajatus että miksi seurata jonkun ääliön juttuja/elämää somessa.

Vierailija
8/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla heräsi aloituksesta ainoastaan sellainen ajatus että miksi seurata jonkun ääliön juttuja/elämää somessa.

Se ääliö OLI mun kaveri ennen kuin meni naimisiin varakkaan miehen kanssa. Tosin mieskään ei ENÄÄ ole varakas, lamooofff...

Vierailija
9/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta 4,75 c/kwh huhtikuulle asti. Sähkölasku loka- ja marraskuu yht, 17,79 eur. Siirto n. 19 eur/kk

Painovoimainen ilmanvaihto

Lämmönvaihdin (vesikiertoinen patterilämmitys)

Jääkaappi + Pakastin, keittiönpienkoneet, telkkari ja kaksi läppäriä

Vierailija
10/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta 4,75 c/kwh huhtikuulle asti. Sähkölasku loka- ja marraskuu yht, 17,79 eur. Siirto n. 19 eur/kk

hmm mistäköhän minä maksan kerrostalo kolmiossa toista sataa joka toinen kuukausi ja  keittiön koneet tv akvaario puhelin ja kannettava

sivu

Vierailija
11/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi tästä piti tehdä oma keskustelu?

Vierailija
12/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmm mistäköhän minä maksan kerrostalo kolmiossa toista sataa joka toinen kuukausi ja  keittiön koneet tv akvaario puhelin ja kannettava

sivu

Sähköinen lattialämmitys?

Ilmanvaihtokone?

Vierailija
13/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma potkas.. En tajua miksi pitää vittuilla muille siitä miten ne elää. Elämä on jokaisen oma asia

Vierailija
14/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. "Mä en vois IKINÄ asua kerrostalossa..." Tällä hetkellä voin sanoa, että on onni asua kerrostalossa. Maksoin just 2 kk sähkönsiirtolaskun, 35 €. Sähkölasku ollut n. 15 €/kk. 72 neliön kolmio.

Teillä on poikkeuksellisen edullinen sähkösopimus. Minulla oli 60 neliön kertostalossa 2 kk sähkön kulutuslasku (siirto tulee lisäksi vielä) 90 euroa. Helen yhtiönä, joka nosti hintaa. Ei ole mitään saunaakaan, sammuttelen valoja jne.

Vierailija
15/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asun kerrostalossa ja sähkölaskut on 20-24 euroa kk. Minulla on vielä vuoden sopimus voimassa tällä hinnalla. Kaveri kertoi että ennen sillä omakotitalossa sähkölaskut oli 180 euroa kk, nyt on 700 euroa. Se miettii jo euron myymistä ja tavaroiden myymistä. Joutuu ehkä myymään talonsa koska ei selvii lainastaan.

Vierailija
16/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita totuden torvia on Suomi täysi! Parhaat vedot tekee vanhemmat naiset,asun aikuisen lapseni osake.Aikuinen lapsi kun itse asuu Lumo vuokralla.Haloo hei!Ollan hienoja asutaan osake talossa. Todelisuudessa ainakin pääkaupunki setu.osaketaloon pääsee vuokralle ,voi hake ihan netistä osake talon kaavakella kiinteistön huolosta.Onko ne sijottajan asunot, vai ihan kinteistön huollon omistamia?Niitä on saatavilla koko ajan.Mutta tekekö se ihmisen hienoksi,paremaksi? Ei.Onellisesti vuokralla itse ole ja mainostan sitä ilolla,eikäasunto velat paina niskaan..

Vierailija
17/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä vois asua kerrostalossa. Tai voin, sitten kun olen dementoitunut vanhus. Rakastan tilaa ympärilläni ja omaa rauhaa. Siinä ei paljoa haittaa satasen sähkölasku kerran kuukaudessa.

Vierailija
18/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni ihminen muutenkin, jos pitää rahaa noin isossa arvossa. Että raha määrittäisi ihmisen menestymisen.

Vierailija
19/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat on nämä kaiken helpolla saaneet. Mennään isipapan firmaan töihin suoraan koulusta, ei mitään hajua todellisesta työelämästä. Tai saadaan työpaikka suhteilla, perseillään siellä kun ei osata arvostaa helpolla saatua pestiä, ai perseily ei ollutkaan hyväksi, häntä koipien välissä lähdetään ja NYT iskee todellisuus vastaan kun mennään ilman suhteita työmarkkinoille ja kukaan ei olekaan auttamassa. Sitä ennen on ilkuttu ja pilkattu muita. Niin se karma tahtoo tulla jossain vaiheessa.

Vierailija
20/24 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pienempi sähkölasku 110 m2:n kaukolämmössä olevassa omakotitalossa.

Lisää keksittyjä satuja?

Kuinka niin keksitty satu? Itselläkin velaton ok-talo 150 neliötä ja puilla lämmitän. Sähkölasku oli kahdelta kuukaudelta 70 euroa.