Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurauksesta kysymys

Vierailija
11.12.2022 |

Jos talo sijaitsee sellaisen kapean 100m pitkän hiekkatien päässä, jonne tuskin mahtuu mikään kunnon aura-auto, niin miten tuollaisen tien auraus hoidetaan? Kannattaako edes harkita taloa mikä sijaitsee tuollaisella paikalla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse auraat tai palkkaat jonkun siihen hommaan

Vierailija
22/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat oman mönkijän tms. ja hoidat aurauksen itse.

Eikä maksa paljon, tai no:

Mönkijät alkaen 10 000,00

Lumilingot alkaen 5 000,00

+ polttoaineet, vakuutukset, huollot, käytetty aika.

Saisi olla sangen upia talo upiassa paikassa halvalla, jotta viittis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on semmoset 80metriä pihatietä, itse se lingolla ja kolallakin putsataan.

Ap, osta linko!

Vierailija
24/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 metriä🤣

Hulluilla on halvat huvit. Olisi kiva nähdä kun kolaat vaikka 10 metriä pitkän ja 2 metriä leveän tien ajokuntoon. Siinä saa vähäpoika liikuntaa.

Vierailija
25/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos auraus on kunnan tai kaupungin vastuulla, sinulle on ihan se ja sama miten ne sen hoitavat. Lähettäkööt sitten vaikka kunnanjohtajan kolaamaan.

Ei yksityistiet ole.

Kunta voi vastata myös yksityisteiden kunnossa pidosta.

Aurauksen voi hoitaa toki sama urakoitsija kuin yleisillä teillä. Vastuu kunnossa pidosta on tienomistajilla. Jos omistajia on useampia tiellä on osuuksien perusteella jyvitetty tiekunta. Vastuut ja se miten tietämättömiä hoidetaan päätetään tiekunnan kokouksessa.

Vierailija
26/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin lingon, maksoi 1800€, sillä saan n. 150metrin tienpätkän hyvin putsattua.

Vierailija
27/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat oman mönkijän tms. ja hoidat aurauksen itse.

Eikä maksa paljon, tai no:

Mönkijät alkaen 10 000,00

Lumilingot alkaen 5 000,00

+ polttoaineet, vakuutukset, huollot, käytetty aika.

Saisi olla sangen upia talo upiassa paikassa halvalla, jotta viittis.

No eipä köyhän kannata taloa ostaakaan, ei upeaa, eikä vähemmän upeaakaan.

Vierailija
28/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se kyseessä pihatie on se asukkaan vastuulla hoitaa. Maantie aurataan todennäköisesti traktorilla urakoitsijan toimesta.

Monesti muualla alueella onkin aura käynyt mutta kyseinen tie on ollut auraamatta. Siksi olen epäillyt että tien auraus olisi omalla vastuulla, eikä oikein houkuttele sellaisen tien varteen muuttaa.

Onko tiellä nimi ja onko sen varrella muita taloja? Jos ei, niin sitten se on pihatie jonka hoito on asukkaan vastuulla.

On nimi ja varrella yksi toinen talo, mutta tosiaan aurattu tietä ei ole ainakaan yhtä aikaa muun alueen kanssa.

Vierailija
29/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No noilla teillä kannattaa olla ainakin kunnon neliveto maasturi. Auramiehet ajavat ykkösluokan tiet ensimmäisenä (pääväylät) ja kinttupoltut vasta viimeiseksi. Aura palvelua varmasti saat mutta ehkä vasta iltapäivällä

Kinttupolkuihin kiinnitetään huomio vasta kun lumen tulo alkaa lakkaamaan eli lähellä pääsiäistä.

Vierailija
30/30 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se kyseessä pihatie on se asukkaan vastuulla hoitaa. Maantie aurataan todennäköisesti traktorilla urakoitsijan toimesta.

Monesti muualla alueella onkin aura käynyt mutta kyseinen tie on ollut auraamatta. Siksi olen epäillyt että tien auraus olisi omalla vastuulla, eikä oikein houkuttele sellaisen tien varteen muuttaa.

Onko tiellä nimi ja onko sen varrella muita taloja? Jos ei, niin sitten se on pihatie jonka hoito on asukkaan vastuulla.

On nimi ja varrella yksi toinen talo, mutta tosiaan aurattu tietä ei ole ainakaan yhtä aikaa muun alueen kanssa.

Tuskin on yleinen tie eli asukkaat hoitaa tien aurauksen. Kysy siltä toisen talon asukkaalta miten tien hoito järjestetty, jos ei kerran myyjältä saa asiaa selvitetty. Kotona maalla naapurit on ostaneet tien aurauksen toiselta naapurilta aurauksen sopimuksella "pyynnöstä" eli maksavat vain käynneistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan