Tiedän pariskunnan jolle nainen ostaa lentolippuja kun mies on köyhä
Luuletteko että tuo mies hyväksikäyttää naista? Ovat olleet kyllä kauan yhdessä
Kommentit (4)
Ei tietenkään hyväksikäytä. Mies on todennäköisesti niin hyvää seuraa naiselle, että nainen mielellään maksaa siitä, että saa miehen mukaansa reissuun. Näinhän se on niissäkin suhteissa, joissa mies tienaa enemmän ja maksaa naisenkin matkan. Ja tietysti pitkässä suhteessa on muutenkin paljon yhteistä, monilla mm. yhteiset rahat riippumatta siitä, kuka ne on tienannut.
Se itse asiassa kertoo paljon, että noin päin asetelma on outo. Esimerkiksi kuvaa sitä, kuinka parisuhde on usein rasite naiselle, jolloin sitä sopisikin ihmetellä, että miksi nainen vielä maksaa siitä. Miehethän usein hyötyy parisuhteesta enemmän (kaipaavat säännöllistä seksiä enemmän, nainen toimii taloudenhoitajana ja hoitaa lastenkin asiat ja yövalvomiset miehen harrastaessa ja nukkuessa hyvin, että voi juoda virkeänä työkavereiden kanssa kahvia). Ja olen itsekin hyvätuloinen, vaativassa työssä, ja nähnyt näitä, jotka hengailee työpaikalla, ettei tarvisi mennä kotiin. Hengailin heidän kanssaan itsekin silloin, kun ei ollut lapsia.
Olen vuosikaudet maksanut suurimman osan yhteisistä matkoistamme. Mies maksaa sen verran kuin pystyy, laskuja ravintoloissa jne. Minulla on paljon parempi palkka ja olen saanut perintöjä. Miksi en maksaisi, kun haluan matkustaa hänen kanssaan ja muuten emme voisi matkustaa niin tasokkaisiin kohteisiin kuin toivon. Ei ole mahdotonta, että asetelma on jonain päivänä toisinkin päin. Jos on rahaa, miksi pihtaisin jonkun vanhanaikaisen sopivaisuussäännön takia.
Ex-mieheni ei koskaan maksanut yhteisistä matkoistamme mitään, minä maksoin kaiken. Ravintolassa tahtoi esittää rahamiestä, joten annoin etukäteen rahat laskuun. Hiljalleen lopetti osansa maksamisen normaaleistakin laskuista ja lopetti kotitöiden tekemisen. On siksi exä.
En luule. Miksi se sinua niin kiinnostaa? Jokainen sopii parisuhteensa talousasiat itse.