Mitä järkevää huoneenlämmössä säilyvää joulupussiin?
Vähävaraisille keräys. Tänään ehtii vielä. Aika paljon näkyy olevan makeaa ja kahvia, joten ajattelin itse jotain muuta. Mutta kun itse olen nirso niin en oikein osaa valita. Hedelmätkään ei käy, hyvin säilyvää pyydetään. Suolakurkkua? Vauvan ruokia? Jotain täysmehuja? Mikään ei kelpaa kaikille, tiedän, mutta ostan näitä jos ei tule muuta ehdotusta.
Kommentit (22)
Lidlissä on valmiita pakkauksia, eri hintaisia. Löytyvät niiden mobiiliappista.
Pastaa, riisiä, tomaattimurskaa tonnikalaa, jalostajan pata-aineksia. Onhan näitä. Hienoa kun osallistut.
Vauvan ruokaa ehdottomasti, se on oikeasti arvokasta, eikä aina ole varaa edes ostaa, vaan vauva saattaa syödä puuroa monta päivää.
Kuivahedelmät, säilyke ruuat ja hedelmät...
Makaroni, riisi, puurohiutaleet, näkkileipä, nuudeli, rusinat.
Suolapähkinöitä, suolakeksejä, hapankorppuja
Jotain säilykkeitä, kalasäilykkeet, sulatejuusto (ainakin kavlilla huoneenlämmössä säilyviä), pasteijat, siis ne tuubissa myytävät.
Kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä? Nehän on just sellaisia mitä ei raaski tai edes pysty ostamaan, jos on rahat tiukalla.
Jokin hyvä mehu, vaikka joku vähän hintavampi ja laadukkaampi lasipullossa oleva tiiviste.
Vähän laadukkaampi nätti pullo oliiviöljyä.
Varalamppuja joulukynttelikköön, laastaria sekä pari Buranaa.
Hiutaleita, riisiä, maitojauhetta, kuivahedelmiä, näkkileipää, hilloa, vauva ruokaa ja ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Makaroni, riisi, puurohiutaleet, näkkileipä, nuudeli, rusinat.
Niin halvimpia juttuja jouluiloksi.
No syöhän niistä pitkään toki...
Säilykepurkkiosastolta hyvää tonnikalaa ja niitä Lagomin kanafileitä.
Riisiryynit ja rusinat, aika monet tekee riisipuuroa.