Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikein ymmärrä ihmisiä, joilla ele MITÄÄN ruokakaapissa

Vierailija
09.12.2022 |

Ei edes riisiä, pastaa, kaurahiutaleita...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalisteja.

Vierailija
2/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö  ihmisten kodeissa tarkistamassa asian?Miksi huolehdit muista ihmisistä ja päätäsi vaivaat muiden ihmisten ruoka varastot,onko vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Kun on tottunut siihen, että kotona on aina vaikka ja mitä, säilykkeitä, kuiva-aineita, erilaisia jauhoja ja ryynejä, korkea kuiva-ainekaappi täynnä... Mutta kai sekin on rahakysymys, olettaisin. Että jos ei ole varaa pitää varastoa kotona, niin syö sitten aina samantien sen minkä ostaakin? Eikä niin että ostaa vaikka useamman kerralla ja syö yhden ja laittaa loput kaappiin odottamaan seuraavaa syöntikertaa.

Vierailija
4/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varmaan hoikkia, ei kiinnosta pupeltaminen. Mulla tursuaa jääkaappi, pakastin ja kuivaruokakaappi, mutta mä olenkin pläski herkkuperse. N59

Vierailija
5/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella, joka ei osaa/halua laittaa itse ruokaa ei ole varastoja, ei  mitään aterioiden raaka-aineita. Ehkä vain joku valmisruoka jääkaapissa.

Vierailija
6/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, eikä mielestäni todellakaan kyse ole minimalismista. Kun luulisi, että ns. perustarvikkeet löytyisi.

Juurikin jauhoja, vehnäjauhojen lisäksi ehkä jotain muutakin, esim. tattarijauhoja, sämpyläjauhoja, ruisjauhoja tms., riippuen toki siitä leipooko koskaan vai ei.  Kaurahiutaleita, riisiä, nuudeleita, pastaa muutamaa laatua. Esim. tomaattisäilykkeitä meillä on aina, tomaattimurskaa ja/tai paseerattua tomaattia. Kuivattuja sieniä (suppiksia, tatteja, mustatorvisieniä).  Munia.

Edes osaa näistä, ymmärrän kyllä, että kaikilla ei välttämättä ole juuri esim. kaurahiutaleita tai tattarijauhoja. Mutta ettei mitään?

Vierailija
7/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö  ihmisten kodeissa tarkistamassa asian?Miksi huolehdit muista ihmisistä ja päätäsi vaivaat muiden ihmisten ruoka varastot,onko vai ei?

No ihan tälläkin palstalla jatkuvasti kysellään, että mitä tehdä kun ei ole mitään ruokaa kaapissa ja rahaa ei tule kuin viikon päästä. MIksi sinne kaappiin ei ole ostettu ruokaa silloin kuin sitä rahaa oli? Eikö se ravinnon takaamien koko kuukaudeksi pitäisi olla prioriteetti numero yksi.

Vierailija
8/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö hiilihydraatteja.

Vierailija
9/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pärjäisin varmasti kolme kuukautta aivan hyvin sillä mitä on kuivakaapeissa, tuoreista tuotteista tulisi toki pulaa. 

Vierailija
10/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani. Aamiainen matkalla töihin. Töissä ruoka ja iltasella käy jotain ulkona syömässä tai noutoruokaa. Ei kuulema laita koskaan ruokaa kotona eikä eikä tarvikkeita omaa edes. Nuori ja hyvätuloinen joka myös matkustelee paljon. 

Vierailija
11/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella, joka ei osaa/halua laittaa itse ruokaa ei ole varastoja, ei  mitään aterioiden raaka-aineita. Ehkä vain joku valmisruoka jääkaapissa.

Joo tämä!

Mutta nyt olen vanha enkä viitsi käydä kaupassa, tilaan kolmen viikon sapuskat kerralla, nyt on varastoja.

Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
12/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria tai muutoin opettelevat vasta itsenäistä elämää.

Vierailija
13/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen saita.

On ihmisiä jotka ei raaski syödä.

Vierailija
14/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei juurikaan vietä aikaa kotona eikä siten myöskään syö/laita ruokaa kotona, ei varmaankaan tarvitse ruokatarvikkeita.

15/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä söin enimmäkseen valmisruokia. Silloin ei kertynyt kuivakaappiin riisiä, spagettia, jauhoja eikä kaurahiutaleita. Ja jos joskus harvoin innostuinkin laittamaan ruokaa tai leipomaan, ne ehtivät vanhentua siinä välissä.

Nykyään teen suurimman osan ruoasta itse sekä leivon lähes viikoittain, joten on koko ajan noita perusaineita kotona.

Vierailija
16/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitäisi ymmärtää kaikki maailman asiat?

Vierailija
17/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on varmaan hoikkia, ei kiinnosta pupeltaminen. Mulla tursuaa jääkaappi, pakastin ja kuivaruokakaappi, mutta mä olenkin pläski herkkuperse. N59

Mä olen tehnyt ihan päinvastaisen huomion.

Jos kaapeissa ei ole mitään, niin sit käydään kaupasta valmista kun nälkä jo kurnii tai tilataan kotiin.

Pari exää ollut tuommoisia. Kaapeissa ei muuta kuin makaronia mutta ylipainoa löytyy, vaikka ei edes syö kovin usein.

Itse olen vetänyt isompia annoksia ja enemmän ruokaa mutta ollut myös hoikka juuri sen takia kun kotoa löytyy paljon terveellistä sapuskaa.

Vierailija
18/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassulta se tosiaan tuntuu, varsinkin aikuisilla ihmisillä. Opiskeluaikojen alussa vielä usein oli varsin tyhjät kaapit. 

Minulla on pieni keittiö ja ruokakauppa viereisessä korttelissa, joten ei ole järkeä, eikä edes mahdollisuutta, pitää isoa varastoa ruokaa kotona. Silti pärjäisin helposti viikon ja säästellen pari viikkoa kaappien antimilla. 

Vierailija
19/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan joillakin olla kaapit tyhjänä, koska kaikki on jo käytetty ja rahaa uusiin ei ole.

Vierailija
20/27 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyyhän noita välillä kun on naisten kanssa ekemisissä, mutta sinne kaappiin ne vanhentuvat sitten eron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän