Miksi töissä itse työ ei ole tärkeintä?
Vaan kaikenlaiset oudot ihmissuhdepelit. Selän takana pahan puhumista, jos ei itse lähde mukaan niin sinut eristetään. Tuo pahanpuhuminen on suurimmalle osalle tärkeämpää kuin työnteko. Näihin lähtevät myös pomot pikkuhiljaa mukaan. Lopulta sinun työtä häiritään mitä kekseliämmillä keinoilla.
Minut savustettiin ulos yhdestä työpaikasta vain 2 kk työssäolon jälkeen. Eikä kyseessä ole hoitoala! Jouduin jäämään saikulle, koska yksi ilta jalat vaan pettivät alta ja virottuani sain hysteerisen itkukohtauksen. Saikulta palattuani sain potkut, olin helpottunut.
Kommentit (4)
En ole ulkomailla työskennellessäni kokenut vastaavaa kuin Suomessa. Suomen työelämässä olen voinut aina huonosti.
Aina tätä henkisen väkivallan harjoittamista perustellaan sotatraumoilla, luterilaisuudella ym. Olen työskennellyt maissa joissa on ollut pahempaakin kurjuutta ja/tai luterilainen kulttuuri, ja siellä ihmiset tukevat toisiaan.
Kyllä meidän kansanluonteessa on jotain perustavanlaatuisesti pielessä. En osaa sanoa mitä.
Kyllä mun työni on tärkeää ja parempi sujua hyvin. Muuten jotkut saavat omat rahansa väärin tai myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samaa kokemusta. Ja kokemusta on hoitoalalta, toimistohommista, asiakaspalvelusta.
Jos oon kiva kaikille ja hoidan työni hyvin, niin eipä kukaan mitään voi keksiä.
Mä olen tuollainen ja siksi minusta ei työyhteisön keskuudessa pidetä. Hyvä, että sinulla on eri tilanne. Suurimmalla osalla ei ole.
Ei ole samaa kokemusta. Ja kokemusta on hoitoalalta, toimistohommista, asiakaspalvelusta.
Jos oon kiva kaikille ja hoidan työni hyvin, niin eipä kukaan mitään voi keksiä.